ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Videos och bilder => Ämnet startat av: Jocke72 skrivet 20 juli 2005 kl. 19:53:40
-
Undertecknad som är ute och busar med en GasGas 450 2005.
Notera enhandsdriften mot slutet... ;)
Screenshots:
(http://www.potatoesmc.com/vgallery/thumbnails/3242-m.jpg)
(http://www.potatoesmc.com/vgallery/thumbnails/3243-m.jpg)
Länk:
http://hem.spray.se/ktjtest/SlidingIT.wmv 20Mb 1:50min [Right Click / Save as...]
/Jocke
-
Så muppig film :D,men kul är det!sådär man kör på gruset hela tiden ;)!
-
Grus är ingen konst, asfalt är svårare. ;)
/Jocke
-
Jo men det är då lätt me stingern om asfalten är blöt hehe,nån som testat,åsså duro däcken ooja :P!skoj :D!
-
Äsch! Såg att jag postat i fel avdelning.. Aja, sånt händer.
Om någon moderator ser får ni gärna flyttade det här inlägget.
/Jocke
-
Hehe.. Ja.. fixar du, eller någon annan, att drifta ett par varv, kontinuerlig sladd, i valfri rondell med en hand på en Stinger blir jag imponerad!
Det kanske bara är jag som är talanglös. :)
/J
-
Inte kanske drifting men nog får man till nåt ställ ändå :D!
-
så länge det är blött på vägen så är det inga problem o drifta med en en smc jag har gort många gånger. tyvärr har jag ingen film på det. När jag får nån polare o filma det så ska jag lägga upp det här................ 8)
-
Läckert....
Så ska det se ut, snyggt kört .
Mvh Kjelle 8) :lol: 8) :lol:
-
drifta med motard däck på torr asfalt jag :lol:
men snyggt kört!
-
Kjell - Tackar!
Johan - Jodå det gör jag med Raptorn också. GG:n är lite för klen och hög.
Men jag tror inte jag fixar flera varv med konstant uppställ har för bra grepp för det. Men fixar du det får du gärna slänga upp en film... Att sladda genom en böj på en bana är lite annat.
/J
-
Bra musikval :!: :D
-
Dubbelpost...
-
vackert :D :D 8)
-
Hahaha den dära romdelen i arninge e ingen konst å drifta i de e som en oljad bana när de rängnar dära man kan drifta med en scoter på 2-5 hk no konst! :) "inte för å vara elak men men"
-
grejen är ju att det är konstant ställ, att sladda till lite är ingen konst, men det där gör iaf inte jag om...
Stiligt!
-
Miche - har aldrig sett någon drifta med en scooter eller någon tvåhjuling alls, förutom i Moto GP. Är du på den nivån får du gärna slänga upp en film...
Rondellen är hal, helt riktigt, det är därför vi filmande där *duh*. Men drifta, varv på varv, bland fullt med annan trafik det var det som var tricket.
Finns säkert massor som gör om det, men ska man bara vara unik skulle det aldrig bli någon film då det alltid finns någon som är bättre. Tyckte det vart ett litet roligt klipp och därför hamnade det här.
Jag är inte den som är den. Gör du om det bättre så se till att slänga upp en egen film bara.
Hubbe - Tack! ;)
/Jocke
-
Jocke, jag sa inte att de va nåt dålig i de hela visst e du inte talanglös, krävs lite å drifta bland bilar så klart de var bra gjort, visst ska jag lägga upp non film måste bara få tag i kamra å köpa mig en 4is som kommer den 25de förhåpnings vis :D var i täby brukar du glida/m.m ? MVH miche
-
får väl testa ngn ja också,men då blir de torr asfalt me gat-däck....ska nog inte vara nå problem :lol: :lol: :lol: :twisted:
-
får väl testa ngn ja också,men då blir de torr asfalt me gat-däck....ska nog inte vara nå problem :lol: :lol: :lol: :twisted:
Lycka till!
/J
-
glöm inte att det ska vara TRAFIK...med massa trötta bilister.... :lol: :lol:
-
om jag inte minns helt fel så står den där gas gasen till salu på denada just nu!
polaren hade den ett tag...
-
om jag inte minns helt fel så står den där gas gasen till salu på denada just nu!
polaren hade den ett tag...
Öhm.. Är inte det där Jockes frugas/sambos då? :P
Eller du kanske inte får leka sådär med den Jocke? :)
-
om jag inte minns helt fel så står den där gas gasen till salu på denada just nu!
polaren hade den ett tag...
Nej, det hoppas jag inte. Såg den i mitt garage senast för några timmar sen.
KTMmarkus - Jodå, hon litar på mig(!) :D
Äntligen fått fart på bromsarna. Nu är det separata bromsar fram och bak, j-klar vilken skilnnad det blev! Nästan så de är på gränsen till FÖR känsliga fram. Men nu äntligen kan man vara med och åka!
/J
-
Nice jocke så nu blir det fett med bakhjuls åka för din del??????
Vi får träna till Lunda nästa år så att vi slipper snacka så jävla mycket ;) :P
-
jocke
vad sanvände du för delar för dela på bromsarna
Har nämnligen en LTZ som har bara fotbroms som bromsar med alla fyra o vill gärna dela på det, men har inte hitat bromshandtag med broms cyl till ett bra pris
Kan du rekomendera nåt ?
-
GG:n ser inte lika dan ut, den har två huvudcylindrar som vanligt. En för frambroms och en för bakbroms, bara att de är hopkopplade. Trampar man på bakbromsen tar det även fram, men inte tvärtom (av någon udda anledning).
Som jag tänkte från början blev det två slangar direkt från oken till huvudcylindern och så en lång banjobult. Blev skit bra, nästa som jag skulle gjort det själv. :)
Tackar Olle på http://www.roslagens-mc.se/ för det, då de sponsrade mig med jobbet. 8)
/J
-
okej, så då behövde du bara nya slangar :)
Jag måste skaffa en handbroms med broms cyl o dra nya slangar direkt till frambromsarna
iofs så har jag idag så att frambromsarna går ihop o sen en lång slang till bakbromscylinder
skulle kunna iofs använda mig av den befintliga slangen om jag kortar av den o pressar på en ny banjo koppling o upp till handtaget
men vart hittar man ett handtag till ett bra pris
Funkar det med en moppe handtag ?
-
Nej, det kommer inte funka med ett moppehuvudcylinder.
Du måste ha rätt storlek på huvudcylindern. För stor och bromsen blir oproportionerlig, för liten och du får för dåligt slag.
Är det tvåkolvsok på LTZ:an? Tror inte det, isf borde det duga med en huvudcylinder från en KTM 640-660 exempelvis. Kolla MC Skrotarna...
/Jocke
-
nej, tror inte att det är 2 kolvs
MC skrotar :) visste inte ens att det fanns såna
finns det nån i sthlm ? är det jätte viktigt med vilket cyl man skaffar ?
jag menar om jag får tag på ett från kanske en cross t ex borde det inte att funka ?
vad jobbigt det kommer att bli ju :)
-
http://www.mcskroten.se/ ;)
Finns säkert fler, men det är den jag vet.
Det beror på hur känslig man är. Jag hade en AP Racing radiell huvudbromscylinder, med ställbar volym(!), i magnesium till min förra hoj jag byggde om. Samma som de flesta toppstallen i MotoGP kör med för övrigt... Kostade endast 13.000:- :roll:
Det gäller att hitta en som är lagom stor, men hittar du en till en hoj som har ett ok som är två-fyrkolvs ok borde det vara ganska lagom. Jag kan inte ge dig något rakt svar för att det är mycket som beror på. Kika på en som inte är gatreggad, är mitt bästa tips. De bör kunna svara på vilken storlek det är.
/Jocke
-
ah en sån ska jag genast betälla, 13000:- är ju inte så farligt ju :)
nej, ska försöka att kontakta ÅF dör LTZ o kolla om de kan skaffa fram ett nytt som det sitter på 06 LTZ
tack för dina tips iaf