ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: W3D3R skrivet 14 juli 2007 kl. 23:42:31
-
Hur har ni som kör Smc 300 trimmat era maskiner?
-
Trimmat och trimmat... Jag har bytt till effektsystem, ändrat till 36 drev karske skulle man ha 38 vet inte och bytt huvudmunstycke som i mitt fall blev ett 143. Det blir ingen wow känsla men den blir starkare och så orkar den hålla hastigheten. Har varit uppe i 105kmh på motorvägen och då hade jag medvind.
-
Trimmat och trimmat... Jag har bytt till effektsystem, ändrat till 36 drev karske skulle man ha 38 vet inte och bytt huvudmunstycke som i mitt fall blev ett 143. Det blir ingen wow känsla men den blir starkare och så orkar den hålla hastigheten. Har varit uppe i 105kmh på motorvägen och då hade jag medvind.
Min gör ca 100km/h nu med effektsystem och bestyckning. Men där finns mer och ge..... provade ett borrat luftburslock idag, den gick dåligt utan choke men med halv choke gick den jävligt bra och varvade ut fullt även i motvind på femman. Så nu ska jag montera på ett dial-a-jet kitt och 32 drev bak . Har även gatdäck med lite lägre profil än orginal crossdäck.
-
Glömde skriva att jag har 38 drev nu men tycker det varvar för mycket.
-
Ja jag vet inte men med 36 dev så varvar den inte riktigt ut i 5:an... men vad skulle dial-a-jet ge, mer bränsle. Men jag har orginal crossdäck på min. Och sen har jag tagit bort luftburslocket. Men min går bra utan choke.
-
Varför trimma när ni får en raptor för den om ni säljer?
-
Varför trimma när ni får en raptor för den om ni säljer?
Får en raptor?????
-
ja för dom pengarna
-
Jag har mätt upp min 300 -07 direkt från affären utan några modifieringar (förutom nerfs då) i 109 km/h med en navigator/gps. När jag mätte hastigheten hade den rullat ca 125 mil. Så topphastigheten verkar skilja sig en del mellan olika maskiner. Men jag verkar ha fått betala det med en hel del småfel som är riktigt irriterande. -Bland annat pajade ett kugg i växellådan efter 100 mil, regplåten vibrerade sönder och ligger spridd över halva staden där jag bor, termostaten rök efter de tio första milen, bakljuset gick sönder i fästena och min högra bakfälg blev sned vid fästet efter lite körning på två hjul. Har kört enbart landsväg samt grusväg i 30-60 minuter.
Enligt mig har jag inte kört den särskilt hårt. Måndagsexemplar eller dålig kvalitet på SMC?
Har gjort regelbunden service enligt serviceboken.
-
Jag har mätt upp min 300 -07 direkt från affären utan några modifieringar (förutom nerfs då) i 109 km/h med en navigator/gps. När jag mätte hastigheten hade den rullat ca 125 mil. Så topphastigheten verkar skilja sig en del mellan olika maskiner. Men jag verkar ha fått betala det med en hel del småfel som är riktigt irriterande. -Bland annat pajade ett kugg i växellådan efter 100 mil, regplåten vibrerade sönder och ligger spridd över halva staden där jag bor, termostaten rök efter de tio första milen, bakljuset gick sönder i fästena och min högra bakfälg blev sned vid fästet efter lite körning på två hjul. Har kört enbart landsväg samt grusväg i 30-60 minuter.
Enligt mig har jag inte kört den särskilt hårt. Måndagsexemplar eller dålig kvalitet på SMC?
Har gjort regelbunden service enligt serviceboken.
"Been there, done that!"
Jag är inte speciellt övertygad av SMC´s kvalite´hade massor av fel på min 300:a, då var 250´n bättre, dock rasade den för efterkommande ägare... :evil:
-
Jag är nöjd men min 300:a 8) Den går jävligt bra nu och lite små skit får man räkna med på en billig hoj :wink: