121
Dinli / Skuren kolvbult???
« skrivet: 28 juni 2008 kl. 12:41:24 »
Hur det kan hända efter 570mil är ju helt obegripligt, troligen ett fabrikationsfel.
Det var tur att du kollade kolven, det kunde ju ha gått en bit ur den och då har det blivit en dyr reparation.
Jag köpte en Dinli begagnad för några veckor sedan och har skruvat som en galning för att få någon ordning på den (Fick den billigt)!
När man släppte gasen så småknackade den i motorn, så man började misstänka att det var ett lager som var slut, men det verkade helt otroligt eftersom den bara har gått drygt 500mil.
Jag och en kompis började rota efter problemet och kom fram till att det var kamkedjan som var orsaken.
Vi tryckte in en skruvmejsel in i kamkedjesträckaren och då blev det tyst.
Först trodde vi att det var sträckaren det berodde på, men det var inte, det var kamkedjan som var totalt slut.
Det är en rätt kraftig kamkejda på Dinlin så den bör hålla några 1000mil innan man behöver byta.
Så jag ringde ett samtal till en verkstad som sysslar med Dinli och dom hade hade varit med om att kamkedjan hade sträckt ut sig på vissa maskiner.
Förmodligen så är det dåligt material i vissa kedjor, för konstruktionen är det då inget fel på.
Jag hoppas att det är bättre material i den nya kedjan jag har beställt, jag ska även byta till en bättre fjäder i kamkedjesträckaren eller alternativt bygga om den helt.
Det var tur att du kollade kolven, det kunde ju ha gått en bit ur den och då har det blivit en dyr reparation.
Jag köpte en Dinli begagnad för några veckor sedan och har skruvat som en galning för att få någon ordning på den (Fick den billigt)!
När man släppte gasen så småknackade den i motorn, så man började misstänka att det var ett lager som var slut, men det verkade helt otroligt eftersom den bara har gått drygt 500mil.
Jag och en kompis började rota efter problemet och kom fram till att det var kamkedjan som var orsaken.
Vi tryckte in en skruvmejsel in i kamkedjesträckaren och då blev det tyst.
Först trodde vi att det var sträckaren det berodde på, men det var inte, det var kamkedjan som var totalt slut.
Det är en rätt kraftig kamkejda på Dinlin så den bör hålla några 1000mil innan man behöver byta.
Så jag ringde ett samtal till en verkstad som sysslar med Dinli och dom hade hade varit med om att kamkedjan hade sträckt ut sig på vissa maskiner.
Förmodligen så är det dåligt material i vissa kedjor, för konstruktionen är det då inget fel på.
Jag hoppas att det är bättre material i den nya kedjan jag har beställt, jag ska även byta till en bättre fjäder i kamkedjesträckaren eller alternativt bygga om den helt.