145
SMC / Motorbyte CBW 250
« skrivet: 10 november 2006 kl. 16:41:50 »
Härligt att höra Dalle! Lite "efterjusteringar" får man ju räkna med ![Leende (smiley) :)](//www.atvforum.se/Forum/Smileys/classic/smiley.gif)
Jag räknade också med ett pris på runt 4000-5000 för motorn inkl elsystem.
Kanske ska försöka hitta bättre dämpare också när man ändå är igång med verktygen.
Han som ska göra jobbet (förutom mig) har bytat ett flertal motorer i bilar och även satt en 250 cc crossmotor i en 80 cc cross. Det funkade bra, men den har ju inget avancerat elsystem direkt heller...
Varför är det inte fler som bytat motor?
Det verkar ju inte vara "rocket science" för någon som moddat/trimmat fordon förr.
Folk köper trim för summor som lätt överstiger summan av ett motorbyte och får en motor som är känsligare och överansträngd. Dessutom inte i närheten av önskvärd effekt heller.
Förresten Dalle, hur blev det med plastdetaljer, tank och kåpor? Eller det är inget man får problem med?
Och funkar det bra med en luftkyld motor isf en olje/vattenkyld? De flesta cb 400 jag sett verkar vara luftkylda.
Tack för att du delar med dig av erfarenheterna med motorbytet Dalle, det kommer jag också att göra om det blir av.
![Leende (smiley) :)](http://www.atvforum.se/Forum/Smileys/classic/smiley.gif)
Jag räknade också med ett pris på runt 4000-5000 för motorn inkl elsystem.
Kanske ska försöka hitta bättre dämpare också när man ändå är igång med verktygen.
Han som ska göra jobbet (förutom mig) har bytat ett flertal motorer i bilar och även satt en 250 cc crossmotor i en 80 cc cross. Det funkade bra, men den har ju inget avancerat elsystem direkt heller...
Varför är det inte fler som bytat motor?
Det verkar ju inte vara "rocket science" för någon som moddat/trimmat fordon förr.
Folk köper trim för summor som lätt överstiger summan av ett motorbyte och får en motor som är känsligare och överansträngd. Dessutom inte i närheten av önskvärd effekt heller.
Förresten Dalle, hur blev det med plastdetaljer, tank och kåpor? Eller det är inget man får problem med?
Och funkar det bra med en luftkyld motor isf en olje/vattenkyld? De flesta cb 400 jag sett verkar vara luftkylda.
Tack för att du delar med dig av erfarenheterna med motorbytet Dalle, det kommer jag också att göra om det blir av.