ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: pyroman skrivet 8 juli 2007 kl. 10:32:10
-
Min dinli ha börjat smälla, högt. Efter att jag bytt till uni filter, 160 munstycke o wileyco helsystem. Anntar att den får för lite bensin, hade den fått för mycke hade den väl blöddrat, eller?
Dör om jag släpper gasen när den är kall, dör nästan efter att det har smällt. är mest när jag kört för fullt o sen släpper gasen eller om jag kör lugnt o drar på som den smäller.
Är de luft skruven ja ska skruva på? o var på förgasaren hittar jag den?
-
Luftskruven sitter under ett litet täcklock som du får borra väck
på undersidan av förgasaren
4mm borr är lagom att använda
-
Avgassmällar som uppkommer vid gasavsläpp från fullgas brukar tyda på en för snål bestyckning vad jag hört. Testa att gå upp i munstycke till 170. Finns ju de som kör med 190 på huvudmunstycke. Verkar vara väldigt olika från maskin till maskin.
-
Menar du samma lock man ta bort för att komma åt munstyckena
?
Har beställt 170 180 och 190, får testa med dom me.
Är det farligt för motorn o täcka för en del av luft filtret (uni filter) med en påse o tape eller liknande?
borde ju göra så den får mindre luft så.
-
nej
du ska borra i ett litet täcklock c5-7mm i diameter under det sitter en spårskruv som man kan justera
under förgasaren mot cylindern
-
Okey, då får man låta borren gå lös på förgasaren, igen... fick ju borra bort skruvarna när man skulle öppna upp förgasaren me.
Förstår inte varför dinli maskinerna är så olika, är ju samma motor o förgasare på alla. verkar ju som alla har olika inställningar för att få den att gå bra.
-
glömde fråga, ska den skruvas inåt för mindre luft eller tvärtom?
-
Har beställt 170 180 och 190, får testa med dom me.
Är det farligt för motorn o täcka för en del av luft filtret (uni filter) med en påse o tape eller liknande?
borde ju göra så den får mindre luft så.
Får man fråga vart du köper munstycken?... Å pris såklart..
Ne, ingen fara att täcka över filtret, gärna inte helt, men det ända som kan hända då är att maskinen inte går/surar...
-
http://www.twt.nu
http://jolaracing.jetshop.se/
-
nej
du ska borra i ett litet täcklock c5-7mm i diameter under det sitter en spårskruv som man kan justera
under förgasaren mot cylindern
Okey. ska man skruva in eller ut för mindre luft?
-
Vad jag vet så är luftskruven endast utskruvad ett varv orginal.
och den skall stå mellan 2 - 3 varv med uni filter + annat munstycke.
Min är utskruvad 2,5 varv med 160 munstycke och uni skumfilter.
-
Vad jag vet så är luftskruven endast utskruvad ett varv orginal.
och den skall stå mellan 2 - 3 varv med uni filter + annat munstycke.
Min är utskruvad 2,5 varv med 160 munstycke och uni skumfilter.
Tack för den hjälpen. ska genast ut och testa det, hoppas på att de hjälper.
-
varför inte montera dial i jet så är alla bestyckningsproblem ur världen en gång för alla funkar klockrent
-
varför inte montera dial i jet så är alla bestyckningsproblem ur världen en gång för alla funkar klockrent
Använder du det? Funkar det bra för dig, hade du för problem innan? vad kostar det?
-
innan hade jag problem med oren gång blödder när jag segdrog på en växel tex o drog på blöddrade det NU går den perfekt plus att jag VET att jag får den optimala luft/bränsleblandningen o slipper oroa mig för brända kolvar ventiler mmmm den känns oxå rappare efter som det sköts helt med auotomatik vilket ger exakt rätt mängd så varför hålla på o bestycka o riva fuggen hela djävla tiden när man inte behöver dialajet sköter det över förväntan o billigt ungefär 1000 kr med snorkel-kitt man bara går ner 1-2 steg på huvudmunstycket så sköter DJ resten tex om man har unifilter ( vilket är det bästa enl mig o många o wileyco ska man ha original munstycken o dial a jet så funkar det klockrent sen ....
-
Funderar på en annan CDI-box och jag har 160 munstycke kan ett Dial a Jet vara på sin plats då kanske :?: Eller funkar det bra utan tror du blaise :?:
-
tändboxen har just med tändkurvan att göra dial a jet sköter bränsle/ luft blandningen spelar ingen roll vilka modifikationer man gjort så funkar DJ perfekt ...
-
Kanske blir en sån tillslut då..
-
köp en sån du kommer inte ångra dig går mkt bättre sen undrar varför inte alla vill ha en dj ???
-
Kanske blir en sån tillslut då..
Funderar oxå på ett DaJ-kit.....Hmmm
-
Ville bara tipsa lite!
Avgassmällar vid gasavslag är inte ett tecken på att huvudmunstycket är för litet utan att LÅGFARTSMUNSTYCKET är för litet.. Testa först att skruva ut blandskruven och funkar inte det så byt till ett större lågfart.. Mvh
-
LÅGFARTSMUNSTYCKET <--- behöver du inte byta ....
190 munstycker om du har luftfilter
och helsystem ....
min erfarendet / tips
-
Har inte detta problem själv, men frågvis som man är så....
.... vad är det som gör att det smäller? Har en turbomatad bil i garaget, och den 'poffar' vid växlingar nära varvstoppet, vilket beror på att turbon matar massor med luft, och sen hinner inte LMM med när man stänger spjället, utan skickar ut soppa i avgassystemet = Poff..
.. men hur är det med sugmotorer? Samma fenomen?
Mvh Jon
-
Nån som skruvat på luftskruven, som kan hjälpa mig lite, vill inte borra på fel ställe.. ska ju tydligen behöva borra sönder förgasaren för att komma åt skruven. Kan inte ladda upp bild här på forumet men kan skicka till någons mail. Har tagit kort på förgasarens undersida.
-
(http://hem.bredband.net/wermag/dinli/IMG_9615.jpg)
Det är Där kopparplattan sitter i hålett man ska borra om jag förstår rätt va. ?
-
det är riktigt