ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Kymco => Ämnet startat av: RaceKymco skrivet 12 maj 2007 kl. 23:07:57

Titel: Trimma MXU 300
Skrivet av: RaceKymco skrivet 12 maj 2007 kl. 23:07:57
Tjenare är det nån som har piggat upp en MXU 300 som har lite tipps??

Min är för trött och vill inte lika fort som jag!

Possitiva förslag uppskattas!! :P
Titel: trimma ej de går för bra för de
Skrivet av: nek skrivet 13 maj 2007 kl. 21:05:23
:lol: hej varför trimma mycket dumt tycker ja
du får ej ut mer kanske men gör som du vill ja skälv kör en samma som du kymco 300 2007 då de går jätte bra utan trimma
Titel: Trimma MXU 300
Skrivet av: Tribal skrivet 13 maj 2007 kl. 21:34:44
Jo men nu vill ju trådskaparen ha hjälp med trim, inte höra att han inte behöver det!
Titel: trim
Skrivet av: KymcoMicke skrivet 14 maj 2007 kl. 18:54:50
Håller med föregående talare, alla har olika uppfattning vad "fort" är...min pojk 8 år tycker 20km/h e fort, själv tycker jag inte fort är förrän jag "skriker som en liten tjej" bakom styret.. så alla tycker olika.

ang trim så kolla in någon av dessa länkar så kanske det finns något. eller kolla med Iroc här på forumet han verkar kunna en del.

http://www.quadhouse.de
http://kini-tec.de

byt ljuddämpare ev drev, bestycka om förgasare, men det jag tror är viktigast att få bort om det finns på 300:an är nog varvstoppet annars stoppar den ändå vid 88km/h som min KXR 250 gör och då spelar det ju inte någon roll hur mkt lullull du klär på den.

lycka till  :D  Micke
Titel: Trimma MXU 300
Skrivet av: RaceKymco skrivet 17 maj 2007 kl. 07:09:32
Tack för stödet.
Det är klart att man glatt kan puttra runt med orginalet utan att få fartsvindel. Problemet är bara att när man ligger på lite efter grusvägar så är motorn för trött för att kunna "gasstyra" i kurvorna och med steloppererad bakaxel är det ganska lätt att hamna ute i skogen då. 8O

Så tanken är att kunna köra på fullt ställ och ha lita koll med piggare kolvar, de du. 8)

Tack för länkarna, är de nån som testat grejerna eller kollat var/ hur MXU motorn är strypt? Jag läste nån stans på nätet att den skall ge 38 hk istället för måttliga 19 hk, stämmer det?
Titel: Trimma MXU 300
Skrivet av: stigw skrivet 17 maj 2007 kl. 08:36:31
Du har inte funderat på att byta variatorn till en racing variator.
Gör en hel del på varvtalet + att den blir rappare.
Har ett Malossi 2000 variator kit med kilrem till salu 1600kr + frakt.
Titel: Trimma MXU 300
Skrivet av: Tripod skrivet 17 maj 2007 kl. 11:00:26
Jag tror inte 300:an har 38hk men däremot 500:an som terrängregad. Om man kollar Kymcos hemsida så verkar 300:an ha 21hk som terrängregad å 19hk som mcregad. Så någon liten "strypning" kanske det finns. Dreva den går ju inte eftersom den har kardan. Går det inte att få mer varv och den når varvstoppet original så blir det svårt att öka toppfarten :cry:  MEN fixa accet det borde ju gå å det kan ge en helt "ny" maskin :lol:.  Avgassystemet tror jag stryper rätt bra så byt till ett grövre "hela" vägen, vet inte vad det sitter för förgasare men den borde ju gå att bestycka om, sen kanske det går att se över luftfilter och luftfilterbox. Sen har du ju VARIATORN, där kan du göra mycket för hur maskinen upplevs  :lol:.
Titel: avgas systemet
Skrivet av: KymcoMicke skrivet 17 maj 2007 kl. 11:57:54
jag kollade igår på min burk (orginal) igår på min KXR. där sitter en hel del "väggar" i burken. detta gör ju att avgasera tvingas passera en viss väg och det gör ju att maskinen andas ut lite trögt, typ som om du skulle ha en gas mask på dig ha ha, ta bort gasmasken så andas man ju lättare.... ska testa nu i helgen att rensa orginal burken och byta munstycke 1 storlek upp. kanske är samma på mxu 300??.

har du varvtals stop i cdi boxen så kan man ju byta den eller mäta sig till på orginal boxen för att sen gröpa ur den jävligt försiktigt och klippa en viss kabel enligt en kille som har service på div 2 och 4 hjulingar. han ska testa detta på min nu när min ska byta variator rullar. vet ej om detta funkar men det kan vara värt ett försök, annars beställa från tyskland.