ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: blaise skrivet 25 juli 2007 kl. 21:43:07
-
tjaba har precis satt på sänksats fram tycker att åvansidan på däcken pekar lite innåt vad gör jag ?? är det så att man justerar tillbaka på det kromade staget eller isåfall åt vilket håll ?? snälla hjälp
-
Du har negativ camber och det bör du ha för det mesta. Men antagligen har du för mycket...
Det är inte alla original framvagnar som har justerbar camber på framvagnen, vet inte hur det ser ut på Dinli. Men finns det en justering så sitter den ihop med övre A-armen och fäster i spindeln/hubben.
/J
-
Det går inte att justera camber vinkeln på Dinli 450! Märker också att mina framdäck slits mer på insida däck på grund av camber, då jag har sänkningssats!
-
Vill man ha sänkt så får man räkna med de. :) I alla fall me Dinli
-
japp exakt :D Så farligt mycket slits det inte heller liksom! Bara å gasa på å se glad ut :D
-
va bra då är det bara att gilla läget :D
-
Värt att tänka på är att egenfrekvenzen ökar. Dvs hjulet kommer bli hårdare avfjädrat när fjäderbenet flyttas utåt. Ni som sänkt era cyklar, hur tycker ni det funkar?
Sänker man för att vinna något i stabilitet, eller är det rent kosmetiskt?
-
En riktig sänkning innebär nya dämpare, åtmistone fram, av just den anledningen.
Du vinner markant i stabilitet.
/J
-
En riktig sänkning innebär nya dämpare, åtmistone fram, av just den anledningen.
Du vinner markant i stabilitet.
/J
Gör man något åt bakändan, eller sätter man bara den i lägsta läget?
-
Sänker du fram lär du behöva sänka bak.
Antingen en ny dämpare eller med ett nytt/modifiera länkage, bak är det inte lika känsligt som fram vad det gäller vinkeln då det inte blir lika stor skillnad. Dock kan man få lägre markfrigång lite beroende på vilket länkage man använder.
/J