ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Donnie Bra-sko skrivet 17 april 2007 kl. 19:38:10
-
Nu är directshiftern monterad o det blev lite enklare + destinktare växellägen. Orginal länkaget började ju glappa efter typ 20mil. Sen känns det som att det blev kortare slag med nya växelpellen.
(http://img.photobucket.com/albums/v442/Knacke/Directshifter2.jpg)
(http://img.photobucket.com/albums/v442/Knacke/Directshifter1.jpg)
-
nice!! :) den funka bra alltså..
vart fick du tag i den?
-
snygg :P hur kan de bli kortare slag bara för att man bytter växel spak? snygga varnings skyltar me
-
Snyggt :D
-
ser mycke bra ut! var fick du tag i covers till varningsskyltarna?
-
ser mycke bra ut! var fick du tag i covers till varningsskyltarna?
http://www.hardlooks101.com/ :)
Ska med beställa såna hade jag tänkt =)
-
Om man vill ha en directshifter är det bara att köpa en växelpelle ifrån en Yamaha YZ250F -03 till -05 obs det ska vara ifrån 4-takts hojen inte 2-taktaren då den ser anolunda ut.
-
Varför heter det directshifter? Växlar den mer....ehm....direkt? :roll:
Och vad är det egentligen man byter? Bara växelspak? Till en kortare? =)
Många frågor blir det men kan man inget så kan man inget!
-
Tjena!
Frågar man inte får man inget veta :D
Det kallas directshifter eftersom du demonterar växellänkaget och monterar nya växelspaken direkt på axeln som går in i växellådan den blir några cetimeter längre än org växelspaken men jag tycker att den hamnade lagom långt ifrån fotpinnen nu.
-
Ah, nu är man med på noterna, tack ska han ha =)