ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: hib43tef skrivet 3 juli 2007 kl. 17:42:14
-
Hur många hästar orginal?
Är den strypt?
Vad är bra och vad är dåligt med dom?
Hur lätt är det att få tag på delar till dom?
Hur ofta behöver man byta kolv för att de ska gå riktigt bra?
-
17 hk på hjulen tror jag de ska vara, ostrypt, för mej har alting fungerat perfekt inga problem alls under ett års körning, de enda som är dåligt är som däcken som sitter på bak orginal dom gör den väldigt lätt vält så jag har bytt mina. blir extremt stor skilnad på den då, mkt goare. hur lätt de är att få tag på delar vet jag inte eftersom min har gått problem frit så jag har aldrig bytt något! kolv bytte vet jag inte hur ofta de är 100 timmar är de på banshee har jag hört, men om man kör orginal så verkar de gå längre, o byttena är ännu längre med ännu längre mellan rum på blastern skulle jag tro efter som den inte är lika "race". min kommer nog vara till salu nu till hösten ska bestäma min nu i veckan om den ska säljas eller inte! adda min msn: fegtu@hotmail.com har kört blaster ett år så jag kan kanske svara på frågor du har, online dygnet runt nästan :wink:
-
17 hk på hjulen tror jag de ska vara, ostrypt, för mej har alting fungerat perfekt inga problem alls under ett års körning, de enda som är dåligt är som däcken som sitter på bak orginal dom gör den väldigt lätt vält så jag har bytt mina. blir extremt stor skilnad på den då, mkt goare. hur lätt de är att få tag på delar vet jag inte eftersom min har gått problem frit så jag har aldrig bytt något! kolv bytte vet jag inte hur ofta de är 100 timmar är de på banshee har jag hört, men om man kör orginal så verkar de gå längre, o byttena är ännu längre med ännu längre mellan rum på blastern skulle jag tro efter som den inte är lika "race". min kommer nog vara till salu nu till hösten ska bestäma min nu i veckan om den ska säljas eller inte! adda min msn: fegtu@hotmail.com har kört blaster ett år så jag kan kanske svara på frågor du har, online dygnet runt nästan :wink:
'
Köp min sen :D
men förresten du kommer i helgen va? om det blir nån körning.
-
17 hk på hjulen tror jag de ska vara, ostrypt, för mej har alting fungerat perfekt inga problem alls under ett års körning, de enda som är dåligt är som däcken som sitter på bak orginal dom gör den väldigt lätt vält så jag har bytt mina. blir extremt stor skilnad på den då, mkt goare. hur lätt de är att få tag på delar vet jag inte eftersom min har gått problem frit så jag har aldrig bytt något! kolv bytte vet jag inte hur ofta de är 100 timmar är de på banshee har jag hört, men om man kör orginal så verkar de gå längre, o byttena är ännu längre med ännu längre mellan rum på blastern skulle jag tro efter som den inte är lika "race". min kommer nog vara till salu nu till hösten ska bestäma min nu i veckan om den ska säljas eller inte! adda min msn: fegtu@hotmail.com har kört blaster ett år så jag kan kanske svara på frågor du har, online dygnet runt nästan :wink:
förresten jag har sett nånstans att det ska vara 21 ponnys. Men vet inte var jag såg det.
-
jag har sett 33 hk me, skule kunna tänka mej att de är va den har i motorn? men om jag säger 17 hk så kan man bara bli posetivt överaskad 8)
(OT, aa jag kommer i helgen om de blir av. beror helt vad pengarna räcker till, o jag tycker känns bäst :wink: )
-
vad är det för max varvtal på dom?
Är cdin strypt?
-
vad är det för max varvtal på dom?
Är cdin strypt?
cdi box är ju inte strypt på en oreggad maskin.
-
kan vara för att man inte ska varva i hjäl den
-
kan vara för att man inte ska varva i hjäl den
joo det stämmer ju.. lite lite begränsad så att den itne ska kunna varva ihjäl sej själv. Men om du inte har fullkitad motor som du vet klarar att varva mer än orginal så ska man ju inte köpa ostrypt cdi.
-
Hur många hk tror ni man kan få ur den om man köper big bore kit 240cc och portar med lite bätre durationer (uträknat) större mikuni flatside förgasare uträknad pipa annan reed ventil högkompstopp ?
ostrypt cdi :?:
-
Hur många hk tror ni man kan få ur den om man köper big bore kit 240cc och portar med lite bätre durationer (uträknat) större mikuni flatside förgasare uträknad pipa annan reed ventil högkompstopp ?
ostrypt cdi :?:
beror ju på vilken åmrsodell, vilken mikni förgasare och högkomps grejer. Svårt o säga. Jag tycker inte du ska köpa ostrypt cdi om du ska ha orginalvev på. Kan skära då.
/Crille
-
Hur många hk tror ni man kan få ur den om man köper big bore kit 240cc och portar med lite bätre durationer (uträknat) större mikuni flatside förgasare uträknad pipa annan reed ventil högkompstopp ?
ostrypt cdi
me de grejerna drar du orginal ltz :P. kolla projectblaster.com o leta dej in i forumet, dom kan blasters :twisted: ostrypt cdi vet jag inte ens om de finns har aldrig sett någon allafall :wink: men när du säger de så sa han jag köpte min av att om den typ skule hänga sej på gasen så den gick på fullvarv hela tiden skule den stana, men de var inget elektriskt om jag fatade rätt utan någonting i förgasaren :wink:
-
varför skulle det bero på vilken årsmodell?
Samma borr och slag på alla blaster vad jag har sett på yamahas hemsida
-
varför skulle det bero på vilken årsmodell?
Samma borr och slag på alla blaster vad jag har sett på yamahas hemsida
okey.. men blastern har funnits i runt 20 år...och lite skillnad mellan en gammal och en ny är det. Sen bara för att att det är samma borr o slag så betyder inte det att hela motorn har varit oförändrad i 20 år. Men om du ska köpa allt det där trimmet som du räknade upp så lönar det sig mer för dej att köpa en ltz , kfx eller dvx.
-
vad är det som skulle bli dyrt?
4000 bigbore kit?
!00kr plåt till röret 150 papersmallar på plåtbitarna/röret
portning nästan gratis program till att räkna ut durationer med har jag redan så ca 6000 är inte så dyrt men jag kan lika väl köpa en annan motor när jag trötnat på 2-takt
-
Hur många hk tror ni man kan få ur den om man köper big bore kit 240cc och portar med lite bätre durationer (uträknat) större mikuni flatside förgasare uträknad pipa annan reed ventil högkompstopp ?
ostrypt cdi :?:
big bore.. 4000kr.. portning ?kr... mikuni förgasare ca 2000-3000 kr.... slip on.. 2000 kr... reeds.. 700kr.. högkompstopp.. minst 1000kr.. hela kalaset går på runt 10 000kr. ungefär.. men skitsamma... vad kör du för quad idag då? kört länge? hur gammal är du? om du bor i småland. så häng med oss i jkpg och kör :D
-
slip on.. 2000 ÖÖÖÖÖ på en tvåtaktare?
Uträknad pipa med program:mota ca 400 om man beställer mallar från vrm och svetsar gör jag själv med gas svets
www.vrm.se
-
slip on.. 2000 ÖÖÖÖÖ på en tvåtaktare?
Uträknad pipa med program:mota ca 400 om man beställer mallar från vrm och svetsar gör jag själv med gas svets
www.vrm.se
glömde att det var 2t.. och priset skiljer sej ju välidgt mycket om man får bygga röret delvis själv. Men vad kör du förnåt idag då?
-
Helt vanlig jävla kina skit 150cc 100kg skrot och trimad ktm 250 02
-
Helt vanlig jävla kina skit 150cc 100kg skrot och trimad ktm 250 02
haha okey.. jag hade 200cc kines innan.. och den verkade skitgrym när vi köpte den. Men sen.. bakbromscylindern kärvade... växelådan rasade 2 gånger.. förgasaren pajjade. hjulen lossnade nästan. o lite sånt.. haha :lol:
-
okej :lol: