ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: rookie skrivet 3 juni 2007 kl. 12:08:36
-
Försökte använda sökfunktionen men när i princip alla trådar innehåller ordet garanti såg jag det som lönlöst.
Hur generös är garantin när det gäller märkesmaskinerna och de mer seriösa kinamaskinerna? Och hur är det vid begagnatköp?
-
Min erfarenhet är att om man ska ha ut någonting på garantin så får man tjata sig till det..
Har man köpt en maskin av en återförsäljare som i sin tur köper hem maskinen från en auktoriserad återförsäljare så kan man glömma alltihopa dom bara skyller på varandra..
ALLTID i framtiden ska jag ha allting som har sagt på papper...
-
Så ett led i detta kan vara att man mailar sina frågor till ÅF:en då har man ju deras svar digitalt så att säga och man kan skriva ut om det skulle behövas :lol:
-
Bara skriva hur man har blivit behandlad av åf på atvcenter så ringer de nån da efter å säger att dem bokat on tid för garanti rep.
Har funkar för ig :P
-
Bara skriva hur man har blivit behandlad av åf på atvcenter så ringer de nån da efter å säger att dem bokat on tid för garanti rep.
Har funkar för ig :P
Håller med. Så fort man blivit illa behandlad eller inte fått den service man har rätt till så ut med namnet direkt.
-
och när man blir väl behandlad så kan man gå ut med namnet på ett posetivt sätt!!
-
och när man blir väl behandlad så kan man gå ut med namnet på ett posetivt sätt!!
YUPP!!
-
Skapade en tråd 11-juni i en annan forumdel, men nu verkar den passa in bättre under garantiärenden. Länkar till den så kan man läsa vad jag har för problem.
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9171
Hojen är köpt på www.minhoj.se och det är en LTZ400 -07.
Bifogar även mailkontakten:
Hej igen Fredrik.
Detta fenomen har inträffat på några maskiner,oftast när dom blivit tvättade
eller liknande.
Det kryper in fukt och dom blir konstig..
Brukar oftast räcka med att man lägger dom på ett varm ställe,typ pannan
eller liknande i några dagar..
Tror tyvärr det blir svårare att plocka en ny av Tyskarna,då dessa nästan
klassas som förbrukningsvara för vissa.. ;-)
Mvh Niklas/Minhoj.se
----- Original Message -----
From: "Fredrik Svensson" <frsv@hotmail.com>
To: <info@minhoj.se>
Sent: Wednesday, May 30, 2007 10:27 PM
Subject: Trasig hastighetsmätare
> Hej,
>
> Nu har displayen på min Koso hastighetsmätare slutat funka. Nästan alla
> segment är tända samtidigt så det är bara en massa 8:or som syns. Går det
> att få en ny på garanti?
>
> LTZ400
> regnr. XXX XXX
>
> MVH Fredrik Svensson
-
Tänk på att alla garantier "officiellt" upphör om man ändrar maskinen på något sätt från urprunget.... 8O
Finns väl en och annan som tagit bort strypningar mm. :wink:
Sen är det ju skillnad på garanti och goodwill.... 8)
-
Jo det förstår man ju........ Borttagna strypningar förstör ju säkert en hastighetsmätare???????? Säljer man en produkt och tjänar pengar på detta så måste man väl ta sitt ansvar, annars borde ju priset ligga betydligt lägre. I svaret från min hoj skrev dom "tyskarna" var svåra, man köper ju inte av dom utan av en svensk ÅF som är skyldig att följa svensk lag!
-
Det fattar väl alla att hastighetsmätaren inte pajjar om man stryper av... men det är faktiskt helt ointressant, om man ska följa lagen/garantibestämmelserna.
(Nu påstår inte jag att vi på något sätt är så hårda hos oss utan vi ser en ny hastighetsmätare som goodwill istället för garanti. Förhoppningsvis blir kunden nöjd och berättar för sina polare hur bra vi hjäpte honom och genererar nya kunder till oss!) Vi försöker ju faktiskt överleva på att sälja/serva dessa trevliga fordon!
-
Man måste ju åtminstonde få tvätta sin maskin tycker jag, hoppas att Min Hoj tar sitt ansvar och inte skyller på Tyskarna.
-
min hastighets mätare på min LTZ gick sönder typ 3 veckor efter köpet
inte fan gjorde jag värsta tråden om det o kräde en ny.. (av fyrhjuling.se)
jag kan förstå att du vill få ut en ny, men att hänga ut en ÅF för en sån grej är väl lite onödigt... minhoj är väldigt hjälpsamma o hade du kanske ringt istället o pratat med han så kanske det hade löst sig utan några negativa inlägg
jag kanske få en ny mätare med hjälp av detta inlägg av fyrhjuling.se :twisted:
-
och när man blir väl behandlad så kan man gå ut med namnet på ett posetivt sätt!!
Jag har aldrig haft strul med några garanti ärenden hos min ÅF fyhjuling.se
-
Skapade en tråd 11-juni i en annan forumdel, men nu verkar den passa in bättre under garantiärenden. Länkar till den så kan man läsa vad jag har för problem.
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9171
Hojen är köpt på www.minhoj.se och det är en LTZ400 -07.
Bifogar även mailkontakten:
Hej igen Fredrik.
Detta fenomen har inträffat på några maskiner,oftast när dom blivit tvättade
eller liknande.
Det kryper in fukt och dom blir konstig..
Brukar oftast räcka med att man lägger dom på ett varm ställe,typ pannan
eller liknande i några dagar..
Tror tyvärr det blir svårare att plocka en ny av Tyskarna,då dessa nästan
klassas som förbrukningsvara för vissa.. ;-)
Mvh Niklas/Minhoj.se
----- Original Message -----
From: "Fredrik Svensson" <frsv@hotmail.com>
To: <info@minhoj.se>
Sent: Wednesday, May 30, 2007 10:27 PM
Subject: Trasig hastighetsmätare
> Hej,
>
> Nu har displayen på min Koso hastighetsmätare slutat funka. Nästan alla
> segment är tända samtidigt så det är bara en massa 8:or som syns. Går det
> att få en ny på garanti?
>
> LTZ400
> regnr. XXX XXX
>
> MVH Fredrik Svensson
Alla på forumet vet att min mobil jobbar 24/7,så reklamationer och garantier/goodwill känns lite udda att diskutera via mail..
-Har ju trots allt bara ca 50 mail om dagen att svara på,förutom allt annat.. :wink:
Tror vi löser det enklast via telefon...
/N
-
Det hela är ju mycket enkelt
Alla verksamma företag som säljer till privatpersoner omfattas av konsumentköpslagen
http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=125
Om man sen tar bort strypningar, hur kan det påverka garantin?
Borde man inte upplysa om detta vid köp, särskilt när det är ÅF som utför modifieringar?
Skulle man tappa garantin för att man byter ljuddämpare? skulle inte tro det...
Bara för att man säljer atv och inte vanliga motorcyklar kan man inte hitta på egna regler
vad gäller min hoj, så har jag bara positivt att säga.
visst ibland kan det ta lite tid (vart är min quiet cor nicke? :D ) men så är det överallt, har själv haft eget och vet vilka krav en del ställer.
själv så hade jag oturen att få en vind fälg på min kfx när jag köpte den hos nicke och det fixade han så fort han kunde.
Nu visar det sig att ett framdäck är felaktigt och har världens bula på ena sidan, jag kommer att försöka få ett nytt på garantin för det är rent farligt att köra fortare än 50...
-
min hastighets mätare på min LTZ gick sönder typ 3 veckor efter köpet
inte fan gjorde jag värsta tråden om det o kräde en ny.. (av fyrhjuling.se)
jag kan förstå att du vill få ut en ny, men att hänga ut en ÅF för en sån grej är väl lite onödigt... minhoj är väldigt hjälpsamma o hade du kanske ringt istället o pratat med han så kanske det hade löst sig utan några negativa inlägg
jag kanske få en ny mätare med hjälp av detta inlägg av fyrhjuling.se
Förstår inte vad som skulle vara onödigt, skickade mail och fick till svar att jag inte kommer att få någon ny. Varför ska inte flera få reda på om man är missnöjd med garantin hos en handlare. Det är ju viktig information till forummedlemmarna.
Mailkontakt vid garantiärdenden tycker inte på något sätt är udda, utan tvärtom, då finns det på papper och båda parter vet vad som har skrivits och det kan inte bli några oklarheter som det kan bli via muntliga överenskommelser.
-
det va inget illa menat
hoppas att det löser sig för dig
jag kör utan mätare iaf :lol:
-
känns tryggt å köra en Honda med 5 års garanti.
Fick bekymmer med lådan,inga problem dom beställde en ny utan problem.(sen att verkstan drog ut på tiden är en annan historia...)
Den första lådan på en 650 som bytts i swe. 8O
-
Nu har allt löst sig.