1
CF Moto / SV: Fler med bandsats?
« skrivet: 11 mars 2011 kl. 10:50:23 »
Min sats e till en Kawasaki så jag fick göra spacers som ändra bultmönstret o sen byggde jag egna länkarms plattor o fästen.... Men d blev riktigt bra!
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
CF Moto / SV: Fler med bandsats?« skrivet: 11 mars 2011 kl. 10:50:23 »
Min sats e till en Kawasaki så jag fick göra spacers som ändra bultmönstret o sen byggde jag egna länkarms plattor o fästen.... Men d blev riktigt bra!
2
CF Moto / SV: Fler med bandsats?« skrivet: 10 mars 2011 kl. 18:22:10 »
O sen in action ser den ut såhär!
En liten fråga bara... 4-s satsen sägs att den kastar mindre snö enligt åf... gör den verkligen de? när man kör rakt fram så kastar min nästan ingenting men när man svänger så skottar den, men det är ju för att sidorna på banden greppar tag i "snökanten". men de gäller ju att man har en vältäckt klädsel för med medvind så finns ju risk för att man blir lite snöig... hehe 3
CF Moto / SV: Fler med bandsats?« skrivet: 10 mars 2011 kl. 18:13:07 »
så här ser min pärla ut! kan hålla med om att det är sjukt kul o puttra runt i skogen MEN att leka på myrer o sånt e ju inte lika kul som med skoter... men klart roligare inne i skogen!
4
CF Moto / Fler med bandsats?« skrivet: 9 mars 2011 kl. 23:38:43 »
Jag har x7;a som jag monterat en kimpex bandsats på... Tänkte höra om det finns fler här på forumet som har bandsatser till sina maskiner... Vore ju kul o dra ut o prova tillsammans med flera! Måste bara säga att om man har dom värsta däcken o diffspärrar o hela skiten så klår inget bandsatsen i framkomlighet... Blev helt imponerad! Riktigt överjävlig på o ta sig fram o klättra... Körde i riktigt knepiga kraftledningsgator o i brant terräng o den bara malde! Har även kört mycket i skogen med olika offroadbilar som varit fullkittade, men att de va sån skillnad va sjukt!
5
CF Moto / SV: Cf moto x7« skrivet: 21 februari 2011 kl. 17:46:20 »
Hej gott folk...
har varit inne och läst tråden och lite allmänt om x7:an... köpte en förra sommaren, och min har haft startproblem sen ja hämta den... trodde de va nått som behövdes slitas in eftersom den va helt ny... men icke... polarn köpte en likadan och han har kört betydligt mer än jag men har haft haft så mycket problem... den har dött i skogen och dom har bytt i princip allt på den, ecu, kablage, startmotor osv.... Till sist så lämnade han tillbaka den och köpte ett annat märke... jag har nu samma problem på min dock snäppet värre... jag har lyckats få näst intill kabelbrand 2 gånger, pga av att motorn inte går runt... ( och ja jag har inte hållt in startknappen när den inte startar...) polerna i startmotorn har släppt i lödningen, och nu går den inte alls... väldigt roligt scenario när man står mitt ute i skogen där seriöst INGEN tar sig ut förutom en skoter, då jag även byggt på en bandsats på hjulingen! typ första cfen med bandsats kanske... o ingen budget sats heller... men det jag vill komma till efter skrytit lite... hehe är att atv sweden vet om problemet, men dom vet inte hur dom ska lösa det pga att det inte är fel på startmotorn inte ecun osv, utan att det inte sitter en decomp på motorn vilket gör att den blir så svår startad... dom löser felen efter problemet så att säga... men jag vet även en del japanska märken som har problem med starten, så bara för att man dubblar insatsen på en hjuling så betyder det inte att det funkar... så man får se vad dom gör åt problemet... men det som är störigt är att det inte är på alla maskiner utan bara på vissa... vilket är väldigt skumt....
Sidor: [1]
350 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 395. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|