ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: blaise skrivet 9 maj 2007 kl. 07:31:09
-
idag axade en audi 3.0 tdi ifrån mig vid ett rödlyse trodde inte det kunde hända surt surt undrar vad dinlin gör 0-100 på djävla skit :cry:
-
3.0 tdi är en monsterdiesel och dessutom relativt varvvillig för att vara en diesel, så det kanske inte är så mycket att hänga läpp för. Det är inte många bensinare som hänger med där. :) Kanske var den även "chippad" och då lär nog även en skapligt pigg atv få se sej slagen! I alla fall när farten börjar öka lite.
/Wheelie
-
Du får öva på starterna mer.
En Quad är väldigt kvick ur startblocken, så du får ett försprång.
Jag höll, trots att jag missade andra växeln, en 450hk Audi S4 stången på Lunda till över 100 med min gamla race Raptor. Finns på film och kommer så småningom i en rulle nära er.. ;)
/J
-
vad hade du för drevning då
-
Det är inte drevningen det hänger på... ;)
/J
-
+ att diesel bilar har ju enorm vridmoment därför dom orkar trycka satan :P
-
måste väl bero på drevningen då drevning för högre fart försämrar axet eller har jag fel?
-
idag axade en audi 3.0 tdi ifrån mig vid ett rödlyse trodde inte det kunde hända surt surt undrar vad dinlin gör 0-100 på djävla skit :cry:
byt till en fcr 39-41 eller en mikuni tm40 eller liknande med acc pump o du skrämmer liv i slöhögen..... :lol:
-
Får nog ta o öva på reaktionsförmågan :D
-
Men hur som helst så måste det ha känts snopet, att bli ifrån åkt.
-
skojaru
-
Jo men det är ändå en bil med 220hk orginal o som det sas tidigare (den kan ju vara chippad oxå) då tycker inte jag att det är så mycke o va ledsen över. :roll:
-
Har kört en sån 3.0TDI och jag kan bara säga en sak. dom går som satan!
-
nu har ja beställt en mikuni tm40 sen ska ja piska upp den där audin 3.0 tdi he he :twisted:
-
Lycka till :wink:
-
Fan va roligt, kan se framför mig att Blaise stora utmaning i livet blir att piska den där jävla Audin, han kommer att trimma ända tills han vinner. :D
-
fortsättning följer :twisted:
-
He he :lol: Håller på dig.
-
Hur går det Blaise? Har du piskat diesel-audin, eller drömmer du fortfarande mardrömmar om den? :lol: :lol: :lol:
/Wheelie
-
den som väntar på nåt gott får förgasaren på måndag sen sen ska han få färdigbestyckad av stibo motor.. skriver sen hur det funkar
-
Fnissar !! att du inte drog en DKW *ler*
vet inte men min ger 0 - 100 på 4 sec men inte orginal iaf .... gasa på bara hehe min toppar 126 km/h *skååååål*
-
Fnissar !! att du inte drog en DKW *ler*
vet inte men min ger 0 - 100 på 4 sec men inte orginal iaf .... gasa på bara hehe min toppar 126 km/h *skååååål*
Min toppar starx över 120kmh orginal =)
-
hmmm jag har acewell mätare !!! man mätar däcket ock skriver in i mm och min gör exakt haha 118.2 km h med 15kuggs framdrev... dinli 450
-
0-100 på 4 sec vad har du för trimm har du original förgasare??
-
tja efter att satt dit wileyco och dial a jet har jag optimerat luft o bränsle blandningen kan ja berätta att ja axade från audin 3.0 tdi som ja berättade om tidigare o det med 15 drev fram :lol:
-
Fnissar !! att du inte drog en DKW *ler*
vet inte men min ger 0 - 100 på 4 sec men inte orginal iaf .... gasa på bara hehe min toppar 126 km/h *skååååål*
Hur har du mätt upp det?
/J
-
Mycket intressant. Trodde inte att man fick sånt axs med en Dinli... 0-100 på 4 sek, det är ju nästan lika som min förra skoter. Hur många kulor kostar det för att få det axet? Eller är det mer en inställnings fråga?
-
Fnissar !! att du inte drog en DKW *ler*
vet inte men min ger 0 - 100 på 4 sec men inte orginal iaf .... gasa på bara hehe min toppar 126 km/h *skååååål*
Hur mätte du upp detta?
Edit: Förhållandet effekt/vikt (räknat på max effekten), är ungefär 50/300 (ink. 80kg förare) = 0.25hk/kg. Min banbil har nära på identiskt effekt/vikt förhållande, och då har bilen en betydligt jämnare effektkurva = högre medeleffekt utmed det körbara registret = snabbare acceleration.
Bilen gör 0-100 på ganska precis 5.5 sekunder..... Tillåt mig tvivla på att din Dini gör 0-100 på 4 sekunder 8)
-
Som referens vill jag tillägga att en Lamborghini Gallardo Spyder gör 0-100 på 4.0sek och det med 512 hästar...
(http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com/media/roadtests/firstdrive/2006/lamborghini.gallardo.spyder/06.lamborgini.gallardo.spyder.340.jpg)
/J
-
Mycket intressant. Trodde inte att man fick sånt axs med en Dinli...
Nej, det är fler som inte tror det... ;)
/J
-
mätte upp vad menar du dial a jet så sköter den blandningen exakt o helt automatiskt där det fattas oavsett varv så fyller den på det är förblandat som väger endast en tiondel av råbränsle vilket ger mkt renare o bättre gång utan blödder o annat skit
-
den som pratar om 4 sec är lap-dance jag snackar om att ja drog audin
-
den som pratar om 4 sec är lap-dance jag snackar om att ja drog audin
Audin gör 0-100 på 5.9 enligt audi själva, mer sanolikt är 6.3-6.4 av någon som gör en riktigt bra start med bra växlingar.
-
vi pratar om audi 3.0 tdi eller hur då vet vi ju ungefär vart dinlin ligger i ax
-
Det är ett dåligt sätt att mäta tider mot vad en bil ska prestera.
Chauffören för stunden kanske inte alls är kompetent. Ni kanske inte startar exakt samtidigt, bilen missar en växel med mera.
Jag skulle nog påstå att om fabriken säger 5.9 axar nog de flesta Svenssons runt en 7-8... Dels svårt att komma iväg, måste vara en riktig mördare mot kopplingen särskilt på en 4WD om man ska ha bra starter. Sen kanske de inte växlar vid rätt varv eller ens särskilt snabbt.
Jag undrar fortfarande hur Lap-Dance har mätt upp sina 4sek. Det är väldigt tyst om det, av någon anledning.... :roll:
/J