ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Tillbehör, stötdämpare, däck osv => Ämnet startat av: spectorbass skrivet 4 maj 2007 kl. 11:24:20
-
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=88161
Mitt batteri är på 8,4 aH....funkar denna ??? :oops:
Kan man använda en laddare som starthjälp ? :oops: :oops:
8)
-
Jag skulle valt en som laddar lite "mindre" dvs lägre laddningsström.
Batterier under 10-15Ah (typiskt MC) klarar inte av 4-6A i laddström, de vill ha runt 0,5A.
37-710 skulle nog vara ett bättre alternativ..
-
Jag skulle valt en som laddar lite "mindre" dvs lägre laddningsström.
Batterier under 10-15Ah (typiskt MC) klarar inte av 4-6A i laddström, de vill ha runt 0,5A.
37-710 skulle nog vara ett bättre alternativ..
Men då är väl den också för "stark"...
Laddningsspänning 12 V, laddningsström max 6 A, Laddningskapacitet 5-90 Ah.
Kanske är bättre med en sån här "fjutt" ?
http://www.micro.se/template/produkter.asp?itemid=48897
-
vi har bara än stor laddare för typ bilar de har fungerat bra att änvända den som start hjälp :) men inte till att ladda up bateriet :wink:
-
Denna använder jag till alla mina fordonsbatterier(quad, moppe och bil). http://www.ctek.com/se/MXS3600/egenskaper.asp
Den kostar någar hundralappar men å andra sidan slipper jag köpa flera olika laddare :lol: jag tycker att den funkar förträffligt och är värd varenda krona.
För övrigt så kan man läsa allt man vill veta och lite till om att ladda batterier på www.ctek.se
-
Jag håller med. Köp en Ctek laddare så klarar du det mesta. Jag köpte en o jag kommer nog aldrig att ångra mig :wink:
-
Skulle just skriva och tipsa om c-teken, en bra, liten och smidig laddare för både bil,mc m,m :)! perfekt för underhållsladdning. Tror brorsan fick med den då han köpte sin förra honda och den funkar lika bra år efter år :)! Används mest till eu-moppen och gräsklipparen hemma och så :)...
-
Har en C-tec eller va de heter
haft på underhålls öaddning på min opel i säkert 2 år nu, batteriet är full laddat varje gång jag testat
har även laddat suzukin batteri
suveräna laddare de där
-
CTEK XS 800
är en helautomatisk primärswitchad batteriladdare för 12V blybatterier. Laddar blybatterier (Öppna, MF, GEL och AGM) från 1,2Ah till 32Ah, 1,2-100Ah underhållsladdning. Underhållsladdning med pulser ger batteriet bästa prestanda och livslängd. Laddar även tomma batterier. Låg backström, lågt rippel och inspänningsoberoende (170-260V). Kompakt design med fästhål för fast montage. Levereras med två utbytbara anslutningskablar, en med polklämmor och en med ringkabelskor.
Ca: 435kr
CTEK Multi XS 3600
är en helautomatisk primärswitchad batteriladdare för 12V blybatterier från 1,2Ah upp till 120Ah. Underhållsladdning med pulser ger batteriet bästa prestanda och livslängd. Tre unika laddningslägen för val mellan små batterier, större batterier och ett speciellt köldläge som också är lämpligt för AGM batterier. Låg backström, lågt rippel och inspänningsoberoende (170-260V). Kan vara ansluten i månader, idealisk för säsongsfordon. En perfekt batteriladdare till motorcykel, snöskoter, bil etc. Levereras med två utbytbara anslutningskablar, en med polklämmor och en med ringkabelskor.
Ca: 635kr
Vilken är den som man ska satsa på?
-
CTEK XS 800
är en helautomatisk primärswitchad batteriladdare för 12V blybatterier. Laddar blybatterier (Öppna, MF, GEL och AGM) från 1,2Ah till 32Ah, 1,2-100Ah underhållsladdning. Underhållsladdning med pulser ger batteriet bästa prestanda och livslängd. Laddar även tomma batterier. Låg backström, lågt rippel och inspänningsoberoende (170-260V). Kompakt design med fästhål för fast montage. Levereras med två utbytbara anslutningskablar, en med polklämmor och en med ringkabelskor.
Ca: 435kr
CTEK Multi XS 3600
är en helautomatisk primärswitchad batteriladdare för 12V blybatterier från 1,2Ah upp till 120Ah. Underhållsladdning med pulser ger batteriet bästa prestanda och livslängd. Tre unika laddningslägen för val mellan små batterier, större batterier och ett speciellt köldläge som också är lämpligt för AGM batterier. Låg backström, lågt rippel och inspänningsoberoende (170-260V). Kan vara ansluten i månader, idealisk för säsongsfordon. En perfekt batteriladdare till motorcykel, snöskoter, bil etc. Levereras med två utbytbara anslutningskablar, en med polklämmor och en med ringkabelskor.
Ca: 635kr
Vilken är den som man ska satsa på?
Är väl egentligen ingen större skillnad på dom där två, förutom att xs 3600:an klarar av lite högre laddström och att du kan välja olika lägen på den, så personligen så skulle jag köpt xs 3600:an då den som sagt kan ladda lite större batterier det tycker jag kan vara värt de där 200kr extra. men vet man med sig att man bara kommer att använda laddaren till underhållsladdning för hoj och bil så räcker det egentligen med xs 800:an
-
Okej tack så mycket
-
Zafir 90 brukar man kunna få för under femhundringen på tex Jula, Classe, mm...
Saxat från Cteks sida:
"Zafir 90 har lite lägre prestanda än Multi XS 3600, vilket ger lite längre laddtid. Zafir 90 har en enklare variant av snabbkontakt och batteriklämmor. I övrigt har de identisk funktionalitet. Zafir 90 har 3 års garanti medan Multi XS 3600 har 5 år"
-
Zafir 90 brukar man kunna få för under femhundringen på tex Jula, Classe, mm...
Saxat från Cteks sida:
"Zafir 90 har lite lägre prestanda än Multi XS 3600, vilket ger lite längre laddtid. Zafir 90 har en enklare variant av snabbkontakt och batteriklämmor. I övrigt har de identisk funktionalitet. Zafir 90 har 3 års garanti medan Multi XS 3600 har 5 år"
Jag köper en 3600 istället, polaren har 3 st hemma sedan han sålde sitt företag. Så jag köper den för 550kr ;)