1
Småland / SV: Friåkning på 20 ha
« skrivet: 24 oktober 2011 kl. 09:03:22 »
Hej! Kanoninitiativ Hydro. 2st intressenter från Hässleholm. om det passar i kalendern!
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Småland / SV: Friåkning på 20 ha« skrivet: 24 oktober 2011 kl. 09:03:22 »
Hej! Kanoninitiativ Hydro. 2st intressenter från Hässleholm. om det passar i kalendern!
2
Skåne län / Träff i Vånga 2/10« skrivet: 26 september 2011 kl. 09:37:20 »
Någon som skall till vånga grushåla på söndag? Jag och en polare ska dit och köra!
3
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Extraljus! ( villken ska jag välja ? )« skrivet: 19 september 2011 kl. 07:57:37 »
När vi kör vintertid och busar sent på nätterna, kör jag bara med 1 lampa på hjälmen. Att åka med 2 på skärmen blir för tungt om man åker 4-6 timmar. Då hade jag flyttat upp fästet mitt uppe på hjälmen. (finns speciellt fäste till det). Och andra sidan räcker det med 1 om man tar en som är både lång och bred ljusbild. Det är sjukt bra ljus i dem. Bäst är de på vinteråka när det går lite på tvären så där hela tiden, då har man lys dit man tittar. Testa!
5
Terränghjulingar / SV: Kravspec på maskin för skogsbruk« skrivet: 12 september 2011 kl. 09:51:22 »
Intressant tråd. Jag kör can-am 800 med timmervagn med vajerkran (utan drift) men jag kör bara gallring för eget bruk. Skall man köra för "levebröd" är tiden viktig och då hade jag lagt lite mer krut på själva vagnen som drift och hydraulik. 450 räcker gott och väl. manuellt inkopplingsbar diff saknar jag dock vid krypkörning och det finns på vissa maskiner bla. arctic cat. Jag kör Can-am för att jag gillar att busa också. Ett måste för min del är ett bra fäste för motorsågar, typ "ekagårdslådan" där man får plats med kombidunk osv.. Hasplåt är inte fel även om man väljer väg.
Jag har inte saknat servon när jag kör med vagn men däremot vid avancerad terrängkörning med bara fyrhjulingen. Mvh. Stefan 7
CF Moto / SV: Byta drivknutsdamasker« skrivet: 10 september 2011 kl. 17:13:10 »
Detta använder jag men med en liknande damask för 240:- + moms som är lätt att anpassa till alla drivknutar och med livstids garanti på bilar iaf. (aldrig behövt nyttja garantin) Riktigt snabba att byta då man aldrig behöver ta av drivaxlar och dela knutar. I detta fallet hjälper det iof inte då man måste rengöra knuten noggrant om man fått in grus.
8
Videos och bilder / SV: ARCTIC CAT Front Differential Lock and Can-am Visco-Lok« skrivet: 9 september 2011 kl. 22:03:52 »
Hade varit kul att se liknande test i uppförslut i terräng med 800-1000 kg lass i tex timmervagn. Då måste det vara guld värt med låsbar diff då man är tvungen att krypköra. imponerad av smidigheten på AC.
9
Honda / SV: strypning honda rincon« skrivet: 9 september 2011 kl. 21:32:42 »
Nja. Jag tror inte det räcker på 500cc det borde finnas en mekanisk strypning typ bricka i avgas eller insug eller liknande " typ moppestrypning" inte som can-amen eller liknande som är kraftigt strypta pga vägreggad. Borde vara ca 40hp i en "snäll" 500cc enstånka. Men förvisso är det en spekulation från min sida (tänker högt)
10
Honda / SV: strypning honda rincon« skrivet: 9 september 2011 kl. 08:15:34 »
Det är faktiskt sant det där med siffror då jag upplever att hondan är inte trött precis (i förhållande till effekt) dock tror jag att de är strypta från fabrik, vilket gör att maskinen blir i princip skottsäker.
11
Honda / SV: strypning honda rincon« skrivet: 7 september 2011 kl. 14:05:46 »
Jag vet, och jag tycker det rimmar dåligt på 500 cc den måste vara mekaniskt strypt från fabrik. Det är en kompis maskin och vi får väl dissiker själva nån da. Klent med svar på Honda tycker jag.
12
Can-Am/Bombardier / SV: 1000cc outlander« skrivet: 6 september 2011 kl. 20:50:44 »
Kommer i höst i sverige om jag förstått rätt. Finns tidigare tråd.
325 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 360. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|