ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: spectorbass skrivet 20 juni 2007 kl. 19:19:09
-
Vet inte hur det är vid körning, men kan det saknas luft....och att den får för mkt soppa ?
Har inte rivit isär förknasaren ännu pga att bult nr.2 har herr Toshida dragit med lastbilsmoment......eller så är jag klen... :roll:
I övrigt går maskinen prima på normal fart, men att puttra i 30 gillar den inte då och då hostar den och man får höja lite (eller sänka) på tomgången...?
-
Vilken slang är det som det droppar från?
-
Vilken slang är det som det droppar från?
Finns väl bara en slang från förgasaren, och jag antar att den "flödar" över på nåt sätt. Drar ju onödigt med soppa iallafall.
Ska prova att sätta dit en liten burk och köra en sväng å se vad som händer....alltid kul att testa konstiga saker. Undrar varför "Mythbusters" är så bra... :oops: Killen i basker är min idol ! :lol:
-
Skulle tippa på att det är flottören som hängt sig eller att det kommit lite skit i "ventilen" som flottören skall stänga av soppan med. Det är nog bara att riva fuggen och göra rent, sen går den nog som en klocka igen.
-
Skulle tippa på att det är flottören som hängt sig eller att det kommit lite skit i "ventilen" som flottören skall stänga av soppan med. Det är nog bara att riva fuggen och göra rent, sen går den nog som en klocka igen.
Det är de här tipsen jag är livrädd för. 8O Det LÅTER som det ska ta en kvart, men kan ta upp till en vecka om något skiter sig....och det är Tuvängen ikväll hoppas jag.... :D
EDIT: Det var inte BARA......för att lossa förgasaren måste jag OCKSÅ lossa wiren för gasen, och OCKSÅ lossa "en kabel" som går till toppen av förknasaren.
Så med tanke på kvällens aktiviteter så hoppar jag över att BARA göra ren förgasaren... :oops:
En liten lustig sak var att jag glömde bort att sätta tillbaka locket till luftburken, varvid mina grannar (kedjehus) fick vakna lite tidigare idag.... 8O
-
Utan locket på burken är kul, finns många kusar att hämta där, kompensera med lite mer soppa också så går den ännu bättre.
-
Utan locket på burken är kul, finns många kusar att hämta där, kompensera med lite mer soppa också så går den ännu bättre.
Jo....då måste jag BARA byta munstycken och BARA ställa blandningen... :oops:
Testade att köra med locket borta en sväng men det märktes ingen skillnad, annat än högre ljud. Antar att det också kan vara direkt skadligt OM maskinen får för snål blandning, och den kommer man inte åt "utifrån". ( Tokvarvade inte heller maskinen under testet. )
Tändstiftet ska man ju enligt vissa kunna kika på för att se om blandningen är ok, men där råder delade meningar gällande fyrtaktare. :?
Låter lite pinsamt likt en trimmad gräsklippare utan lock på...så jag kör med lock på, och orginal-ostrypt.
-
För att tillgodogöra den extra luften behövs även ett avgassystem med bättre flöde.
Just 350:in skall vara väldigt tacksam att byta avgas,munstycken och lock på.
Gjorde liknande operation på min 700:a och jäklar vilken skillnad det blir. Dock så blir den högljudd...
-
Vet inte hur det är vid körning, men kan det saknas luft....och att den får för mkt soppa ?
Har inte rivit isär förknasaren ännu pga att bult nr.2 har herr Toshida dragit med lastbilsmoment......eller så är jag klen... :roll:
I övrigt går maskinen prima på normal fart, men att puttra i 30 gillar den inte då och då hostar den och man får höja lite (eller sänka) på tomgången...?
Min gamla kines läckte från förgasaren, då var lösningen bara att halvt stänga av bensinkranen.
-
Går lika bra att kolla stiftét på en atv som på en v8 enkelt sätt att kolla om den får för lite / för mycket bensin