ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: atv skrivet 9 december 2004 kl. 15:22:03
-
hej vad ska ja köpa fö atv en gasgas 450 eller en polaris preditor eller en honda trx400 eller en suzuki 400
-
beror väl lite på vad du ska ha den till?
-
Är du vild och gasglad så välj GAS GAS, vill du ha lite bättre trygghet så välj något av de andra fabrikaten. Polaris, Honda eller Suzuki är inte fel något av dem. Är du nybörjare så välj hellre en mildare maskin och byt upp dig.
Är du erfaren i "spåret" så varför inte en GAS GAS, men de är definitivt inte instegsmaskiner.
Plånboken kanske också spelar in?
-
Rekommenderar Ltz400. Mest maskin för pengarna tycker jag!
-
snälla inte gasgas 450 (ful som f'n) :evil:
ltz 400 eller trx 450r :wink:
-
Vänta annars något och spana in nya Dinli Cannibal 450 som kommer inom kort med ett mycket fördelaktigt pris. Hör med www.mc-moped.com :lol:
-
Lånar denna tråden lite. Går i funderingarna att köpa en GasGas 450 eller en LTZ 400. Ska vara vägreggat. Helst begagnad då ja för tillfället inte känner att slänga ut för mycket pengar.
Ja kommer att köra en del landsväg, men mest som lite transport korta sträckor, ganska fort dock. Det jag kommer att göra mest är åka på grusväg, realativt fort och på sladd. Är planerna iaf, har aldrig haft en quad, bara provkört några gånger. Kommer att köra ihop med ett gäng på 2hjulingar, typ supermotard, 450-650cc. Har länge varit inne på GasGas då den har ett bra klipp, har provkört lite snabbt, ej på grus dock. Hur mycket "klenare" är LTZn? Orkar den ligga på grusväg i 60 tex och dra ut i schyssta sladdar?
Sen en annan del jag nog kommer göra en del är att leka i låga farter, typ bakhjul och lite så, och då förstår ja LTZn har övertag?
Vore tacksam för vägledning.
-
då kommer jag o rekomendera polaris predator
den har det lilla extra som LTZ inte har (vrid), mycket bra maskin med bra kvalite, bra chassi, bra fjädring o bra pris (sett för 59000 på blocket)
annar5s så är LTZ en bra maskin som är värd pengarna
-
ahh.. har inte ens kollat år det hållet förut, har missat helt.. ser fint ut.. men hur är det med service intervallerna på den.
Är det något speciellt man ska tänka på med den, har hört något om spindelleder, att de slits mycket.
-
jag tror inte det är som på LTR eller yamaha YFZ som måste servas ofta...
det är kille som brukade åka med oss körde en sån o den är stark o ha bra fjädring
sen är polaris ett bra märke också
hör med folk i polaris forumet
-
läste i en service manual, verkar som att det är service intevall på 10h på predatorn, inte bra..
Men vem smiskar vem på grusväg, är inte ute efter att köra på bana, Gasgas, Predator eller Raptor 660? Vem är mest lättkörd?
-
Det är nog jämt mellan predator och gasgas
gasgas är lägre o bredare o den är rätt så stabil också, sen har den öhlins dämpare ock¨så
svårt o säga vilken som är bättre, både är bra
660 raptor går inte att jämföra med de 2
-
Jag har ägt och kört följande maskiner...
660 R
700 R
och nu senast en GasGas
och vare sig 660R och 700R kan jämföra sig när det gäller vägegenskaper
eller fjädringen....Lättare maskin att ha att göra med får man leta efter, den följer med som en väldresserad "Fido"
När det gäller prestandan har jag svårt att tro att någon hänger med 700 R (kan inte svara för LTZ och Sukkan)
//J
-
Standardutrustade kan jag näma att GasGas:en är den enda maskinen man törs åka i 110 med och samtidigt vinka med högerhanden....stabil som f-n...det är ganska läskigt att göra det på en "Standard" 700R.
-
du kan alltid köpa min GasGas till ett jädrans bra pris :)
-
det är ganska läskigt att göra det på en "Standard" 700R.
Då måste du vara lättskrämd...