ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Fabbe skrivet 4 maj 2007 kl. 21:04:15
-
Har länge längtat efter en häftig 4-hjuling, men ekonomin och arbetsbelastningen på jobbet har liksom inte gjort det möjligt att prioritera detta. Det var väldig nära att det blev en Dinli 450 förra året, men köpet uteblev.
Nu är det köpsug igen och ekonomin ser betydligt bättre ut. Eftersom jag är ganska lång 190 cm och väger drygt 100 kg bör det vara en maskin med lite drag i. Mestadels ska det köras på grusväg och asfalt (Givetsvis med gatdäck). Jag har funderat på en begagnad Yamaha 660 eller 700, men de finns ju knappast att få tag på.
Jag har ingen aning om vad en begagnad 660 eller 700 ska kosta. Maskinen måste vara vägreggad (Det finns för många blå i området för att det ska vara riskfritt att köra terrängreggad eller oreggad).
Tacksam om någon kunning kan ge en hint om vilken prisnivå som verkar rimlig.
PS Jag har aldrig tidigare kört 4-hjuling, men en hel del enduro. Blir det för häftigt att köpa en Yamaha 600 alt. 700? Jag har hört att många ångrar sig ganska fort om dom köper en för "liten och klen maskin" DS
-
köp en R700 direkt. jag är en lång tjockis som köpte en Dinli kring nyåret. Och jag vill givetvis ha något värre nu. 85kkr verkar vara det absolut bottenrekordet på Blocket just nu. Du bör nog räkna med 90-100kkr för en vägreggad Rappe. Jag kollar rätt så flitigt själv efter som jag också e sugen på en vridstinn Raptor
-
Har ev en till salu...
-
90-100 kkr då är man uppe på priser som nya maskiner kostar.
Hade nog förväntat mig ett något lägre pris, men då får jag nog räkna med att det blir en 660 istället för en 700.
Vad är fördelen med en 700?
-
den är snyggare och har större motor och bättre balnserad mer vet jag inte :twisted: priset på raptor 660 är sky högt om man tittar på oreggade frmför allt 01-02 är extremt dyra :( http://www.blocket.se/vi/11800998.htm?ca=16_s http://www.blocket.se/vi/11606069.htm?ca=16_s som jämnförelse en vägreggad 05 och en treng reggad 02-r skiljer det "bara" runt 30.000 på. en bill ska väl sjunka halva värdet på 2 år vad jag har hört, men de verkar ju inte gälla för quad :?
-
Bör inte vara omöjligt idag att få loss en 700-06 för runt 80 eftersom nya kostar 95 och uppåt.
Skall man inte köra bana väldigt hårt och aktivt duger det att köpa den vanliga 700R och inte SE. (lättare med beg.)
Men det är få som säljer, så just nu är det nog säljarens marknad.
Köpte en själv i vintras och betalade lagom.
-
lägg pengarna direkt på en 700a,och väg reg..köper du mindre cc så vill du byta upp dig efter en månad..
-
Hej!
Det du ska ha maskinen till finns bara ett val och det är en R700, bättre vägdräpare med gatdäck finns inte!
Ta dig kragen och vänta, alt låna en extraslant och handla en 700a direkt.
-
helt rätt
-
OK, tack för svaren. Det blir till att hålla ögonen öppna efter en begagnad 700 i första hand. Hoppas att det dyker upp någon vägreggad maskin under försommaren som inte är allt för dyr.