ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: thx1138 skrivet 20 juni 2007 kl. 22:33:42
-
Är det någon som vet vad en ny Cylinder + kolv + kolvringsats kostar till en Ltz 400. Och var man kan få tag i grejorna? årsmodelen är 2006.
-
kostar, gissar dyrt.
Sök på ebay kostar mycket mindre.
-
OK ska kolla där. Sånt här e trist :( när man behöver nytt av dessa delar.
-
vad har hänt :?:
-
Testa www.ronniesmailorder.com
lr www.jokersracing.com
snackar man e-handel så måste jag rekommendera
http://www.trengaracing.com/racing.shtml
och
http://store.albaaction.com/shop/ATV-SUZ-LTZ.html
dom kanske inte har cylinder som fråga handlade om men
dessa firmor skickar varorna fort!!!
mycket bra service alltså
-
Kolven har gjort två ringar i övre cylindern och främre sidan av cylinder har den gjort de ringarna så djupa att man måste borra upp den men vet inte om det går eller det är för djupa ringar (hack). På kolven så är den sliten på ca mitten av den där kolv oljeringen sitter. Det låter konstigt och jag förstår inte hur cylinder och kolv kan bli slitna på det hållet. Repor och hack brukar gå längs med kolvens rörelse men här ser det ut som kolven har snurrat i övre delen av cylindern. Hoppas du förstår vad jag menar.
-
Varför inte skaffa ett 440 bigbore kit med foder och kolv? Måste bli billigare än en ny cylinder + att man får lite mer pulver :twisted:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUZUKI-LTZ400-WISCO-440-BIG-BORE-KIT-Z400-LTZ-400-KFX_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43977QQihZ020QQitemZ300121475332QQtcZphoto
-
Priser från Alba:
Orginalcylinder $441,16
Kolv $86,23
Kolvringar $32,00
Kolvbult $10,50
Låsring $0,74/st
-
Det ser inte ut som att man kan byta foder, men de måste gå om det finns ett 440 foder till den
-
Det ser inte ut som att man kan byta foder, men de måste gå om det finns ett 440 foder till den
Det är kanske fasta foder i dom, Då är 440 kittet uppborrat till annan diameter,
Antingen fixar du en borrning och köper en kolv från staterna, Kanske en högkomp när du ändå är i farten :)
Eller så köper du satsen färdig ifrån usa via den länk som visas, Det är ett mycket bra pris och mycket bra frakt pris, Jag har inte läst texten men skulle tro att ringar ingår i kittet ( Gjorde det till min wiseco kolv)
Packningar får du ju också med :)
-
Det ser inte ut som att man kan byta foder, men de måste gå om det finns ett 440 foder till den
Det är kanske fasta foder i dom, Då är 440 kittet uppborrat till annan diameter,
Antingen fixar du en borrning och köper en kolv från staterna, Kanske en högkomp när du ändå är i farten :)
Eller så köper du satsen färdig ifrån usa via den länk som visas, Det är ett mycket bra pris och mycket bra frakt pris, Jag har inte läst texten men skulle tro att ringar ingår i kittet ( Gjorde det till min wiseco kolv)
Packningar får du ju också med :)
Det sitter inget foder i cylindern från början, det är ytbehandlad aluminium med nåt som heter SCEM. Ska man ha 440 så får man borra ur och sätta i medföljande foder!
Men kolla vad du vill ha för komp, 13:1 är nog inget att rekommendera på macksoppa.
-
Det ser inte ut som att man kan byta foder, men de måste gå om det finns ett 440 foder till den
Det är kanske fasta foder i dom, Då är 440 kittet uppborrat till annan diameter,
Antingen fixar du en borrning och köper en kolv från staterna, Kanske en högkomp när du ändå är i farten :)
Eller så köper du satsen färdig ifrån usa via den länk som visas, Det är ett mycket bra pris och mycket bra frakt pris, Jag har inte läst texten men skulle tro att ringar ingår i kittet ( Gjorde det till min wiseco kolv)
Packningar får du ju också med :)
Det sitter inget foder i cylindern från början, det är ytbehandlad aluminium med nåt som heter SCEM. Ska man ha 440 så får man borra ur och sätta i medföljande foder!
Men kolla vad du vill ha för komp, 13:1 är nog inget att rekommendera på macksoppa.
Misstänkte nästan att det var Nikasil foder i den, Är det väl i dom flesta nya motorer
-
de säljer 453cc bigbore kit på ebay.com har jag sett för runt 300 dollar tror jag
då är det kolv, foder, ringar osv...
då får du lämna in den på borrning, annars har du färdiga 440cc kit komplett bolt on för runt en 600$ + frakt
-
Komplett
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUZUKI-LTZ400-ATHENA-440-BIG-BORE-KIT-BOLT-ON-LTZ-400_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43977QQihZ020QQitemZ300121399715QQrdZ1
Detta kitt går på MAX 6000kr när det är tullat och klart och ligger vid din dörr
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUZUKI-LTZ400-L-A-SLEEVE-453-BIG-BORE-KIT-Z400-LTZ-400_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43977QQihZ020QQitemZ300100708396QQrdZ1QQsspagenameZWD1V
Borrning behövs till det kittet, Kan du få till ett "Filur" pris på borrning så är detta kittet mycket prisvärt, En borrning går väl på max 1000kr om du har någon bekant som du kan fixa det igenom
-
Får nog bli ett komplett kit med cylinder. Kan kanske varit fel på den gamla så jag vill inte göra vid den än. Men det kompletta kitet verkar intressant.
-
Har hittat ett komplet kit på 435 cc för 4950 kr som vi ska kolla närmare på nu på måndag. låter bra med tanke på vad det kostar.
-
är det i sverige ?
var isåfall ?
-
Det är kent på fyrhjuling.se Syd som har hittat det utomlands men jag vet inte var. Men jag får reda på mer i början av veckan. då lägger jag ut mer info om det.
-
Det är kent på fyrhjuling.se Syd som har hittat det utomlands men jag vet inte var. Men jag får reda på mer i början av veckan. då lägger jag ut mer info om det.
kanske detta ?
http://www.quadshopper.com/catalog/product_info.php?products_id=397
-
Kan vara kanske
-
Det blir en original cylinder Det var lång leveranstid på dom vi kollade på :( . Men man får kita upp den på andra sett :wink:
-
Vad blir det för pris på en orginalcylinder i sverige då?
-
Vet inte än, men återkommer när jag vet.
-
Då har man nya delar till hojen så det är bara att meka :D . Det tråkiga är att jag får byta vevlager också :(
-
hur många mil har den gått :?: vevlager byte på en 06 låter tidigt :evil:
-
Vevlagerna behövdes inte bytas glappet var inom toleransen och de var tur. Vi fick ihop motorn idag och startade upp den. Den gick fint men körde bara motorn på tomgång. jag ska sätta resten imorgon så man kan testa ordentligt.
-
Är det någon som har gjort komp test och hur mycket var den?. Den ska ligga på 11:2 enligt boken och 11:3 när man kollar på nätet.
-
Med varm motor ska kompet ligga på 1000kpa eller 142psi
-
När jag hade bytt cylinder kolv och ringar så gick den precis som den andre cylindern dvs mycket dåligt :( . jag undrade vad som hade hänt mer om det var ventilerna :? . Jag körde in de ny delarna, de första 10 milen gick den dåligt :evil: sen efter ca: 15 mil så pang så på något sätt så losnade och den gick som den gjorde från början :) . f-n va jag e glad :D
-
Då var det dags igen :( . Dela motorn lite för att få dit en ny kamkedja och kedjetryckare. Hoppas att det bli det sista jag behöver göra på ett tag, för man har börjat tröttnat på det. Men det kan inte bli mer nu får man hoppas.
-
Är det någon som har bytat kamkedja. min är 2006 och har gått 700 mil