577
CF Moto / SV: facebook
« skrivet: 8 mars 2013 kl. 13:06:59 »Jag lär väl var den enda som inte har facebookNej då, vi är i alla fall två
![Med glimten i ögat (blinkande) ;)](http://www.atvforum.se/Forum/Smileys/classic/wink.gif)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 577
CF Moto / SV: facebook« skrivet: 8 mars 2013 kl. 13:06:59 »Jag lär väl var den enda som inte har facebookNej då, vi är i alla fall två ![]() 578
CF Moto / SV: Trasig vinsch.« skrivet: 7 mars 2013 kl. 23:32:18 »ingen garanti på winchen pga. att det är ett extra tillbehör.... så fick jag det förklarat för mig i alla fallJag tycker det låter helt befängt. I sådana fall så är det ingen garanti på extraljus, hasplåt, packväska, värmehantag eller dyl som eftermonteras direkt vid ett köp. Var det ÅF där du köpt maskinen eller generalagenten som sade det? Jag skall fråga min ÅF där jag köpt min CF om hur de skulle hantera en sprucken vinchtrumma. 579
CF Moto / SV: Funderingar om ny Terralander 800« skrivet: 7 mars 2013 kl. 14:41:47 »Har fått svar av Tony på ATV Sweden angående vilken display är den senaste modellen och det är den med vita markeringar för bensin och vattentemp, så du får väl fortsätta gråta över att du fått den nya displayen och inte den gamla Moget! Håll dig till en saklig diskussion istället för att kalla folk för gringa och barnsliga. Det tillför knappast något i diskussionen. Vad är det du inte förstår ![]() 580
CF Moto / SV: Funderingar om ny Terralander 800« skrivet: 6 mars 2013 kl. 16:25:17 »att passformen på en omonterad frontbåge är dålig är en bagatell, den ser kanon ut när den är monterad =) Jag snackar om demontering, ta av den kromade frontbågen och den sprätter ut som en fjäder, sedan så får du slita som en tok för att få dit den, fakta är att det är kass passform, och Nej spänningar i metall är aldrig bra. Jag har sökt på nätet angående displayen och det ser ut som att dom första hade gröna staplar för bensin och vattentemp sen har dom bytt till vita staplar.. (dom hade strul med fukt i början) Jag har sett displayen i tre olika versioner, allt i gråskala ala miniräknare 70-tal. Den med blå bakgrund, röda ikoner och gråa staplar, samt den med blå bakgrund, röda/gröna ikoner och gröna staplar Hur man än vänder och vrider på det så vill i alla fall jag ha det som jag sett i specen då jag köpte min maskin, grinig eller inte. Resonerar du på samma sätt om du beställer en orange och får en vit 800, grinig över lite vitt ![]() 581
CF Moto / SV: Funderingar om ny Terralander 800« skrivet: 6 mars 2013 kl. 12:37:53 »Ang x8, någon av er som mätt förbrukningen vid normal vägkörning? Stämmer hastighetsmätaren någorlunda mot gps? Och hur snabb är den, känns den bra i 90-100? Förbrukningen vågar jag inte uttala mig om, eller jag vill inte veta ![]() På asfalt har jag inte varit upp i mera än 90, då det känns sisådär, jag kör med orginaldäcken och dämparna mjukt inställda. Känslan var ungefär samma som i min Volvo XC70 skulle jag säga ![]() 582
CF Moto / SV: Funderingar om ny Terralander 800« skrivet: 6 mars 2013 kl. 12:28:56 »Vet vissa som haft rejält goa problem med sina servon på C-A så de får lämna in dom och efter någon månad så är de dags igen. Inget kul på en sådan dyr maskin. Små grejor iofs, men om man glider i hatten som en liten rättshaverist så är det jätteproblem ![]() Skämt å sido, Om jag köper en CF 800 i Dec 2012, där tillverkningsdatum är sep 2012 och får en casiodisplay ala gråskala, medans min kollega som köpte sin två månader tidigare och även med tidigare tillverkningsdatum och får en flerfärgsdisplay så känner jag i alla fall mig lite som att jag fått "gammal hyllmat" Jag får känslan att man kastar på det man får tag i eller har liggandes. Jag vill i alla fall ha det jag ser i en broshyr/spec dvs flerfärgsdisplayen Gällande laddningen så upplever i alla fall jag det som ett problem då jag sett det på andra 800:or. Kromade stötfångarna är det ganska enkelt att prova med att skruva loss, och då märker man om det är spänningar för de "spätter ut" som en spänd fjäder. 583
Can-Am/Bombardier / SV: Vinschwire nöts fort vid plogning av snö, vad göra?« skrivet: 5 mars 2013 kl. 23:17:24 »den håller utan minsta tvekan längre än om vajern varit torr. 556 eller liknande går även det utmärkt att spraya med. Gott, lite det jag var ute efter. Skall testa det då jag monterar tillbaka vajern, har under vintern kört med vinschband som inte gått av en enda gång. 584
Can-Am/Bombardier / SV: Vinschwire nöts fort vid plogning av snö, vad göra?« skrivet: 5 mars 2013 kl. 20:34:53 »Varenda mobilkran du ser har smorda vajrar, smörjs inte vajern regelbundet kommer kardelerna nötas sönder och brista. En vajer ska även vårdas genom regelbunden rengöring och åtrsmörjning. Självklart skall en vajer skötas, men nu åker jag inte runt med en mobilkran i skogen eller drar runt på grusvägar med den. Vad jag menar är att fett måste medföra att det fastnar mera partiklar på en vajer, och ökar det sitaget eller inte. Givetvis så beror det på hur man sköter sina saker också. 585
Can-Am/Bombardier / SV: Vinschwire nöts fort vid plogning av snö, vad göra?« skrivet: 5 mars 2013 kl. 20:05:18 »Har ni VAJER ? på med Fett. Har ni syntet ? gör en ny knut när det går av. Hur funkar det med fett på om man kör mycket grusväg/skog då. Jag får känslan av att man bygger sig en "sandpappers-vajer" Nån som provat med fett på vajern en längre tid, erfarenhet? 586
CF Moto / SV: Funderingar om ny Terralander 800« skrivet: 5 mars 2013 kl. 20:00:24 »
Motormässigt är jag nöjd dock har jag inte kört sådär överdrivet direkt. Det jag märkt är följande
I det stora hela så är jag nöjd, men som sagt, har inte så värst många mil ännu. 587
CF Moto / SV: Trasig vinsch.« skrivet: 5 mars 2013 kl. 13:49:41 »
Självklart så innefattas även vinchen av garantin så vida den inte finns med som undantag då man köper maskinen.
Så om man skall gå på leverantörens tolkning av garantin, så borde det då heller inte vara någon garanti på en vinch om man köper den separat. Nä nä, enligt konsumenlagen så ligger ansvaret på leverantören att påvisa att felet inte innefattas av garantin, oaktsamhet, onormalt slitage eller dyligt måste styrkas, det räcker inte att säga "du har varit oförsiktig" Detta gäller under år 1 av garantin, under år två så ligger det ansvaret på köparen. Att man har kvalitetsproblem på CF Moto med vissa komponenter, display, hastighetsgivare, laddning, Vinch med mera är väl mera en regel än ett undantag. Finns det två maskiner som är identiska vad det gäller komponenter? 588
Can-Am/Bombardier / SV: Can-am för dyrt för vanligt folk?« skrivet: 3 mars 2013 kl. 09:45:48 »Dom som har råd att betala mycket ,säger det inte kostar så mycketNja... Om den teorin stämde så skulle bra många köpa märkes jeans för 2500:- istället för "vanliga" som kostar 500:- Jag skulle tro att det mera handlar om sunt förnuft, vissa saker är det helt inte värt att betala för. Handlade det bara om pengar så skulle väl alla som hade råd köpa Porsche och inte Volvo ![]() Vad som skulle vara intressant att höra är vad den största orsaken är till att nån väljer att ge över 200k för en CanAm och då menar jag skäl som bättre dämpare, upphängning med mera. 372 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 449. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|