1
Övrigt / Hjulmuttrar
« skrivet: 25 november 2007 kl. 21:30:02 »
Är M10x1,25 standarddimensionen för ATV hjulmuttrar? :?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
Övrigt / Hjulmuttrar« skrivet: 25 november 2007 kl. 21:30:02 »
Är M10x1,25 standarddimensionen för ATV hjulmuttrar? :?
2
TGB / Någon intresserad av Warn plog till TGB425?« skrivet: 3 oktober 2007 kl. 09:25:48 »
Jag har kommit över två nya kompletta Warn plogpaket till TGB425.
Ett sätter jag på min maskin, det andra är till salu om någon är intresserad. Helt nytt i obrutna kartonger. 152 cm blad, plogram och fäste. Pris: 4.000:- 3
TGB / Terrängkörning med TGB425« skrivet: 1 oktober 2007 kl. 17:42:29 »
Var i helgen ute och körde terräng med TGB:n för första gången.
Lite orolig för att bli besviken var jag eftersom jag tidigare dundrat fram över stock och sten med en Suzuki KingQuad 700 EFI... :? MEN, icke! Hade släpvagn efter och trots det är jag oerhört imponerad över vilken kraft TGB:n hittar i sin 403cc motor! "Klippet" i en KQ700 är defakto bättre, men "stridsvagnseffekten" är absolut minst densamma! Underbart! TGB425 är en maskin som imponerar mer och mer! Det var en chansning när jag köpte den och jag måste erkänna att det var mest p.g.a. utseendet som den nu står i garaget, men fy tusan vilken bra maskin det är! (Ber härmed om ursäkt till skogsägaren som har några träd mindre att avverka... :oops: :wink: ) 4
TGB / Mektips: TGB425, Koppla släpvagnsel« skrivet: 16 september 2007 kl. 17:32:39 »
TGB Blade 425 har typgodkänd dragannordning! Detta innebär att man i trafik lagligt får dra en oregistrerad släpvagn, men den måste uppfylla vissa regler gällande bland annat belysning.
TGB:n har inget eluttag för släpvagn monterat som standard, men det är enkelt att själv montera och det behöver inte besiktigas. Gör såhär: 1. Köp ett eluttag för släpvagn (Jula, Mekonomen, Biltema...), passa på att köpa 3 långa skruvar, låsmuttrar och brickor för infästningen. 2. Leta reda på den förberedda kabelhärvan för släpvagnskontakten på TGB:n, den ligger hopvikt och dold bakom CVT-snorkeln baktill. Koppla loss den ur kontakten, nu borde det se ut ungefär såhär: 3. Anslut kabelhärvan i kontakten, anslutningspolerna är märkta enligt nedan: 1/L - Svart kabel med vit rand - Vänster blinkers 2/54g - Används ej (Dimbakljus) 3/31 - Brun kabel - Jord 4/R - Svart kabel med grön rand - Höger blinkers 5/58R - Grå kabel med röd rand - Höger bakljus+registreringbelysning 6/54 - Svart kabel med röd rand - Bromsljus 7/58L - Grå kabel med svart rand - Vänster bakljus 4. Täck anslutningarna med smältlim, se till att kabelhärvan sitter centrerad i kontakten: 5. Skruva dit och koppla in: 6. Bygg en vagn med belysning och visa upp bilderna!! 5
TGB / Intryck av TGB 425 efter första resan« skrivet: 11 september 2007 kl. 13:06:30 »
Min fina svarta TGB 425 har stått i garaget från det att jag fick den för en dryg månad sedan fram till nu i helgen.
Under tiden har jag kontrollerat strypningen, monterat GPS (Garmin 2820) och satt på andra hjul men lite mildare mönster. MEN nu i helgen var det dags att åka en långtur! Hade tänkt att köra lite innan för att kolla att allt var ok, men det fanns inte tid, maskinen hade bara gått 1500 meter innan det var dags för avfärd... Här är GPS loggen av turen: 66 mil blev det med grusvägar, asfalt, skogsstigar och ett och annat grustag. På fredags morgonen gav vi oss av och jag packade med en hel del verktyg för man vet ju aldrig var som kommer att hända med en splitter ny maskin... :roll: Vi kom ca 5 mil (lite bortanför Enköping) när maskinen toppade 51 km/h... Problemet var det klassiska; bromsarna släpper inte p.g.a. fotbromsen är för hårt spänd (går inte tillbaka helt). Lätt fixat, men blev lite orolig där ett tag... Mellan Lindesberg och Hagfors hittade vi helt underbara grusvägar/skogsstigar! TGBn piskade på rikigt bra, imponerad! Framåt kvällen visar det sig att mötande trafik inte riktigt gillar mitt halvljus, som verkar för högt ställt, måste kolla på detta... (Eller är det felkopplat? Det är väl de yttre strålkastarna som är halvljus??) Under lördagen regnar det så vi börjar dra oss hemmåt, så blir det mest asfalt. :? Mitt intryck av TGB:n såhär i efterhand: - Mycket fin kvalitet, pålitlig maskin. - Fotbromsen behövde en liten justering, halvljuset för högt. - Extremt högt varvtal! Tinitus! Hoppas CVT vikterna jag beställt avhjälper detta... - Ingen 2WD/4WD indikator, lite konstigt varför det inte finns. Nu är jag inte riktigt säker på om 4WD har gått i eller ej... - Hastighetsmätaren stämmer inte på min maskin, kan bero på att jag fipplade till det när jag skulle ändra mellan 12/24h visning på klockan... :oops: (När hastighetsmätaren visar 100, säger GPSen 82). - Låg toppfart, 83 km/h (GPS). Känns som ett övervarvningsskydd går i och det kan jag förstå för den varvar som bara den! Hoppas på CVT vikterna... - Otroligt smidig ATV trots sin storlek! - Gillar bensin... Vi körde ganska hårt, men den drar 0,8-1,2 liter milen. Kan bero på extrema varvtalet på motorn! - Fin lågväxel, äntligen en riktigt låg lågväxel! Nu skall det monteras handtagsvärmare, planerar redan nästa tur! Men den blir inte förrän de nya CVT vikterna är monterade! 6
TGB / TGB vs. CF/GOES« skrivet: 3 september 2007 kl. 20:13:39 »
Av ren nyfikenhet, hänger en TGB-425 med en CF-500 i acceleration och toppfart?
Jag har aldrig kört sida-vid-sida med en CF och testat. Någon som har? 7
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / Släpvagn till lv-reg ATV« skrivet: 3 september 2007 kl. 19:54:34 »
Ryktet säger att om man har en godkänd dragkrok på sin ATV så får man dra en släpvagn i trafik om man uppfyller följande kriterier:
1. Max 80 km/h 2. Max 120 cm bred 3. Max 200 kg Dessutom skall släpvagnen inte behöva vara besiktigad eftersom den räknas som MC-tillbehör. Någon som vet om detta stämmer?? :? 8
TGB / Ett tag kvar men...« skrivet: 20 augusti 2007 kl. 23:26:39 »
Inte riktigt dags än men är det någon som vet ett snöplogkit som passar till TGB 425?
9
TGB / Varvtal Blade 425« skrivet: 19 augusti 2007 kl. 19:25:22 »
Kan bara hålla med alla andras kommentarer, vilken kanonmaskin TGB Blade 425 är!
Dock vore det önskvärt att få ner varvtalet något. Någon som vet vilka variatorvikter som fungerar bäst? --- Nu: TGB Blade 425 & SYM TrackRunner 200 Tidigare: Suzuki KingQuad 700 Linhai Allroad 300 Lifan 250 kopia 10
Suzuki / Återkallande av LT-A700X« skrivet: 6 december 2005 kl. 22:12:19 »
Fick ett brev i lådan från Suzuki:
"Enligt våra noteringar är du lycklig ägare till en Suzuki LT-A700X. Vi har nu fått ett meddelande från Suzuki fabriken i Japan att din maskin skall modifieras på två punkter. Det har visat sig att det kan läcka in vatten i både gasreglaget och styrlederna. Därför har fabriken bestämt att gasreglaget skall tätas och byta ut kompletta styrstag på just ditt fordon. Nu ber vi dig därför vända dig till din återförsäljare för modifiering av dessa två punkter. Naturligtvis är denna modifiering gratis för dig men vi vill att du genomför den snarast möjligt. Med en förhoppning om många trevliga stunder i sadeln önskar vi dig samtidigt en god jul och ett gott nytt år. Vänliga hälsningar, KGK Suzuki AB" Kul att se att de tar ansvar för sina produkter även efter köpet!! 11
E-TON / Vector på Kungsholmen« skrivet: 27 september 2005 kl. 18:53:27 »
Någon här som brukar parkera sin Vector 250 på Varfingersväg?? (Kungsholmen, Stockholm). :wink:
12
E-TON / Tempgivare SYM trackrunner 200« skrivet: 14 september 2005 kl. 19:28:55 »
Skriver här eftersom SYM verkar snarlikt E-TON...
Min temp lampa har börjat tändas ganska omgående efter start och lyser ilsket, dock verkar inget koka eller på annat sätt vara fel. Kylaren är varm så jag tror vattenpumpen funkar. Oljan ser helt OK ut. Misstänker att givaren är "för känslig" och tänkte ta loss den och testa den i en kastrull vatten på spisen med en multimeter. Här kommer då frågan: Vid vilken temperatur skall den koppla till? :roll: Har dock aldrig hört talas om en givare som felar på detta sätt, någon annan som har något förslag? :roll:
Sidor: [1] 2
234 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 401. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|