ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: wirre skrivet 19 maj 2007 kl. 16:52:52
-
hej jag skulle vilja tipsa om hur man får sin smc 8cm bredare fram.
man vänder fälgarna...svetsar igen det gammla ventilhålet.gör ett nytt på andra sidan ...
har man ingen svets ,så lägger man i slangar i däcken ..då behöver inte det gammla ventil hålet bli 100 tätt
mvh//wirre
-
På vissa går det att vända utan att de tar i. Blasten utan skivbromsar klarade det iaf.
Jag skulle inte våga köra utan igenlagda ventilhål, slangen kommer ju puta där och vara jäkligt känslig för vassa saker.
-
Såg ett tips ang detta. Ta en ventil och peta in den i det gamla venthålet med ventilen innåt.
-
Eller så skaffar man dessa ventiler och slipper göra ett extra hål!:
http://quad-world.de/versteckte-ventiel-st%C3%BCck-p-3295.html?sessID=1896a265aa7b861bff34d69a260a09df
-
Såg ett tips ang detta. Ta en ventil och peta in den i det gamla venthålet med ventilen innåt.
men det lär väl inte funka??....backventilen kan ju öppnas i o med ventilen sitterpå fel håll???
-
Det kanske. Har ju inte testat själv.
Men man borde ju kunna plugga den ventilern
-
Framdäcken på min Barossa har varit vända hela tiden sedan jag köpte den.. läste detta tips nånstans för länge sedan. Jag har dock kvar min ventil på insidan och det har inte stört mig alls.. så tipset är att låt den sitta kvar och inte krångla i onödan med det .. svetsa igen.. nee .. då kan man får vassa svetsar mot innerslangen m.m..
mvh
Cheetah
-
finns något som heter slipmaskin :!:
-
sedan på cbw:n kan man inte ha kvar ventilen på insidan ...för den tar i bromsoket....
-
Ajdå...
klart då har man inte lika många val ....
Ska väl bara påpeka för den som undrar, att detta sättet att bredda sin maskin för bättre väghållning, även ger lite större påfrestning för framhjulslagret... men hur mycket vet jag inte dock..
mvh
Cheetah
-
Ajdå...
klart då har man inte lika många val ....
Ska väl bara påpeka för den som undrar, att detta sättet att bredda sin maskin för bättre väghållning, även ger lite större påfrestning för framhjulslagret... men hur mycket vet jag inte dock..
mvh
Cheetah
hur skulle detta sätt, fresta lagrena mer ,än om man hänger dit spacers :?:
saken e ju samma!
men du kanske menar att bredda sin maskin överhuvud taget?,,,förövrigt borde påfrestningarna bli större på stötdämparna oxo...men det kan man skita i...... :lol:
-
provade detta förut på min cbw 250. sitter cromfälgar på den & dom går inte att vända.
1. sitter en koning i centrum på fälgen & inte på utsidan så navet slog i fälgen.
2. sitter små utfasningar på navet som tar i fälgen.
3. hjulbultarna går ej att använda pga dom skär in i alu fälgen.
så var det för mig i allafall så ni som gör detta kolla på dessa punkter.
-
hur skulle detta sätt, fresta lagrena mer ,än om man hänger dit spacers :?:
saken e ju samma!
men du kanske menar att bredda sin maskin överhuvud taget?,,,förövrigt borde påfrestningarna bli större på stötdämparna oxo...men det kan man skita i...... :lol:
´
Precis.. jag menade om man breddar sin maskin i jämförelse mot om man har den orginal, givetvis att det frestar samma som om man har spacers, all breddning ger nån form av hävstångseffekt... men som du sa; Skit samma :D
Jag kör både breddat och brett när jag leker av mig 8)
Mvh
Cheetah
-
:D
jag gillar med köra breddat och brett :D
hur som helst så tycker jag breddningen gjorde stor skillnad på stabiliteten...men nu får jag bita i det "sura äpplet" å köpa spacersats bak...nåja allt kan ju inte vara gratis :wink:
-
Har precis breddat min fram och bak och kan bara hålla med om att det gör STOR skillad på väghållningen :D 8O