ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: snowtoroad skrivet 7 april 2007 kl. 08:36:18
-
Hej pojks. Nu har även jag börjat exprimentera med min 300. Monterade helsystem och 44 lågfartsmunstycke. Mja, inge vidare. Bytte igår huvudmunstycke till 115. Fick köra med lite choke då den var varm men satan vilken skillnad på styrka. Den blev riktigt märkbar. Testat med en lång uppförsbacke och där jag tidigare fick sega i 75-80 drog han snabbt upp till dryga hundra nu. Skall beställa ett par olika huvudmunstycken av större storlek efter påsk å se om jag kan få den att gå lika bra utan choke med. Nu räcker nog styrkan till lite drevning med. Kul då det händer nåt så det märks.
-
öppna upp luftburken också, och byt bakdrevet, jag bytte ner 2 kugg till 38, och den går lugnare nu när man ligger i 75-80, över det är det inget roligt att köra, jag ville ha min optimerad för att ha så mycket drag i sej från början, jag skiter i om den går 105 eller 115, för så fort är det iallafall inget kul att åka, så när dom obestyckade min bytte dom munstycke och öppnade upp luftburken och dravade ner den 2 kugg, och jag har också helsystem, blev ett helt annat bottendrag och fasen så mycket roligare att gasa på grusvägarna
-
är du ute efter toppfart och vill åka fort å asfalt med dim smc så skall du också köra med gatdäck, där finns det mycket speed att hämta
-
Jag ger för lite info märker jag. Har lagt M8 muttrar under locket till luftburken och satt i lite längre skruvar så jag fått en 5mm springa mellan burken och locket. Sen är det klart klös som är roligast å toppfarten kommer i andra hand. Men klart bra om den kan hålla sig strax över 90 då jag pendlar på den till jobbet. Men vill man ha kul så är det ju grus/skogsvägarna som gäller. Det skulle behövas 2 maskiner. En till pendling å en leksak. I det dilemmat kör jag för tillfället med gatdäcken fram för mindre vibration och crossdäcken bak för att kunna leka med. En satans kompromiss. Men de är ju första maskinen så det blir ju att testa sig fram tills man finner rätt lösning.