ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Musicman skrivet 19 juli 2007 kl. 22:36:40
-
Orginalet gick sönder vi cylindern, skit svetsning
:cry:
Vilklen skillnad,, bättre drag ökade 5 km med bara en ny dämpare
helsystem Wileyco
Blir väl att byta luftfiltret och munstycke också :D
/Musicman
-
Jag har oxå Wileyco helsystem. Jag kör med 160:is munstycke å en 0,5mm tjock bricka "under" nålen och original luftfilter. Jag tror inte att det blir någon större skillnad i att byta luftfilter om du inte kör utan lock till luftfilter burken, jag kapade bort nästan allt av locket, lämnade bara kvar en "ram" som jag monterade ett tunnt filter på då jag inte ville ha fulla luftburken med skräp, funkar kanon! Tyvärr har själva ljuddämparen redan pajjat så den får dom byta på garantin till hösten... röret inuti är helt löst...
-
Jag har oxå Wileyco helsystem. Jag kör med 160:is munstycke å en 0,5mm tjock bricka "under" nålen och original luftfilter. Jag tror inte att det blir någon större skillnad i att byta luftfilter om du inte kör utan lock till luftfilter burken, jag kapade bort nästan allt av locket, lämnade bara kvar en "ram" som jag monterade ett tunnt filter på då jag inte ville ha fulla luftburken med skräp, funkar kanon! Tyvärr har själva ljuddämparen redan pajjat så den får dom byta på garantin till hösten... röret inuti är helt löst...
-
Orginalet gick sönder vi cylindern, skit svetsning
:cry:
Vilklen skillnad,, bättre drag ökade 5 km med bara en ny dämpare
helsystem Wileyco
Blir väl att byta luftfiltret och munstycke också :D
/Musicman
Vad kostar ett Wileyco system? Är det skillnad på rören mot orginal, typ grövre och så?
Mvh
H.
-
3895:- på Scandimoto. Jo det är ett grövre rör!
-
hallå det snackas så mkt om bestyckning gör som ja säger o ni får uppleva en annan maskin uni-filter-- original lågfart-- 150huvudmunstycke wileyco och till sist poängen dial a jet med snorkel-kitt sen kan ni glömma allt vad oren gång blödder o annat skit med 15 drev o originaldrev bak så går framdäcken upp i luften 1-2 o trean lättar precis från backen
-
Problemet kan kanske vara att Linhai inte har några drev, inte heller överdrivet många växlar......
-
Har Linhai'en något lågfart munstycke???
-
Har Linhai'en något lågfart munstycke???
Ja, men det påverkar inte toppeffekten om du nu trodde det,
då har man ju full gas. Men en finare gång kan man ju få till om man
vill experimentera.
-
Nä, inte trodde jag att det påverkade toppeffekten. Tänkte bara eftersom Linhai verkar vara en av dom maskiner där ägarna har experimenterat mest å ingen har skrivit något om lågfartsmunstycket (eller så har jag missat det)... Det är så att min (ibland) kan bluddra och "tveka" om jag kör sakta tex i skogen å behöver "dra på" över en stock tex. Jäkligt irriterande å det konstiga är att det inte har varit så tidigare. Jag tycker att det känns som om den blir sur pga för mycket soppa på låga varv, å det kan ju bero på att jag höjt nålen 0,5mm, men samtidigt vill jag ju att den ska få rejält med soppa då jag kör mycket på väg med höga varv...