ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Videos och bilder => Ämnet startat av: Moonken skrivet 13 juli 2007 kl. 19:03:04
-
ett litet klipp från dagens körning.
http://www.youtube.com/watch?v=AbU7jN26CYQ
-
någon som tittat?
-
Kul att se hyosungen "live" för första gången, skulle dock vilja se den pressas lite hådare... :twisted:
-
:) trevligt någon som kommenterar :)
jodå det kommer var så säker men den är dock ite inkörd änu o det var första gången jag körde i den grusgrope så fick ta det lite vackert :P o som sagt strypninge i avgasröret satt i ..
-
Inte för att vara negativ, men det känns som en ny dinli.!! och det är väl i och för sig inte possitivt.!!
-
nähä
-
450 lät rapp , hur långt har den gått då??
skön film he he
-
tackar kul att höra :D :D
den har gått ca 25 mil just nu så ca 25 till så är den nog hyffsat inkörd :P
-
kommer du att komma till start med den i Arvika den 18´e aug.???
-
vad händer där?
-
Det är en quadcross tävling där..!! ta och anmäl dig till tävlingen.. det blir skit kul.!!!
-
blev lite sugen,men ett problem det är enooooormt långt ifrån mig
-
ähhh... kom igen nu, vi har 88 mil enkel väg.!!!! ;-)
-
Inte för att vara negativ, men det känns som en ny dinli
Hur menar du och varför?
Trevligt med lite film. Har semester nu så jag ska se om jag hinner ner till gropen en sväng :twisted: !
-
har du 88 mil så har jag mer :p inget jag har lust att kasa alls.
trevlig med semester min började igår EM skönt d då han man ju köra lite i gropen iadg ju ;)
lägg gärna ut bilder eller video ni me :)
-
Inte för att vara negativ, men det känns som en ny dinli
Hur menar du och varför?
Trevligt med lite film. Har semester nu så jag ska se om jag hinner ner till gropen en sväng :twisted: !
Ett nytt märke med lite tävlings erfarenheter och stor risk för kvalitets problem... Det är nog lite kaxigt att försöka vara med och slåss med de riktigt etablerade märkena genom att försöka marknadsföra dem som ett konkurens krafitig alternativ till dessa..!!! tvivlar starkt på att den håller samma klass.. ´men vi får väl se på banorna.!! :-) jag kanske får fel..?!
-
Tjenna bra film men tål tvärr inte musiken :evil: ... hoppas på mer filmer sedan när den är inkörd :twisted: ...mvh conny andersson
-
jag tål inte heller musiken, men de såg skoj ut o de var tufft med den lite röd aktiga tonen på bilden :)
-
då får jag ursäkta musiken, men d va så att min dator crashade för ett tag sedan så mycket av mina låtar försvann så jag fick ta d som fanns .. :oops:
-
den ser ut att gå bra
när du har vant dig vid den så kommer du att pressa den ännu hårdare o då kommer folk att se att den är snabb trots allt :)
-
precis zacka :lol:
skönt att någon tror på mig o min nya maskin :P :wink:
-
Jag tycker musiken var riktigt bra :D :D :lol:
-
pjuusch tur :lol:
-
Jag tycker att designen på maskinen är grym, hoppas du får mycket körning och lits skruva :D
-
Du behöver inte köra in motorn som ett fruntimmer. Det senaste är att man ska värma motorn för att sedan belasta den och varva en hel del på växel 2, 3, 4, 5....
mer finns på denna länk:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Ett utdrag från denna sida:
On the Street:Warm the engine up completely:
Because of the wind resistance, you don't need to use higher gears like you would on a dyno machine. The main thing is to load the engine by opening the throttle hard in 2nd, 3rd and 4th gear.
Realistically, you won't be able to do full throttle runs even in 2nd gear on most bikes without exceeding 65 mph / 104 kph. The best method is to alternate between short bursts of hard acceleration and deceleration. You don't have to go over 65 mph / 104 kph to properly load the rings. Also, make sure that you're not being followed by another bike or car when you decelerate, most drivers won't expect that you'll suddenly slow down, and we don't want
anyone to get hit from behind !!
The biggest problem with breaking your engine in on the street (besides police) is if you ride the bike on the freeway (too little throttle = not enough pressure on the rings) or if you get stuck in slow city traffic. For the first 200 miles or so, get out into the country where you can vary the speed more
and run it through the gears !
Be Safe On The Street !
Watch your speed ! When you're not used to the handling of a new vehicle, you should accelerate only on the straightaways, then slow down extra early for the turns. Remember that both hard acceleration and hard engine braking (deceleration) are equally important during the break in process.
Lycka till med en snygg hoj! :D
MVH Mr Banarne