ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Moonken skrivet 21 april 2007 kl. 22:10:14
-
hej jag är sugen på en raptor men vet inte vilken antingen en 700 eller en 350 ,, 350 är ju ganska liten i modellen
dock ganska smidig 700 kostar dock lite mer,, någon som har några bra kommentarer eller tankar ?? jag har även funderat på dinli 450 men kvalite osv avgör ju me :P snälla hjälp
-
hej jag är sugen på en raptor men vet inte vilken antingen en 700 eller en 350 ,, 350 är ju ganska liten i modellen
dock ganska smidig 700 kostar dock lite mer,, någon som har några bra kommentarer eller tankar ?? jag har även funderat på dinli 450 men kvalite osv avgör ju me :P snälla hjälp
Dinli är byggd för att transportera dig från A-B på antingen väg eller lite grus-bus... Ska du göra nåt annat än detta köp en Raptor el. LTZ. Har en Dinli som bara är vägkörd, men som jag försöker sälja...till förmån för antingen nån av de andra... Men om jag "måste" behålla den så kommer jag leka med den iallafall. Lite "svinn" får man räkna med...
-
det jag tänkt använda min hojj till är mycket landsvägskörning men även mycket gruskörning ( lek )
-
det jag tänkt använda min hojj till är mycket landsvägskörning men även mycket gruskörning ( lek )
Ok, då kan den ju vara nåt för dig, om du inte tänker köra den på bana eller hoppa etc...( Lite bus tål den, men man får räkna med slitage.... )
Jag tycker Dinlin är "prisvärd", men inte världens bästa kvalitet, bortsett från motorn... Hade jag köpt en idag hade jag valt en LTZ för 70"....istället för en Dinli för 60-70". Lill-Raptorn hade också varit intressant.
-
känns som de varit ganska många trådar nu här i början på våren med folk som väljer mellan raptor 350, dinli o ltz :wink: i många av dom har jag fått känslan av att många tyckt att 350 var lite för liten, dinlin har varit för skakig o dålig kvalite, men ltz verkar vara den som är de bästa valet då du både får kraft o kvalite :) (har inga erfarenheter av någon av dom själv utan de e va jag fått för känsla av hojarna här på forumet)
har du pengar o vill läga dom på quad tycker jag du ska ta raptor 700 för den verkar vara den ultimata al round quaden :twisted:
-
Jag har haft min Raptor 700 i snart ett år och kunnde inte vara mer nöjd. Inte ett enda problem på 400+ mil. Bara vanlig service (olja, filter och ventilkontroll) annars bara gasa och va glad. Kör mycket asfalt, en hel del grusväg och lite grusgrop och crossbana. Dessutom finns massor med kul eftermarknadsprylar. Skulle jag byta idag hade det enbart varit för en ny Raptor men med annan färg, kanske den nya SE:n... 8)
(http://www.yamaha-motor.com/assets/content/images/600/07raptor700_se2_01_5434c924.jpg)
Har haft en Dinli 450 och även en Kymco Kxr som jag körde ca.200 mil vardera med utan problem, men Raptorn är helt klart en mer komplett maskin och även om den är flertalet tusingar dyrare så är den väl värd pengarna.
Just my 5 cents...
-
förresten har raptor 700 någon hastighetsmätare och bränsle mätare ???
-
Alla vägreggade maskiner har hastighetsmätare. Bränslemätare har den dock inte endast varningslampa när reserven slår till.
I hastighetsmätarhuset finns dock en nivåmätare för bränslet men den fungerar inte eftersom den inte är tillkopplad till tanken.... (finns ingen givare i tanken)
-
hmm ok .. bra att det finns en varningslampa till reserven då iallfall 8)
-
Det finns en tankgivare att köpa till 700:an om man vill, har sett det på någon Tysk sight. Den är gjord till Kosomätaren som sitter på Dreselmaskiner bla.
-
Fel, den är gjord för Acewellmätare. Men eventuellt så funkar den till Kosomätare också.
http://quad-world.de/acewell-acets700-tank-sensor-speziell-yamaha-p-4429.html?sessID=97a2c111ba42e2f1899ee21a152538d0
-
Det var inte den jag menade men den funkar säkert oxo 8) , det handlar ju bara om resistens måste vara på minst 100 Ohm :idea:
-
Hmmm, det är den enda jag har sett iaf. Kan du komma på var du såg den andra så är jag väldigt nyfiken. Skulle ju kännas bättre att köpa en Kosogivare till en Kosomätare...