ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Moonken skrivet 20 april 2007 kl. 22:30:31
-
Hej jag är sugen på att köpa mig en raptor men frågan är om det räcker med en raptor 350,, hur är skillnaden mellan en strypt 350 och en strypt 700 egentligen??
och någon som vet var strypningen sitter??
mvh/Moonken
-
ungefär en 350 cc :D
-
Jadu, förutom att det skiljer 350cc så har ju 700 elektronisk insprutning som gör att den svarar bättre på gasen, sen så har 700 också bättre dämpare.
Strypningarna sitter väl bl.a i ljuddämparen.
-
på 700an sitter de i kröken,ljuddämparen å spjällhuset.
-
ok är det svårt att ta bort strypningen för en vanlig hemma mek??
-
En raptor 700 går inte att köra strypt. den går jävlat piss.
skulle gissa att en dresel 700 får pisk av en strypt yamma 350.
jag lägger mina pengar på att ungefär 0% av Raptor 700erna går strypta.
-
lätt att plocka bort strypningarna..raptorn är byggd att gå ostrypt..
-
GOLIO, har du tagit bort strypningarna i outlawn ?
-
vitt va ja vet så är de samma dämpare på 350 som på 700:an.
sen att a-armarna och svingen är olika,..men de är ju en annan femma...
-
glömde de är kanske comp på 700:ans bak dämpare,å inte på 350......
-
glömde de är kanske comp på 700:ans bak dämpare,å inte på 350......
700 SE har andra dämpare, typ YFZ :idea:
-
GOLIO, har du tagit bort strypningarna i outlawn ?
Självklart har jag inte gjort det ( :?: )
-
glömde de är kanske comp på 700:ans bak dämpare,å inte på 350......
700 SE har andra dämpare, typ YFZ :idea:
ok,du har helt rätt...vill absolut inte märka ord då ja inte är helt hemma på yamman.men då de står 700,så utgår ja från bas-mod 700r.sen finns ju även 700r-gytr,700se och 700r yfm... :lol:
-
Har tidigare haft 350 och har nu bytt till 700, kan bara säga att skillnaden är ganska stor! Allt är större starkare och bättre, men det är ju helt naturligt då den är 40 000:- dyrare. Den drar som ett godståg till 120- 130 och har ett vansinnigt vrid, reser sig på bakslangarna med gaspådrag i 70 km/t. Då jag valde en 700 SE fick jag även stötdämpare/fjädring fram i världsklass, har väghållning som inte går att jämföra med 350. När det gäller strypning så kan jag bara tillägga att det sitter en box som stryper insprutet, men den är numera lätt att ta bort. Kort sagt så får nog plånboken bestämma vilken man ska ha 8)
-
Golios outlaw är den skönatse atv jag kört, får mig att vilja ge 350n tilll gumman
-
åå vill verkligen ha en raptor men vilken ska jag stsa på är ju rädd att hamna i samma håla att 350 är för vek o slö efter ett tag jag vill ha kraft så det räcker även i framtiden :p
-
de är väl pengarna som styr? jag fegade o köpte en 350 som duger alldeles utmärkt i skogen, menpå asfalt blir man ju lite efter, men med slipon och omdrevning har du inga problem att köra och ha roligt med grabbarna som kör 400 osv...
men om du inte tänker byta om några år så bör du nog köpa en raptor 700 på en gång...
-
precis vad jag tänkte jag vill inte hålla på å byta nu då jag precis skaffat mig en access 250 som jag e jäkligt nöjd me men saknar kraften till bkhjulkörning mm :p
-
raptor 350 är ju så jäkla framtung att det är svårt att få upp den utan att tokvarva o släppa kopplingen, eller att stå på knä på sadeln... men det är bra när man lkör uppför riktigt branta sluttningar...
-
kan rekomendera 700an direkt.. om du har tankar på att byta upp dig snart igen..effekt vill man alltid ha mer..jag kikar redan efter "godis"till min 700..så spar ihop lite pengar och köp 700 direkt,sen när du köpt den finns det mkt tillbehör oxå...
-
jo det lutar åt en 700 men har du tagit bort strypningen på din?? det skrivs ju här på forumet att 350:n är svårt att få upp på bakslangarna hur är det med 700 klarar den det lätt o har den bra balans..
sen väghållningen undrar jag lite om hur är den på 700 jämfört med 350:n ??
-
Det skrev jag ju om ett par inlägg upp, det är bra om man läser hela tråden :idea:
-
sorry missade d :oops:
-
inga problem med orket att dra upp på bakhjulen när strypningarna är borta..
-
Alltså som sagts så är det väl egentligen bara pengarna som styr, ju mer man betalar ju mer får man!
Iofs så tar Yamaha överpris för sin 350 men enligt dom själva så tycker dom att kvalite ska kosta!
-
Funderar nu istället på en LTZ -07 hoppas att en sådan duger :?
-
inga problem med orket att dra upp på bakhjulen när strypningarna är borta..
Nej problemet ligger snarare tvärtom, hur man får framhjulen att hålla sig i backen vid fullgasacc..
-
Moonken
LTZ duger till allt, drar yama 350, o hänger rätt bra med 700 (till en viss del) :)
bra alround maskin
men varför kollar du inte på en outlaw 500 ?
-
400:An med annan förgasare och lite dämpmodifiering imponerar måste jag säga. man får ta i för att skaka dem av sig.