ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Arke skrivet 8 juni 2007 kl. 00:04:58
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
-
klart den roligaste hoj jag kört...
Men Eatv har växt för mig är en grym alround hoj..
skall du köpa banshee så finns det grymt med tillbehör till den hojjen och delar i svedala..
sök på banshee så hittar du säker 10st som är till salu..
och delar till..
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
http://www.blocket.se/vi/11139749.htm?ca=12_s
http://www.blocket.se/vi/10589783.htm?ca=12_s
http://www.blocket.se/vi/11845826.htm?ca=12_s
http://www.blocket.se/vi/11844145.htm?ca=12_s
http://www.blocket.se/vi/11763372.htm?ca=12_s
http://www.blocket.se/vi/11639290.htm?ca=12_s
http://www.blocket.se/vi/11487869.htm?ca=12_s
kolla länkarna finns hojjar
-
Det vore ballt att ha en sån, men helvete vad fula de är.
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
2-takt = högvarvig = kolvbyte ofta,
Vid trimmning ännu oftare.
Nu finns det wiseco och JF kolvsatser till dessa till bra priser i usa + packningar då.
Vet en som har en vägreggad Banshee, Dom går bra men är väl inget vidare att ligga och varva högt med längre sträckor,
Nu kanske din granne ska ha en för bana eller så, Funkar säkert kanon men tänk på kolvarna + att det kommer nog bli högre avgaskrav på 2-taktarna om något/några år
-
mmmm
om ja vore din granne så skulle ja nog lägga ner lite mer pengar
på atv då en en sådan där
förslag
kymco
brp = CAN AM
goes = cf
ja de finns upp sjö av de
TÄNK fler än en gång för pengarna i fall du vill sälja denna
så måste du se att få ut så mycket av den de kan kanske de ej går me kina del
därför säger ja så här tänk 123 än bara en gång då
-
nu är ju ingen av de maskiner soim du radade upp för samma användningsområde som bansheen.
Bansheen är en maskin för crossbanan och grusbus.
-
mmmm
om ja vore din granne så skulle ja nog lägga ner lite mer pengar
på atv då en en sådan där
förslag
kymco
brp = CAN AM
goes = cf
ja de finns upp sjö av de
TÄNK fler än en gång för pengarna i fall du vill sälja denna
så måste du se att få ut så mycket av den de kan kanske de ej går me kina del
därför säger ja så här tänk 123 än bara en gång då
Öh, va? 8O
Banshee är en konkurrenskraftig tävlingsmaskin som åker i 8:or runt alla i din lista, förutom sportmodellerna av CanAm.
Bra chassi, men svetsningarna brukar vara dåliga. De som tävlar har alla(?) svetsat om sina ramar för att de spricker.
Finns, som sagt, massor av delar och trim. Bra köp om man gillar 2takt.
/J
-
Banshee är helt klart den bästa maskin på marknade enligt mig. (inte för att den finns på marknaden längre men) Bansheen fungerar hur bra som hellst, jag har tävlat med min i snart 4 år och har bytt kolvar 2 ggr då det är ju inte alls lika ofta som på en 2 hjuling. Det finns ingen maskin som kan jämföras med bansheens väghållning på asfalt (förutom Vls och Rst) på crossbanan är den däremot lite sämre, svårt att hitta fäste och är lite för lång och tung.
Det där Jocke om att ramen på dom spricker har jag då aldrig hört talas om?, vet ingen Banshee som har behövts svetas om.
En väldigt konkurrenskraftig maskin på banan då den har 43 hk original och en väldit bra väghållning.
köp en Banshee du och du kommer att bli lycklig :D hehe
Det är för många som har fastnat i 4-taktarna.
-
Banshee är helt klart den bästa maskin på marknade enligt mig. (inte för att den finns på marknaden längre men) Bansheen fungerar hur bra som hellst, jag har tävlat med min i snart 4 år och har bytt kolvar 2 ggr då det är ju inte alls lika ofta som på en 2 hjuling. Det finns ingen maskin som kan jämföras med bansheens väghållning på asfalt (förutom Vls och Rst) på crossbanan är den däremot lite sämre, svårt att hitta fäste och är lite för lång och tung.
Det där Jocke om att ramen på dom spricker har jag då aldrig hört talas om?, vet ingen Banshee som har behövts svetas om.
En väldigt konkurrenskraftig maskin på banan då den har 43 hk original och en väldit bra väghållning.
köp en Banshee du och du kommer att bli lycklig :D hehe
Det är för många som har fastnat i 4-taktarna.
Det var precis den info jag var ute efter.
2 kolvbyten på 4 tävlingsår är ju inget jämfört med en tävlingsmotocross.
Det är en rå quad han e ute efter och ingen svamplockarmaskin som någon tipsade om.
Helt klart verkar det vara den maskinen som ger mest ös per krona. :twisted:
-
vill han ha nått rått så är det självklart en Banshee som han ska ha. ska han tävla eller vägreggat ?
-
mmmm
om ja vore din granne så skulle ja nog lägga ner lite mer pengar
på atv då en en sådan där
förslag
kymco
brp = CAN AM
goes = cf
ja de finns upp sjö av de
TÄNK fler än en gång för pengarna i fall du vill sälja denna
så måste du se att få ut så mycket av den de kan kanske de ej går me kina del
därför säger ja så här tänk 123 än bara en gång då
Det känns som om du snackar om en annan maskin, och inte Yamaha Banshee.
Kanske det är Bashan du menar?
Tex: http://www.blocket.se/vi/12224511.htm?ca=21_s
-
vill han ha nått rått så är det självklart en Banshee som han ska ha. ska han tävla eller vägreggat ?
Vägreggat hade varit perfekt men den ska främst användas till sandtag, banor och skogsvägar. (http://w3.svia.se/Smileys/Fingrar%20tunga.gif)
-
Har hört från jänkarna att dom byter kolv på 100 timmar. Med min körning blir det varannan säsong. Enda felet är väl egentligen framdämparna som är rätt dåliga. Men dom funkar för en amatör på 100 pannor som mej.
-
vem fixar fram vägreggade bahnshes ?
-
Jag har en banshee me 92 hk kolv byten på den är var 4 timme om den skall gå som bäst.jag kör cross med min vilket är helt fel me den maskinen igentligen då den inte får alls bra feste. Det är mycke mer skruvande med en 2-takt än 4-takt,allts slits mer på 2-takt
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
-
92 hk ? vad har du gjort på den ?
-
en lagom trimmad banshee är överbrutal i drag 8)
som ca18det så har även jag hört 100 timmar att det ska vara lagom!
sen är det mkt mindre skruva på en 2 takt än 4 takt
/jocke
-
mindre skruva med en 2takt?? hoppas du skojar annars borde du nog komma ner på samma planet som jag, hmmm fråga vem som hälst en 2takt går på mycke högre varv än 4takt gör och allt slits mycke mer på 2takt, de säger sig själv om du tänker efter. En kolv på en 2takt går tex inte lika länge som till 4takt, service måste göras oftare på 2takt än 4takt,däremot är det fan så mycke lättare att skruva med 2takt än 4takt iallafall i mitt tycke.
en lagom trimmad banshee är överbrutal i drag 8)
som ca18det så har även jag hört 100 timmar att det ska vara lagom!
sen är det mkt mindre skruva på en 2 takt än 4 takt
/jocke
-
jag har drag race system som heter Trinityracing stage lV, plus V-force, större förgasare mm. den har gått i Callifonien öknen som drag race quad, klockad till 160 i djup sand.Den är över trimmad vilket tyvärr gör att det är en del skruvande me den :x
92 hk ? vad har du gjort på den ?
-
Är ju en massa ventiler som måste justeras på en 4-taktare vilket verkar rätt jobbigt. Hur ofta är det sagt att man ska byta kolv på en 4-taktare då? Kolla på Yamaha RD350 vilken hade högre effektuttag standard än Banshee, där var inte kolvbyten nått speciellt. Vet dom som rullat 1000mil utan kolvbyte.
Tycker faktiskt också det verkar som det är mera skruva med en 4-taktare.
-
Om man säger så att när det väl händer nåt med en 4-taktare så är det mer att skruva och ställa in, men med en 2-taktare så är det lite mer underhåll hela tiden. Och så är det ju även så att så fort du börjar pilla och trimma i motorn så börjar det genast hända saker allt oftare.
-
håller helt me, behöver ej svara dom andra.
Om man säger så att när det väl händer nåt med en 4-taktare så är det mer att skruva och ställa in, men med en 2-taktare så är det lite mer underhåll hela tiden. Och så är det ju även så att så fort du börjar pilla och trimma i motorn så börjar det genast hända saker allt oftare.
-
Har hört från jänkarna att dom byter kolv på 100 timmar. Med min körning blir det varannan säsong. Enda felet är väl egentligen framdämparna som är rätt dåliga. Men dom funkar för en amatör på 100 pannor som mej.
För er som är bra på motorer..... En standard banshee har 6,5:1 i kompression. Så då förstår man varför kolven går så länge. Men annars ska det väl vara bra drag i dom. Med högkompskolv och trimrör kan dom bli redigt grymma.
btw, 92 hk, låter ganska maffigt, duncan motor?
-
Kolla på Yamaha RD350 vilken hade högre effektuttag standard än Banshee, där var inte kolvbyten nått speciellt. Vet dom som rullat 1000mil utan kolvbyte
ja och då ska även tilläggas att banshee motorn är samma som sitter på bansheen 8)
det är mera jobb/service på 4 taktare (iaf om det är cross motorer)
bara ventilspelet på ltr tar lika lång tid som ett 2 takts kolvbyte :lol:
/jocke
-
En standard banshee har 6,5:1 i kompression. Så då förstår man varför kolven går så länge. Men annars ska det väl vara bra drag i dom. Med högkompskolv och trimrör kan dom bli redigt grymma.
ca18det,s hoj är det helsystem/bestyckning och luftfilter som är största modden och den drar en trimmad LTR/YFZ i drag
/jocke
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
-
min bror kör LTR 450 cross, min andra bror kör yfz 450 cross båda dom e fyrtakt, där är inte ett skit att skruva med på dom 2 och ändå är dom också trimmade, däremot skulle något sen gå i sönder på 4takt då är det inte kul att börja skruva med en sån
Kolla på Yamaha RD350 vilken hade högre effektuttag standard än Banshee, där var inte kolvbyten nått speciellt. Vet dom som rullat 1000mil utan kolvbyte
ja och då ska även tilläggas att banshee motorn är samma som sitter på bansheen 8)
det är mera jobb/service på 4 taktare (iaf om det är cross motorer)
bara ventilspelet på ltr tar lika lång tid som ett 2 takts kolvbyte :lol:
/jocke
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen.
Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen.
Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?
haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?
-
En standard banshee har 6,5:1 i kompression. Så då förstår man varför kolven går så länge. Men annars ska det väl vara bra drag i dom. Med högkompskolv och trimrör kan dom bli redigt grymma.
ca18det,s hoj är det helsystem/bestyckning och luftfilter som är största modden och den drar en trimmad LTR/YFZ i drag
/jocke
Jocke,kolla bilden på 'ca18det' inlogg ....
-Blir du knäsvag & nostalgisk....
Ditt X liksom...
:cry:
/N
-
-Blir du knäsvag & nostalgisk....
Ditt X liksom...
jo man får ju en tår i ögat :cry:
-
sen ska man ju byta kolv var 60:e timme olja var 6:e kolla ventilspel ganska ofta på en 4 takt...
byta kolvar var 100:e låter inte som "mkt mer" service om ni frågar mig
växellåds oljan ska ju iofs bytas också 8O
/jocke
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen.
Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?
haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?
Aa, dom går väldigt bra.
En raptor 700 har mycket mer botten. Men om man gämför med Glenn Ocklunds raptor 660 som var uppborrad till 727 och en otroligt massa mer godis på, den åkte jag ifrån med min Banshee som då var en originalmotor på 43 hk. Så bara där har ni Raptoråkare nåt att gämföra er med :D
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen.
Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?
haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?
Aa, dom går väldigt bra.
En raptor 700 har mycket mer botten. Men om man gämför med Glenn Ocklunds raptor 660 som var uppborrad till 727 och en otroligt massa mer godis på, den åkte jag ifrån med min Banshee som då var en originalmotor på 43 hk. Så bara där har ni Raptoråkare nåt att gämföra er med :D
jaså, en trimmad raptor 727 får stryk av en orginal banshee, det trodde jag inte, det kanske är nåt vettigt drag i dom endå. btw, olle är dom svåra att kicka?
-
Det är ju 2-takt
Det är därför dom har do till bakrace
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen.
Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?
haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?
Aa, dom går väldigt bra.
En raptor 700 har mycket mer botten. Men om man gämför med Glenn Ocklunds raptor 660 som var uppborrad till 727 och en otroligt massa mer godis på, den åkte jag ifrån med min Banshee som då var en originalmotor på 43 hk. Så bara där har ni Raptoråkare nåt att gämföra er med :D
jaså, en trimmad raptor 727 får stryk av en orginal banshee, det trodde jag inte, det kanske är nåt vettigt drag i dom endå. btw, olle är dom svåra att kicka?
jepp :)
hehe nej, dom är inte svåra att kicka.
-
Det är ju 2-takt
Det är därför dom har do till bakrace
aja, men om man kollar på 2-hjuliga backrace så finns det ju inga 2 taktare. så det beror nog på nåt annat.
-
Olle, vad hände med din hoj i södertälje? Såg att du bröt ganska tidigt, hoppas inte det var något allvarligt.
-
Olle, vad hände med din hoj i södertälje? Såg att du bröt ganska tidigt, hoppas inte det var något allvarligt.
Vänstra cylindern skar ganska kraftigt :/ så det var ju lite tråkigt.
Men jag har skaffat en yfz nu ist :D
-
min banshee är till salu nu http://www.blocket.se/vi/12445919.htm?ca=23_9_s
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen.
Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?
haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?
Nu tar du nog i lite! (http://w3.svia.se/Smileys/tongueclosedeyes.gif)
Det var ju bara A-armana på ena sidan som knäcktes.
Inte behöver han skrota Raptorn för det? A-armar e ju förbrukningsvara! (http://w3.svia.se/Smileys/Flycatcher.gif)
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
Men jag vet precis hur ni ska lösa det, sätt på raptor motorn, om den klarade sej ordentligt, men det gjorde den väl? Får en sån motor plats ens i banshee?
får plats gör den alltid, göran och patrik, två quad enausiaster har stoppat i en yamaha R1 motor och en suzuki 750 motor i banshee ramen.
Men min fråga är, varför skulle man vilja sätta i en sketen Raptormotor i Bansheen ?
haha okey, låter trevligt med r1 motor, måste gått duktigt bra. Nemen hans kompis har kraschat eller skrotat rättare sagt en raptor 700, tror motorn var ok på den. Men vilken av dom motorerna är starkast egentligen? Raptorn bör väl ha mer bottenvrid, men hästar?
Nu tar du nog i lite! (http://w3.svia.se/Smileys/tongueclosedeyes.gif)
Det var ju bara A-armana på ena sidan som knäcktes.
Inte behöver han skrota Raptorn för det? A-armar e ju förbrukningsvara! (http://w3.svia.se/Smileys/Flycatcher.gif)
haha okey, men du, jag och en till kille som kör quad tänkte hänga med er helgen 7-8 juli. Var nånstans ska ni köra? jag ringer dej sen.
-
Olle, vad hände med din hoj i södertälje? Såg att du bröt ganska tidigt, hoppas inte det var något allvarligt.
Vänstra cylindern skar ganska kraftigt :/ så det var ju lite tråkigt.
Men jag har skaffat en yfz nu ist :D
aajdu, inte bra... varför skar ena cylindern då? Skar den bara helt oväntat eller? yfz crossquad eller motard.
-
Olle, vad hände med din hoj i södertälje? Såg att du bröt ganska tidigt, hoppas inte det var något allvarligt.
Vänstra cylindern skar ganska kraftigt :/ så det var ju lite tråkigt.
Men jag har skaffat en yfz nu ist :D
aajdu, inte bra... varför skar ena cylindern då? Skar den bara helt oväntat eller? yfz crossquad eller motard.
jag vet inte det än, tjuvluft antagligen.
det är en helt original yfz, men jag kommer antagligen att bygga om den senare.
ska du åka i Gävle den 7-8 ?
-
Olle, vad hände med din hoj i södertälje? Såg att du bröt ganska tidigt, hoppas inte det var något allvarligt.
Vänstra cylindern skar ganska kraftigt :/ så det var ju lite tråkigt.
Men jag har skaffat en yfz nu ist :D
aajdu, inte bra... varför skar ena cylindern då? Skar den bara helt oväntat eller? yfz crossquad eller motard.
jag vet inte det än, tjuvluft antagligen.
det är en helt original yfz, men jag kommer antagligen att bygga om den senare.
ska du åka i Gävle den 7-8 ?
ne,, tyvärr kan jag inte då, men jag ska nog inte tävla i sverige överhuvetaget. Kanske senare i usa.
-
En granne är sugen på en Banshee men undrar och det är mycket servande osv på motorn. Då främst kolvbyten mm. Är dom mer åt crosshållet med 40 tim mellan kolvbytena?
Ge gärna allmänna synpunkter på övrigt om maskinen.
All info är av intresse.
Obs det är en orginalmaskin han är ute efter. Inte vråltrimmat ex.
2-takt = högvarvig = kolvbyte ofta,
Vid trimmning ännu oftare.
Nu finns det wiseco och JF kolvsatser till dessa till bra priser i usa + packningar då.
Vet en som har en vägreggad Banshee, Dom går bra men är väl inget vidare att ligga och varva högt med längre sträckor,
Nu kanske din granne ska ha en för bana eller så, Funkar säkert kanon men tänk på kolvarna + att det kommer nog bli högre avgaskrav på 2-taktarna om något/några år
en 4takts cross varvar mer än 2takts crossar. Jag har hört honda cr 250 2takts cross ska sista tillverkningsåret bli 2008. Sen har blaster och banshee slutats tillverkas. dessa miljökrav.
-
dubbelpost..
-
dubbelpost..
-
jag har drag race system som heter Trinityracing stage lV, plus V-force, större förgasare mm. den har gått i Callifonien öknen som drag race quad, klockad till 160 i djup sand.Den är över trimmad vilket tyvärr gör att det är en del skruvande me den :x
92 hk ? vad har du gjort på den ?
rätta mej om jag har fel.. men dom så kallade öken dragrace quadar... Dom brukar ju ha paddeldäck bak och spec. spårdäck fram. Sen brukar dom har extremt lång sving, kolla denna t ex. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/yamaha-banshee-99-sand-drag_W0QQitemZ150136622629QQihZ005QQcategoryZ6725QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Kolla denna också.. rätt grym drag raptor med lustgas
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2006-Yamaha-Raptor-700r-700-drag-nitrous-nos_W0QQitemZ130127524079QQihZ003QQcategoryZ6725QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
-
jag har drag race system som heter Trinityracing stage lV, plus V-force, större förgasare mm. den har gått i Callifonien öknen som drag race quad, klockad till 160 i djup sand.Den är över trimmad vilket tyvärr gör att det är en del skruvande me den :x
92 hk ? vad har du gjort på den ?
hmm, hur kan du påstå att den har 92 hk med bara det ?
systemet kanske ger 16 hk, v-force reeds ger ju knapt några hk mer än vrid och gaspådrag, och samma med förgasarna, men dom brukar man räkna på 3-4 hk. Om man adderar det så blir det 43 plus 16 plus 4 är lika med 63 hk Cirka.
-
en 4takts cross varvar mer än 2takts crossar. Jag har hört honda cr 250 2takts cross ska sista tillverkningsåret bli 2008. Sen har blaster och banshee slutats tillverkas. dessa miljökrav.
Har för mej att en 250 4takt har maxeffekt (45hk) runt 5000rpm. Nog varvar en 2takt nästan det dubbla.
-
en 4takts cross varvar mer än 2takts crossar. Jag har hört honda cr 250 2takts cross ska sista tillverkningsåret bli 2008. Sen har blaster och banshee slutats tillverkas. dessa miljökrav.
Har för mej att en 250 4takt har maxeffekt (45hk) runt 5000rpm. Nog varvar en 2takt nästan det dubbla.
Bara för att en fyrtaktares maxeffekt ligger på låga varv betyder inte det att den inte kan varva mer. Honda 250 crf 4takts maxvrid ligger på 8500 varv, maxeffekten ligger på ännu högre varv. På honda 250 cr 2takt ligger maxvridet på 8000 varv.
På goes 450 ligger maxvarvet på 10 000 varv, maxvridet på 6500 rpm., maxeffekten på 7500 rpm.
Övertygad? :)
-
den är uppborad till 370 cc, sen såg jag nu att ja glömt skriva med motor trimmad, den är bänkad 92 hk, sen va ditt huvud säger bryr ja mej inte speciellt mycke om.
jag har drag race system som heter Trinityracing stage lV, plus V-force, större förgasare mm. den har gått i Callifonien öknen som drag race quad, klockad till 160 i djup sand.Den är över trimmad vilket tyvärr gör att det är en del skruvande me den :x
92 hk ? vad har du gjort på den ?
hmm, hur kan du påstå att den har 92 hk med bara det ?
systemet kanske ger 16 hk, v-force reeds ger ju knapt några hk mer än vrid och gaspådrag, och samma med förgasarna, men dom brukar man räkna på 3-4 hk. Om man adderar det så blir det 43 plus 16 plus 4 är lika med 63 hk Cirka.
-
den är uppborad till 370 cc, sen såg jag nu att ja glömt skriva med motor trimmad, den är bänkad 92 hk, sen va ditt huvud säger bryr ja mej inte speciellt mycke om.
jag har drag race system som heter Trinityracing stage lV, plus V-force, större förgasare mm. den har gått i Callifonien öknen som drag race quad, klockad till 160 i djup sand.Den är över trimmad vilket tyvärr gör att det är en del skruvande me den :x
92 hk ? vad har du gjort på den ?
hmm, hur kan du påstå att den har 92 hk med bara det ?
systemet kanske ger 16 hk, v-force reeds ger ju knapt några hk mer än vrid och gaspådrag, och samma med förgasarna, men dom brukar man räkna på 3-4 hk. Om man adderar det så blir det 43 plus 16 plus 4 är lika med 63 hk Cirka.
-
de stämmer, men ja har kört cross bana med min, tycker du ja skall ha paddel däck då?hmm plus att de finns extrema drag race system sen finns där mindre extrema, mitt e de sist nämda
jag har drag race system som heter Trinityracing stage lV, plus V-force, större förgasare mm. den har gått i Callifonien öknen som drag race quad, klockad till 160 i djup sand.Den är över trimmad vilket tyvärr gör att det är en del skruvande me den :x
92 hk ? vad har du gjort på den ?
rätta mej om jag har fel.. men dom så kallade öken dragrace quadar... Dom brukar ju ha paddeldäck bak och spec. spårdäck fram. Sen brukar dom har extremt lång sving, kolla denna t ex. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/yamaha-banshee-99-sand-drag_W0QQitemZ150136622629QQihZ005QQcategoryZ6725QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Kolla denna också.. rätt grym drag raptor med lustgas
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2006-Yamaha-Raptor-700r-700-drag-nitrous-nos_W0QQitemZ130127524079QQihZ003QQcategoryZ6725QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
-
Kan bara säga at den som inte kört en banshee och "tror" att en 4 takts raptor har en suck i acc mot en tillochmed orgnal har ju rätt fel!
Hade en ganska så trimmad banshee förut..och det kanska var 74Hk i den...men Fyyyyyfan vad den gick...
mkt rolig maskin, men dålig botten tyckte jag.....behöver ha varv för att röra på sig....men jävligt skojj, ångrar mej lite att jag sålde den.
-
de stämmer, men ja har kört cross bana med min, tycker du ja skall ha paddel däck då?hmm plus att de finns extrema drag race system sen finns där mindre extrema, mitt e de sist nämda
jag har drag race system som heter Trinityracing stage lV, plus V-force, större förgasare mm. den har gått i Callifonien öknen som drag race quad, klockad till 160 i djup sand.Den är över trimmad vilket tyvärr gör att det är en del skruvande me den :x
92 hk ? vad har du gjort på den ?
rätta mej om jag har fel.. men dom så kallade öken dragrace quadar... Dom brukar ju ha paddeldäck bak och spec. spårdäck fram. Sen brukar dom har extremt lång sving, kolla denna t ex. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/yamaha-banshee-99-sand-drag_W0QQitemZ150136622629QQihZ005QQcategoryZ6725QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Kolla denna också.. rätt grym drag raptor med lustgas
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2006-Yamaha-Raptor-700r-700-drag-nitrous-nos_W0QQitemZ130127524079QQihZ003QQcategoryZ6725QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
nedå.. paddeldäck på crossbana hade nog gått lite svajigt :wink: haha, men hade den paddeldäck innan i californien? Motorn är tillräckligt stark ju utan problem, men den kan väl inte få ner all effekten så den går 160km i djup sand? ajja, whatever.. verkar gå rätt hyfsat iaf, har du film på när du kör?
-
den är uppborad till 370 cc, sen såg jag nu att ja glömt skriva med motor trimmad, den är bänkad 92 hk, sen va ditt huvud säger bryr ja mej inte speciellt mycke om.
jag har drag race system som heter Trinityracing stage lV, plus V-force, större förgasare mm. den har gått i Callifonien öknen som drag race quad, klockad till 160 i djup sand.Den är över trimmad vilket tyvärr gör att det är en del skruvande me den :x
92 hk ? vad har du gjort på den ?
hmm, hur kan du påstå att den har 92 hk med bara det ?
systemet kanske ger 16 hk, v-force reeds ger ju knapt några hk mer än vrid och gaspådrag, och samma med förgasarna, men dom brukar man räkna på 3-4 hk. Om man adderar det så blir det 43 plus 16 plus 4 är lika med 63 hk Cirka.
okej, men det låter fortfarande väldigt mycket. och du behöver inte vara otrevlig bara för att jag ifrågasätter.
-
ber om ursäckt för ja tog i, de är bara de att så fort man skriver på detta forum så blir man just ifrågasatt, ja menar varför skulle ja ljuga om min maskin??den är sjukt snabb så enkelt är de, de finns faktiskt maskiner som är äkligt snabba, detta är en sådan maskin. Och tro mig den behöver mycke underhåll också.
den är uppborad till 370 cc, sen såg jag nu att ja glömt skriva med motor trimmad, den är bänkad 92 hk, sen va ditt huvud säger bryr ja mej inte speciellt mycke om.
jag har drag race system som heter Trinityracing stage lV, plus V-force, större förgasare mm. den har gått i Callifonien öknen som drag race quad, klockad till 160 i djup sand.Den är över trimmad vilket tyvärr gör att det är en del skruvande me den :x
92 hk ? vad har du gjort på den ?
hmm, hur kan du påstå att den har 92 hk med bara det ?
systemet kanske ger 16 hk, v-force reeds ger ju knapt några hk mer än vrid och gaspådrag, och samma med förgasarna, men dom brukar man räkna på 3-4 hk. Om man adderar det så blir det 43 plus 16 plus 4 är lika med 63 hk Cirka.
okej, men det låter fortfarande väldigt mycket. och du behöver inte vara otrevlig bara för att jag ifrågasätter.
-
Kan bara säga at den som inte kört en banshee och "tror" att en 4 takts raptor har en suck i acc mot en tillochmed orgnal har ju rätt fel!
http://www.youtube.com/watch?v=b0a-XQFkclE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ARmpsVOb17c&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=l56HvPtuYAg&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=MlmKMTveRsA&mode=related&search=
-
trodde inte ja va myligt att banshee skulle få stryk av 660 o 700, men ja har ingen erfarenhet av orginal banshee heller så, och ja förmodar den bansheen va orginal..
Kan bara säga at den som inte kört en banshee och "tror" att en 4 takts raptor har en suck i acc mot en tillochmed orgnal har ju rätt fel!
http://www.youtube.com/watch?v=b0a-XQFkclE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ARmpsVOb17c&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=l56HvPtuYAg&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=MlmKMTveRsA&mode=related&search=
-
trodde inte ja va myligt att banshee skulle få stryk av 660 o 700, men ja har ingen erfarenhet av orginal banshee heller så, och ja förmodar den bansheen va orginal..
Kan bara säga at den som inte kört en banshee och "tror" att en 4 takts raptor har en suck i acc mot en tillochmed orgnal har ju rätt fel!
http://www.youtube.com/watch?v=b0a-XQFkclE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ARmpsVOb17c&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=l56HvPtuYAg&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=MlmKMTveRsA&mode=related&search=
Prylgalen: är din banshee svår att kicka igång?
-
Kan bara säga at den som inte kört en banshee och "tror" att en 4 takts raptor har en suck i acc mot en tillochmed orgnal har ju rätt fel!
http://www.youtube.com/watch?v=b0a-XQFkclE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ARmpsVOb17c&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=l56HvPtuYAg&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=MlmKMTveRsA&mode=related&search=
öh, och vad sakulle det bevisa ? :P bara att den har högre toppfart med just den drevningen, allt beror ju på bad dom har för drevning.
-
Kan bara säga at den som inte kört en banshee och "tror" att en 4 takts raptor har en suck i acc mot en tillochmed orgnal har ju rätt fel!
http://www.youtube.com/watch?v=b0a-XQFkclE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ARmpsVOb17c&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=l56HvPtuYAg&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=MlmKMTveRsA&mode=related&search=
öh, och vad sakulle det bevisa ? :P bara att den har högre toppfart med just den drevningen, allt beror ju på bad dom har för drevning.
Öhh. Detta var de filmer jag hittade raptor vs Banshee när jag sökte på "banshee raptor" på youtube. Och skulle väl bevisa att en raptor har faktiskt suck mot en banshee "till och med orginal". Jag vet lika lite om hur dessa maskiner är bestyckade som dig, men jag tror ju knappast att bansheen är strypt och raptorn tok vässad.
-
ber om ursäckt för ja tog i, de är bara de att så fort man skriver på detta forum så blir man just ifrågasatt, ja menar varför skulle ja ljuga om min maskin??den är sjukt snabb så enkelt är de, de finns faktiskt maskiner som är äkligt snabba, detta är en sådan maskin. Och tro mig den behöver mycke underhåll också.
Bifoga gärna ett inscannat bänkningspapper på det. Har sett flera maskiner, med liknande spec, och de kommer inte upp i några 92hk...
Bänkar man så får man ett papper, så enkelt är det.
/J
-
ber om ursäckt för ja tog i, de är bara de att så fort man skriver på detta forum så blir man just ifrågasatt, ja menar varför skulle ja ljuga om min maskin??den är sjukt snabb så enkelt är de, de finns faktiskt maskiner som är äkligt snabba, detta är en sådan maskin. Och tro mig den behöver mycke underhåll också.
Bifoga gärna ett inscannat bänkningspapper på det. Har sett flera maskiner, med liknande spec, och de kommer inte upp i några 92hk...
Bänkar man så får man ett papper, så enkelt är det.
/J
Joo ett papper brukar man väl få.... förresten i yfz 450.. sitter det samma motor som i YZF 450 ( 2hjulig cross)
En sån motor ligger på runt 58 hk (ungefär) Hur mycket har då min quad? rinaldi högkompskolv, gytr helsystem och ombestyckad.
-
Jag tror att det är i princip samma motor, men troligtvis annan kamaxel för att få mer vrid och därmed antagligen lite mindre hästar.
YZF 450 hoj, brukar bänkas till runt 47 hästar på bakhjulet.
Väldigt svårt att säga vad din motor ger med de moddsen. Det är närmast omöjligt att få en perfekt bestyckning utan att köra in den i bänk. Har man otur kan man tom få mindre hästar.
/J
-
Min "svåger" har körde super cart i många år. 2 cylindriga 2 takt rotax motorer. Har för mig att ha sa att plockade ut 80-90 häst ur dom (de gjorde 0-100 på ca 2,2 sek 8O ). så att plocka ut 92 ut en 2 takt 350 (som jag har för mig att en banshee har) torde inte vara omöjligt men som prylgalen skrev så är det nog en hel del underhåll. Anders rev sin cart efter i stort sätt varje race för att få den att hålla.
-
En superkart varvar troligen betydligt mer än vad som är brukligt i en banshee. Superkarten ligger väl uppåt 18-20000rpm om jag inte minns fel.
-
Pratade med Anders som kom förbi lite tidigare. Och hans maskin varvade runt 13500. Och det var en av de som varvade mest.
-
Jag tror att det är i princip samma motor, men troligtvis annan kamaxel för att få mer vrid och därmed antagligen lite mindre hästar.
YZF 450 hoj, brukar bänkas till runt 47 hästar på bakhjulet.
Väldigt svårt att säga vad din motor ger med de moddsen. Det är närmast omöjligt att få en perfekt bestyckning utan att köra in den i bänk. Har man otur kan man tom få mindre hästar.
/J
jag läste i Dirtwheels och hittade en bänkning på n 450 där den hade 35,4 hk ?
-
Kan bara säga at den som inte kört en banshee och "tror" att en 4 takts raptor har en suck i acc mot en tillochmed orgnal har ju rätt fel!
http://www.youtube.com/watch?v=b0a-XQFkclE&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ARmpsVOb17c&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=l56HvPtuYAg&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=MlmKMTveRsA&mode=related&search=
öh, och vad sakulle det bevisa ? :P bara att den har högre toppfart med just den drevningen, allt beror ju på bad dom har för drevning.
Öhh. Detta var de filmer jag hittade raptor vs Banshee när jag sökte på "banshee raptor" på youtube. Och skulle väl bevisa att en raptor har faktiskt suck mot en banshee "till och med orginal". Jag vet lika lite om hur dessa maskiner är bestyckade som dig, men jag tror ju knappast att bansheen är strypt och raptorn tok vässad.
bestyckade ? var det inte drevning som jag mätte ?
-
Pratade med Anders som kom förbi lite tidigare. Och hans maskin varvade runt 13500. Och det var en av de som varvade mest.
Så lågt? åfan. de nyare motorerna i de vanliga kartarna varvar uppåt 18-20 så jag tog för givet att de var där uppe också.
-
jag läste i Dirtwheels och hittade en bänkning på n 450 där den hade 35,4 hk ?
Var det verkligen YZ:an då och inte WR? WR, enduron, har lägre effekt.
Hade en bra site med bänkningar, men vet inte vart den tog vägen. Postar en länk när jag hittar den.
/J
-
jag läste i Dirtwheels och hittade en bänkning på n 450 där den hade 35,4 hk ?
Var det verkligen YZ:an då och inte WR? WR, enduron, har lägre effekt.
Hade en bra site med bänkningar, men vet inte vart den tog vägen. Postar en länk när jag hittar den.
/J
ja, jag är säker på att det var yfz:an det stog även att ltz 400 hade 28 hk? låter också lite, det är ju fan vad man får upp moppen i :D
-
jag läste i Dirtwheels och hittade en bänkning på n 450 där den hade 35,4 hk ?
Var det verkligen YZ:an då och inte WR? WR, enduron, har lägre effekt.
Hade en bra site med bänkningar, men vet inte vart den tog vägen. Postar en länk när jag hittar den.
/J
ja, jag är säker på att det var yfz:an det stog även att ltz 400 hade 28 hk? låter också lite, det är ju fan vad man får upp moppen i :D
vafan har du för moppe :D jag vet att en minarelli am6 med hebo manston reolution kan komma upp i 20-25 häst som max kanske.. och då är det kataloghästar i motorn. inte på bakhjulet. :D
-
jag läste i Dirtwheels och hittade en bänkning på n 450 där den hade 35,4 hk ?
Var det verkligen YZ:an då och inte WR? WR, enduron, har lägre effekt.
Hade en bra site med bänkningar, men vet inte vart den tog vägen. Postar en länk när jag hittar den.
/J
ja, jag är säker på att det var yfz:an det stog även att ltz 400 hade 28 hk? låter också lite, det är ju fan vad man får upp moppen i :D
vafan har du för moppe :D jag vet att en minarelli am6 med hebo manston reolution kan komma upp i 20-25 häst som max kanske.. och då är det kataloghästar i motorn. inte på bakhjulet. :D
hebos manston racing Pata negra med ALLA tillbehör som 30 mm förgasare och allt ska ge 28 hk i motorn, på quadshopen,se i åkersberga har dom en piaggio som har 28 hk :) den går som bara den :P hehe
-
ja, jag är säker på att det var yfz:an det stog även att ltz 400 hade 28 hk? låter också lite, det är ju fan vad man får upp moppen i :D
Det är ju skillnad på hästar på veven och på bakhjulet också. Men det räcker iofs inte i det här fallet.
Japp, det var som jag trodde. YZF quaden har en mycket snällare cam än hojjen:
http://www.rossiereng.com/images/dyno/yfz_vs_stock_cam.gif
38 Hästar i motorn original på Quad och runt 47 för hojjen.
/J
-
ja, jag är säker på att det var yfz:an det stog även att ltz 400 hade 28 hk? låter också lite, det är ju fan vad man får upp moppen i :D
Det är ju skillnad på hästar på veven och på bakhjulet också. Men det räcker iofs inte i det här fallet.
Japp, det var som jag trodde. YZF quaden har en mycket snällare cam än hojjen:
http://www.rossiereng.com/images/dyno/yfz_vs_stock_cam.gif
38 Hästar i motorn original på Quad och runt 47 för hojjen.
/J
precis :)
-
jag läste i Dirtwheels och hittade en bänkning på n 450 där den hade 35,4 hk ?
Var det verkligen YZ:an då och inte WR? WR, enduron, har lägre effekt.
Hade en bra site med bänkningar, men vet inte vart den tog vägen. Postar en länk när jag hittar den.
/J
ja, jag är säker på att det var yfz:an det stog även att ltz 400 hade 28 hk? låter också lite, det är ju fan vad man får upp moppen i :D
vafan har du för moppe :D jag vet att en minarelli am6 med hebo manston reolution kan komma upp i 20-25 häst som max kanske.. och då är det kataloghästar i motorn. inte på bakhjulet. :D
hebos manston racing Pata negra med ALLA tillbehör som 30 mm förgasare och allt ska ge 28 hk i motorn, på quadshopen,se i åkersberga har dom en piaggio som har 28 hk :) den går som bara den :P hehe
ajdå, blandade ihop pata negra med revolution. Joo det står nåt i stil med 24-28 hästar i katalogen beroende på övriga motordelar. Men sen är det ju katalogshästar och inte på bakhjulet men skitsamma. Min kompis har en sån, eller inte exakt men liknande, dom går rätt fint för att bara moped.
btw, måste va en grym paggio :D
-
ja, jag är säker på att det var yfz:an det stog även att ltz 400 hade 28 hk? låter också lite, det är ju fan vad man får upp moppen i :D
Det är ju skillnad på hästar på veven och på bakhjulet också. Men det räcker iofs inte i det här fallet.
Japp, det var som jag trodde. YZF quaden har en mycket snällare cam än hojjen:
http://www.rossiereng.com/images/dyno/yfz_vs_stock_cam.gif
38 Hästar i motorn original på Quad och runt 47 för hojjen.
/J
Är det mer vrid i en yfz än yzf? Borde ju vara det, om man sätter i en yzf kam i den. hur går den då?
-
Beror på hur du kör...
Med vildare kam får du ett snävare register. Går alltså bättre när den är i sitt rpm-område, men sämre när den ligger utanför.
Du måste troligen växla mer för att hålla dig inom "sweet spot"...
/J
-
haha ge mej en anledning till varför ja måste bevisa något för dej jocke??haha du får tro precis va faan du vill ärligt talat. dessutom en den såld nu.din avundsjuka lyser igenom, du gör dig bara töntig.
ber om ursäckt för ja tog i, de är bara de att så fort man skriver på detta forum så blir man just ifrågasatt, ja menar varför skulle ja ljuga om min maskin??den är sjukt snabb så enkelt är de, de finns faktiskt maskiner som är äkligt snabba, detta är en sådan maskin. Och tro mig den behöver mycke underhåll också.
Bifoga gärna ett inscannat bänkningspapper på det. Har sett flera maskiner, med liknande spec, och de kommer inte upp i några 92hk...
Bänkar man så får man ett papper, så enkelt är det.
/J
-
det är samma motor, min bror har haft yamaha 450 i 2hjuling me
Jag tror att det är i princip samma motor, men troligtvis annan kamaxel för att få mer vrid och därmed antagligen lite mindre hästar.
YZF 450 hoj, brukar bänkas till runt 47 hästar på bakhjulet.
Väldigt svårt att säga vad din motor ger med de moddsen. Det är närmast omöjligt att få en perfekt bestyckning utan att köra in den i bänk. Har man otur kan man tom få mindre hästar.
/J
-
haha ge mej en anledning till varför ja måste bevisa något för dej jocke??haha du får tro precis va faan du vill ärligt talat. dessutom en den såld nu.din avundsjuka lyser igenom, du gör dig bara töntig.
ber om ursäckt för ja tog i, de är bara de att så fort man skriver på detta forum så blir man just ifrågasatt, ja menar varför skulle ja ljuga om min maskin??den är sjukt snabb så enkelt är de, de finns faktiskt maskiner som är äkligt snabba, detta är en sådan maskin. Och tro mig den behöver mycke underhåll också.
Bifoga gärna ett inscannat bänkningspapper på det. Har sett flera maskiner, med liknande spec, och de kommer inte upp i några 92hk...
Bänkar man så får man ett papper, så enkelt är det.
/J
Prylgalen.. vad ska du ha för quad hojj nudå? För du ska väl inte lägga av med quad
-
vet ej kanske nya KTM, har nyss köpt cadillac me så får se hur pengarna räcker till :P
haha ge mej en anledning till varför ja måste bevisa något för dej jocke??haha du får tro precis va faan du vill ärligt talat. dessutom en den såld nu.din avundsjuka lyser igenom, du gör dig bara töntig.
ber om ursäckt för ja tog i, de är bara de att så fort man skriver på detta forum så blir man just ifrågasatt, ja menar varför skulle ja ljuga om min maskin??den är sjukt snabb så enkelt är de, de finns faktiskt maskiner som är äkligt snabba, detta är en sådan maskin. Och tro mig den behöver mycke underhåll också.
Bifoga gärna ett inscannat bänkningspapper på det. Har sett flera maskiner, med liknande spec, och de kommer inte upp i några 92hk...
Bänkar man så får man ett papper, så enkelt är det.
/J
Prylgalen.. vad ska du ha för quad hojj nudå? För du ska väl inte lägga av med quad
-
haha ge mej en anledning till varför ja måste bevisa något för dej jocke??haha du får tro precis va faan du vill ärligt talat. dessutom en den såld nu.din avundsjuka lyser igenom, du gör dig bara töntig.
ber om ursäckt för ja tog i, de är bara de att så fort man skriver på detta forum så blir man just ifrågasatt, ja menar varför skulle ja ljuga om min maskin??den är sjukt snabb så enkelt är de, de finns faktiskt maskiner som är äkligt snabba, detta är en sådan maskin. Och tro mig den behöver mycke underhåll också.
Bifoga gärna ett inscannat bänkningspapper på det. Har sett flera maskiner, med liknande spec, och de kommer inte upp i några 92hk...
Bänkar man så får man ett papper, så enkelt är det.
/J
"Min förra smc hade 147hk på bakhjulen, jodå det är sant, den bänkades och visade dessa siffror, men jag har inga papper och den är såld nu så ni kan aldrig kolla upp det... :wink: "
Självklart har du inget bevistvång, men vi har heller inget tvång att tro dig...
-
haha ge mej en anledning till varför ja måste bevisa något för dej jocke??haha du får tro precis va faan du vill ärligt talat. dessutom en den såld nu.din avundsjuka lyser igenom, du gör dig bara töntig.
- Ingen anledning att bevisa något, särskilt inte för mig. Men trovärdiga personer kan backa upp sina påståenden. Vi som vet/kan något har redan bildat oss en uppfattning om vad som är sannorlikt...
- Tack! Jag brukar få tro vad jag vill...
- Vad har den påstådda effekt-uppgiften att göra med om den är såld eller inte?
- Lyser min avundsjuka igenom? Jag tycker det är något annat som lyser...
+90hk i en Banshee är en ganska spektakulär uppgift, om än inte omöjlig. Som med all ovanlig/spektakulär information bör man vara beredd att backa upp sina uppgifter för att bli trodd.
Detta hör till det normala interagerandet med dina medmänniskor och bör inte komma som någon nyhet.
Om uppgiftslämnaren inte hyser något intresse i att bli trodd, varför komma med påståendet till att börja med?
/J
-
stor skillnad en sms kan du inte få 92 hk i vad ja vet. de kan du i en banshee.
haha ge mej en anledning till varför ja måste bevisa något för dej jocke??haha du får tro precis va faan du vill ärligt talat. dessutom en den såld nu.din avundsjuka lyser igenom, du gör dig bara töntig.
ber om ursäckt för ja tog i, de är bara de att så fort man skriver på detta forum så blir man just ifrågasatt, ja menar varför skulle ja ljuga om min maskin??den är sjukt snabb så enkelt är de, de finns faktiskt maskiner som är äkligt snabba, detta är en sådan maskin. Och tro mig den behöver mycke underhåll också.
Bifoga gärna ett inscannat bänkningspapper på det. Har sett flera maskiner, med liknande spec, och de kommer inte upp i några 92hk...
Bänkar man så får man ett papper, så enkelt är det.
/J
"Min förra smc hade 147hk på bakhjulen, jodå det är sant, den bänkades och visade dessa siffror, men jag har inga papper och den är såld nu så ni kan aldrig kolla upp det... :wink: "
Självklart har du inget bevistvång, men vi har heller inget tvång att tro dig...
-
varför skall ja bevisa något?? om ja skriver en sak så får väl för fan dom som läser de tro det el ej, va skulle ja ha för anledning o ljuga liksom??? ja e inte 15 längre som vissa andra som skriver här verkar till att vara.man kan ju undra om du har blivitt mobbad som barn el något eftersom du uppenbarligen inte kan lita på va folk säger... tack o hej palla me denna sandlåda
haha ge mej en anledning till varför ja måste bevisa något för dej jocke??haha du får tro precis va faan du vill ärligt talat. dessutom en den såld nu.din avundsjuka lyser igenom, du gör dig bara töntig.
- Ingen anledning att bevisa något, särskilt inte för mig. Men trovärdiga personer kan backa upp sina påståenden. Vi som vet/kan något har redan bildat oss en uppfattning om vad som är sannorlikt...
- Tack! Jag brukar få tro vad jag vill...
- Vad har den påstådda effekt-uppgiften att göra med om den är såld eller inte?
- Lyser min avundsjuka igenom? Jag tycker det är något annat som lyser...
+90hk i en Banshee är en ganska spektakulär uppgift, om än inte omöjlig. Som med all ovanlig/spektakulär information bör man vara beredd att backa upp sina uppgifter för att bli trodd.
Detta hör till det normala interagerandet med dina medmänniskor och bör inte komma som någon nyhet.
Om uppgiftslämnaren inte hyser något intresse i att bli trodd, varför komma med påståendet till att börja med?
/J
-
Jag... och säkerligen fler med mig vet vem som sänkt denna tråd till sandlådenivå, och även vem som främst kan uppfattas som femtonåring.
DET är bevisat.
Flera gånger om... så snälla, lägg ner.
-
mm de att att börja ifråga sätta saker som sänker det till sandlåde nivå. ja håller med folk som man träffar ute på banor ess, detta har blivitt en 15 års sida där folk tror dom kan så jävla mycke, 80% här kör väl sms och annat kina mög så tror dom att dom kan jätte mycke bara för de. haha patetsikt.ingen behöver hoppa på mig längre, detta va mitt sista inlägg här. ha de bra me era moped fyrhjulingar :wink:
Jag... och säkerligen fler med mig vet vem som sänkt denna tråd till sandlådenivå, och även vem som främst kan uppfattas som femtonåring.
DET är bevisat.
Flera gånger om... så snälla, lägg ner.
-
Jag är femton år :)
-
jag också :) ........ :lol:
-
Jag är femton år :)
Hehe... DET var en som tog detta rätt!
...och för övrigt vet nog de flesta som hållit sig på denna sidan en tid att Jocke minsann KAN sakerna han snackar om.
Nu släpper jag detta ämne.
-
Jag tror prylgalens ursprungliga problem är att folk kan/vet FÖR MYCKET på den här sidan... :roll:
Jag tillåter mig göra en vild gissning: Han har beställt hojjen från USA och säljaren där hävdade att den gav 92hk, vilket prylgalen svalde utan att kritiskt granska. Nu börjar det gå upp för honom att detta kanske inte är helt sanningsenligt och därför blir han sur/stött.
Om han, mer ödmjukt hävdat, att han trodde hans maskin gav runt 90 hästar skulle åtminstone mitt mottagande ha varit annorlunda. Men ju mer inbilskt han försvarar sitt påstående desto mindre trovärdigt blir det och ju mer lindar han in sig. Han kan inte prestera några bevis, förutom ett påstående om effekt och att hojen har gått 160 km/h i djup sand. Hur djup var den sanden? Vad var det för sand? Finkorning eller grov? Vem påstår det (För det kan väl aldrig vara säljaren :roll:)? Hur mättes hastigheten? Vilka däck satt på? Var det möjligen nerför en sanddyn, medvind, pinknödig, pannkakor på spisen och med solen i ryggen?
Detta och mycket mer förtäljer inte historien. Jag kan få upp lillens Eton 50cc i ungefär 200 blås, genom att släppa den från ett plan. Men kan jag påstå att den gör 200 då? Bara ett exempel...
Om hojen hade NOS kunde jag smälta att den ger +90 hästar utan vidare, men utan vill jag gärna se bänkpapper. Vilket vem som helst, som kan något om motorer, skulle ha krävt innan köp...
Man behöver inte vara ett Arkiv X fan för att ana ugglor i mossen, om jag säger så...
Mycket möjligt att hojen faktiskt ger 90hk, det lär vi aldrig få veta. Av vad som skrivits här verkar inte ägaren själv veta, utan mest tro och att tro är en väldigt låg form av vetande.
Finns alltför många "Förstå-sig-påa:re" där ute som deklarerar drömeffekter med enkla mods. Har åtminstone varit flera Raptor 660:s till salu som påståts ge över 60hk med enbart avgas och luftfilter... Kan du inget, låter detta kanske rimligt och det är vad som stör mig.
Hur ska man motivera ett högre pris för en maskin med kraftigt modifierad motor som VERKLIGEN ger över 60hk?
Liten(?) utsvävning, men jag hoppas tanken framgår.
Hydrolift - Tack, men det finns gott om folk som kan mer än jag. Det är en sak jag lärt mig: Ju mer du lär dig desto mer inser du vad lite du kan... ;)
I och med detta lämnar jag också denna tråd, då jag inte tror jag har något mer att tillföra i ämnet.
/J
-
jag också :) ........ :lol:
jag också.. och ingen av oss kör kines :) haha.. men ni får lugna ner er lite nu grabbar..
-
jag också :) ........ :lol:
jag också.. och ingen av oss kör kines :) haha.. men ni får lugna ner er lite nu grabbar..
vet ...hehe aa :P...det tycker jag me :lol:
-
Pratade med Anders som kom förbi lite tidigare. Och hans maskin varvade runt 13500. Och det var en av de som varvade mest.
Så lågt? åfan. de nyare motorerna i de vanliga kartarna varvar uppåt 18-20 så jag tog för givet att de var där uppe också.
De har även bytt motorer i supercart till yamma motorer som jag tror varvar betydligt mer. Och vad jag hörde så ger dessa lite över 100 häst tror jag (hörde bara lite när anders stod och pratade med någon gammal race polare till honom , när vi var på järfälla sist).