ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: blaise skrivet 7 maj 2007 kl. 17:23:01
-
hallå all dinlidiggers blev bra mycket lugnare i 100 med 15 taggars drev fram men lite sämre ax , den lilla skruven på höger sida långt ner på förgasaren vad är det luft-skruv eller någon som vet vore tacksam för svar min vill blöddra lite ibland har 170 munstycke o uni skumfilter fast den går bättre än med 160 munstycke....
-
Kör också 15 taggars fram men tycker den varvar f*n redan i 70. Hur du kan ligga i 100 är för mig en gåta då min cykel skriker som sagt redan skriker i 70 (kanske jag som är känslig :oops: )
-
vet ej men det blev betydlig skillnad med 15 drev fram i 100 kanske jag har 80 procent gas vet du vad det är för skruv på sidan av förgasaren långt ner en liten skruv??
-
kan det vara tomgångsskruven du menar kanske......Kör du längre sträckor i 100 utan problem? Hur långt har du kört när du legat i 100?
-
Kör också 15 taggars fram men tycker den varvar f*n redan i 70. Hur du kan ligga i 100 är för mig en gåta då min cykel skriker som sagt redan skriker i 70 (kanske jag som är känslig :oops: )
Det är nog du som är liiiite känslig kanske? Det är väl dig vi ser åkande med NEK i film liggande på QS. Och det var la inget hårdvarvande direkt :wink:
-
Tack för den passningen :oops:
-
Jag körde min i 100 ca 4mil åt gången utan problem. Hade också 15 drev på min Dinli. mvh
-
Tack för den passningen :oops:
:D :D :D
Det e lugnt Dany. Men det är klart att det ylar på rätt friskt i 100 knutar. vil du undan det är det nog bara till att börja riva bak öch få på 38 eller 36 drev. Jag tycker dock man tappar för mycket ork med det.
-
Jag får ta den kommentaren. Ger nog igen nångång :wink: Jo det återstår väl bara, som du säger, att börja riva där bak om jag vill få ner varvet. F*n att de inte kan ge mer plats åt större drev fram.....
-
Men visst har det stått här eller på QS om Dinli med 16 drev?
Är nästan säker på det.
-
Men visst har det stått här eller på QS om Dinli med 16 drev?
Är nästan säker på det.
Jo "Mister P" kör 16/36 på sin Dinli men han vet inte hur man fick dit 16 drevet då det satt där när han köpte maskinen. Dessutom ligger det grymt nära motorblocket enligt honom........
När vi ändå är inne på varvning...Nån som vet maxvarv på Dinlimotorn och vart i registret (vilket varvtal) som motorn har sin topp?
-
Det är en varvhungrig sak, max vrid hittar du vid 7500 rpm och max effekt når du vid 8250 rpm. Så varva på Dany :wink:
-
Annnars så är det bara att stoppa i öronproppar som jag gör.
-
Var med polaren uppe i Tingsryd (20 mil enkel resa) och hämtade hem hans Dinli för 2 månader sen! Han pallade inte hyra släp så han körade hem skiten, originaldrev både fram och bak!
Han låg i mellan 90-100 hela vägen hem! Även lite motorväg hann vi med och då låg han mer eller mindre på fullvarv hela tiden :D
Han hörde ljudet från ljuddämparen en hel vecka efteråt :lol:
-
Jag kör 14/36 o inte vrålar det så jävla mycke.
-
Det klart att ett par öronproppar åker i ibland precis som Mikel skrev.
Men det beror ju på hur långt man ska åka :)
-
vad det är för skruv på sidan av förgasaren långt ner en liten skruv??
Det är dränerings skruven! Annvänds när man ska tömma förgasaren på soppa.
-
tack