ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: bayern skrivet 10 juli 2005 kl. 10:42:32
-
Då har vi kommit hem jag å tjejen efter våran lilla quad semester på 108mil
Innan vi åkte började vi med att serva båda samt sänka 8cm och bredda 9cm min suzuki z400 = grym gokart känsla :twisted: .
Turen började i vänersborg och men gps ens hjälp tog vi oss uteslutande på småvägar upp till malung samt förbi div militärfält samt kennybräcks hemtrakter. tillbaks åkte vi via hova och tittade på deras riddarspel samt massor av fina platser där i mellen på våran 5 dagars tripp.
alla packning rymdes i var sin sportbag som vi surrade fast bak med gummistropar vilket funkade kalas aven för lite mer aktiv körning :wink:
Gps är något jag starkt rekomenderar på en sådan tur då dom bästa vägarna upptäckts med dess hjälp samt att man kan söka efter närmaste bensinstation då vi vart på gränsen till soppatorsk många ggr :roll:
Själv kör jag med en garmin streetpilot men det finns många varianter som funkar fint . ska försöka lägga upp lite bilder.
Lite onödig fakta.
medelförbrukning smc 0.6samt ltz 0.55
Snitthastighet 56.1 kmh max 120.4
Bägge maskinerna org men drevade smc 38 drev bak ltz 15 fram
Så nu återstår bara en grundlig servce till innan nästa färd byby
-
Låter suerskoj !!!
Du skrev att du sänkte den 8 cm och breddade den 9 cm hur gjorde du då bytte dämpare bakaxel framvagn eller funderar att göra det på min.
Kör hårt!
Mvh Orre
-
Tjena orre.
Jag köpte en sänknings sats som innehåller en typ U bygel som gör att stötdämpar länkaget bak förflyttas nedåt men på bekostnad av markfrigången . fram så är det adaptrar som förflyttar ut dom nedre fästpunkterna vilket gör den lägre fram fast även hårdare då stötdämpar vinkeln ökar något.
Breddmässigt så skiftade jag fälgarna fram så ventilen kommer innåt samt filade lite på bromsoket så att ventilerna ej tar i , detta ger ca 15cm bredare framvagn .
Bak köpte jag spacers på 4.5cm per sida som är till en smc då vi har samma bultmönster 4x110 .
Efter detta kommer du inte känna igen din quad alls då den går som en gokart med fullt uppställ i rondellerna på torr asfalt :twisted:
styrning blir trögare samt att terängkörning och hoppande blir begränsat .
så det är bara att välja vilken typ av körning du har framför dig :!:
-
länk till min sänknings sats
http://www.cfmracing.com/ltz400/
-
Tack så mycket för tipset måste prova en cross tävling innan jag bygger om har inte testat det :)
Går det att fixa tillbaka till orginal igen ?
Har du något foto på din bayern???
Mvh Orre
-
visst har jag bilder men när jag tejpar fast dom på skärmen så ser jag så lite av det bakom :oops: .
du knacklar ut 2 nållager ur den bakre svingdelen och monterar in i den nya längre delen så är det bara att klämma tillbaka dom 2 bultarna tioll svingen så är det klart .
-
Okej då e det obyggnads dags :D
Tack för förslaget!!
Mvh Orre
-
Bayern, du får ju lägga upp lite bilder i Galleriet. Jag har ju sett ut skönt det var.. :)
-
Får det ej att funka men om du är bättre hacker får du lägga upp bilderna jag skickade till dig :lol:
-
men Bayern då.. jag ser att du laddat upp. men lagt i fel katalog. se till att skapa ett eget Album först: http://www.atvcenter.se/modules.php?name=coppermine&file=albmgr&cat=0
jag kan godkänna dina sen när du gjort det. men annars i framtiden, välj ditt eget album så slipper jag godkänna. :)