ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => CF Moto => Ämnet startat av: MJ skrivet 10 maj 2007 kl. 11:33:57
-
Hej !
Ni som kört era CF ett tag hur verkar kvaliteten ? Det jag läst mig till är ju att växlarna är tröga och att plasten verkar lite dålig. Hur verkar den i övrigt, nån som kört lång med sin och hunnit upptäcka andra problem ?
-
Tjena.
Jag håller inte med om att växlarna är tröga, inte längre :)
Jag har kört ca 50 mil med min och mina växlar hoppar i och ur ganska OK. Ibland bara som det e lite knepigt, men oftast inte.
Plasten är lite för hård som sagt.
För övrigt kan jag inte anmärka på nått hittils iaf, helt nöjd faktiskt:)
-
Kan bara hålla med föregående talare! Hur nöjd som helst! Kört ca 60 mil.
-
Jag har ju inget att jämföra med, men jag tycker det är lite väl mycket vibrationer när man varvar i neutralläge. Sen har jag obalans i framvagen känns rätt mycket i styret när man ligger i 65-80, kan ju bero på däcken men är det någon annan som känner igen det :?:
-
Min maskin ruskar en del i dom farterna. Tror det är obalans i däcken. Har läst att många har lämnat in sina däck för balansering.
Samma känsla i en bil med obalans, fast då är det ratten som ruskar.
-
Jag har ju inget att jämföra med, men jag tycker det är lite väl mycket vibrationer när man varvar i neutralläge. Sen har jag obalans i framvagen känns rätt mycket i styret när man ligger i 65-80, kan ju bero på däcken men är det någon annan som känner igen det :?:
Äh, det blir ju så :lol:
Samma sak på en HD oxå :D
-
Jag har ju inget att jämföra med, men jag tycker det är lite väl mycket vibrationer när man varvar i neutralläge. Sen har jag obalans i framvagen känns rätt mycket i styret när man ligger i 65-80, kan ju bero på däcken men är det någon annan som känner igen det :?:
Joo, de här är inga grejer för småflickor, lite skrammel, oljud, skakningar mm. hör till med dessa grejer. Om den går för jämnt och utan skrammel, måste det vara någo fel i"moppen" :twisted:
-
:roll: Då kan jag vara lugn då :D Trodde ju att det bara var min som var sån :lol:
-
Mina bakblinkers lossna hela tiden från början, fick köra med linlock (eller hur det stavas :) ).
Det e en del man måste ha det på,, kåpan runt instrumenteringen lossna oxå.
Men det e ingen kvalitetsgrej tycker jag :)
-
Jag har ju inget att jämföra med, men jag tycker det är lite väl mycket vibrationer när man varvar i neutralläge. Sen har jag obalans i framvagen känns rätt mycket i styret när man ligger i 65-80, kan ju bero på däcken men är det någon annan som känner igen det :?:
Allvarligt talat skall det nog inte kännas, som du nämner mycket i styret när man kör, så jag föredrar nog att du söker dig till däckbalansering.
-
Märkte idag att lampan till mitt ena dimljus i fram har slocknat. Alltså det lilla runda ljuset.
Sen vibrerar plasten i fram på huven när jag drar på...den smattrar liksom.
Vet inte om det är något att gruffa om, men det är lite störande :lol:
-
Nu har jag hittat felet med att det skakar i styret när man kör mella 50-80km/h. Har provat med balanseringspulver och inte blev det bättre. Idag kollade jag däcken fram, lyfte upp den och snurrade på hjulet då ser jag att framfäljarna är skeva inte konstigt att det skakar i styret. Får väl ringa Åf och höra vad jag ska göra :(
-
Jag har kört min Z6 i över två hundra mil. Inget har gått sönder och inget har ramlat av och den är urstark trots att den är strypt från fabrik.
-
Jag har kört min Z6 i över två hundra mil. Inget har gått sönder och inget har ramlat av och den är urstark trots att den är strypt från fabrik.
Säker på den är strypt?
20hk på 5-600kg låter ju inte så imponerande annars?
-
Min cf har rullat 60 mil, jag tycker inte kvalitén är dålig, men den motsvarar priset.
Jag har skavt lite plast och rullat en gång.
De extra skärmbreddarna på min black edition har sparat plasten flera gånger.
Fotbaljorna är sköra, spricker lätt.
Tanklocket är tätt och ventilerar inte, bensinen kokar ibland.
Parkeringsbromsen och fotbromslösningarna med alla vajrar och skit gör mig galen.
Det är som gjort för strul,rost och raseriutbrott.
Men annars så går den fint ()p
-
6 år gammal tråd detta , jag är inte säker på att de CF som såldes 2007 är samma som de som säljs 2013. Hursomhelst så är jag nöjd med min CF500 efter ett halvår
-
Hade min i ett år, var inte nöjd över kvaliten :(
-
Har haft min sen oktober 2010.
Saker har gått sönder, men det har gått på garanti.
Anser att jag fått mycket för pengarna. Ny maskin, lång modell, vägreggad, modernt snitt med digital instrumentering mm.
Så hur är kvalitén på CF? Överlag bättre än många andra kina-maskiner. Men inte bättre än märkesmaskiner.
Nu är tråden sammanfattad då? ;D
-
Så hur är kvalitén på CF? Överlag bättre än många andra kina-maskiner. Men inte bättre än märkesmaskiner.
Nu är tråden sammanfattad då? ;D
Så länge man är med på att man får det man betalar för ()p
-
Har kört ca 80 mil nu o är väl i det stora hela nöjd, men upptäckte nyligen
att främre diffen verkar läckt ut olja. som det ser ut så är det mellan diffhuset
och diffmotorn det läcker. har också kört sönder höger fotbalja som fenrisulven
skriver men då skall tillägas att jag inte efter 3 kvartals ägande inte fått loss
tummen o sätta dit hasplåt :banghead:. men som sagt i det stora hela e jag nöjd.
-
Framdiffen är sköra på dom.
Man måste vara jäkligt noga så diffspärren har gått i om man ska använda den, annars blir det rensat på drev.
sen så lossnar det väl lite skruvar titt som tätt :)
rätt dålig passform på vissa detaljer osv.
Men sånt får man acceptera när dom är lite billigare.
håller man efter maskinen bra och efterdrar lite ibland så säger jag som många andra, att men tanke på priset är det väl rätt så prisvärda hjulingar.
-
Hade min i 3 månader sedan sålde jag skiten och gjorde om och köpte rätt
-
Jag hade en spritt ny goes 520 2013. Och jag va jätte nöjd till en början ! Men redan dag ett paja kontakten till bromljuset. Sen någondag senare paja fotbaljan när jag kom imot en bräda som stack upp ur snön. Men jag tänkte äh små saker sånt som händer den kosta ju bara "50000:-". Gick nån månad lite skruvar hade vibrerat bort och va fortfarande nöjd sen pajade difflock ena hjulet stog still när man tryckte i den. Bara riva och kolla vad det va och alla splines va borta och oljan såg ut som metallick lack. Fixade det sånt som kan hända hade man ju läst. Tanklocket paja tätningen i efter bara någon vecka. Sen när jag va ute på långtur med 11 andra hjulingar pajade min variator. Börja heltplötsligt skramla som fan. Va bara riva den också. Splinesen på inre skivan va borta så det va bara att fixa den också. Hade nu haft hjulingen i 6mån och åkt 165mil servat den som man ska tom med extra oljebyten i motor och diffar. Dom flesta dekaler var nu borta efter man tvättat den efter nästan varje vända. Det kändes som om hjulingen förfallde lite efter varje gång man använt den :( ringde och kolla lite med div handlare om vad man kunde få för den i inbyte ? 7 av 10 ville inte byta in den och dom andra skam bjöd så man nästan vart förbannad. Det är kul att höra när den bara är 6mån gammal. Så jag tycker inte man får så mycket för pengarn. 50000:- är iaf mycket pengar för mig och jag ångrar mig bittert att jag inte skaffade en märkes maskin från början. Jag kanske använde min maskin lite för aktivt och kanske hade ett måndags exemplar. Många roliga turer hade jag iaf på den och tackvare den fick jag mitt intresse att åka atv. Motorn starta jämt fast det va -25. Hade jag använt den som gårds maskin för snö plogning och köra löv så hade den nog hållt. Så om ni är ute efter en maskin som kommer användas mycket skaffa hellre en begagnad märkes maskin för dom pengarna direkt. Annars kommer ni ändå vilja ha en sen ! Har en märkes maskin nu och har åkt många mil/timmar utan ett enda problem och är super nöjd peppar peppar.
-
goes 520 -12.. 125mil
sprucken plasthasplåt samt sprucken drivknutsdamask... (inget om kvaliten bara körsättet )thats it!
skitnöjd över min kines! :D
-
Säker på den är strypt?
20hk på 5-600kg låter ju inte så imponerande annars?
Jag hade en kort e-mail konversation med chefen för CF moto här i Spanien där jag frågade honom och fick ett kort svar: "The Z6 has a power restrictor , is like a Little cilinder in the throttle body .
Don’t drive too much fast : -) "
Kan någon lista ut vad han menade, hans Engelska är inte bra. Sedan skrev jag och frågade vad han menade och då fick jag ett ännu konstigare svar han sa check the cable! :banghead:
-
Jag hade en kort e-mail konversation med chefen för CF moto här i Spanien där jag frågade honom och fick ett kort svar: "The Z6 has a power restrictor , is like a Little cilinder in the throttle body .
Don’t drive too much fast : -) "
Kan någon lista ut vad han menade, hans Engelska är inte bra. Sedan skrev jag och frågade vad han menade och då fick jag ett ännu konstigare svar han sa check the cable! :banghead:
Att den är strypt ;)
-
Ja det låter som det sitter nåt i trottlen som begränsar att du inte kan ge full gas.
Men be din mekaniker plocka loss detta.
Det är bara fördelar :)
-
Jag hade en CUF 625 terralender, på den så satt det ett litet bleck på det lilla hjulet som vajern är fäst vid på insuget.
Bara att klippa det blecket med en sidavbitare (skitlätt gjort) sen gick det ge fullgas. Ing stora operationer inne i motorn utan kan göras själv, dom jag köpte den av visade hur jag skulle göra och sa att det inte påverkar garantin men dom fick inte sälja den ostrypt.
-
Hade min i 3 månader sedan sålde jag skiten och gjorde om och köpte rätt
jag hade min i 2 veckor XD
-
Hej
Jag har en Goes 520 2012 och jag är kanon nöjd med den gott om power bra i växlarna inget att klaga på. Hade en 2011 förut och den var inte det goét i som det är i 12:an sen har 12:an inget remslir.
M.V.H P-A78
-
Plasten verkar hålla rätt dåligt på Goes.
(Men det gör den även på canam g2? :) )
-
Att den är strypt ;)
Krigar Kaj !!! Jag älskar dina torra kommentarer!! ;D ;D
-
Krigar Kaj !!! Jag älskar dina torra kommentarer!! ;D ;D
Mycket upptagen, hinner inte skriva en roman ()p