ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: spectorbass skrivet 4 april 2007 kl. 07:41:04
-
Måste vara enklaste sättet att mecka ihop min maskin så för att få den till verkstan....
Kan det funka ? ( Tror att den får för lite soppa /alt. för mkt luft med öppet KN-filter... )
ELLER kanske sätta för KN-filtret till hälften med plast ? (Påse el. folie)
Vill komma till verkstan så fort som möjligt !!!
-
Om luftfiltret är det enda som skiljer så kan du köra som det är.
För att vara på den säkra sidan så kör lugnt och undvik full gas och höga varv.
/J
-
Om luftfiltret är det enda som skiljer så kan du köra som det är.
För att vara på den säkra sidan så kör lugnt och undvik full gas och höga varv.
/J
Nä, de har bytt munstycken också...men justeringen av maskinen verkar de ha missat totalt. Ska ringa dem om 6 minuter och 45 sekunder... :evil:
-
Om luftfiltret är det enda som skiljer så kan du köra som det är.
För att vara på den säkra sidan så kör lugnt och undvik full gas och höga varv.
/J
Nä, de har bytt munstycken också...men justeringen av maskinen verkar de ha missat totalt. Ska ringa dem om 6 minuter och 45 sekunder... :evil:
Då beror det på om den går för fett eller för snålt. För fett så är det lugnt, går den för snålt kan det bli för varmt för ventilerna och det är inte bra...
/J
-
Vad jag tycker så är dessa öppna KN filter väldigt svåra å få funka bra! Jag köpte sånhär skumfilter å sen 160 munstycke, funkade skitfint direkt, behövde inte justera något annat alls!
-
Vad jag tycker så är dessa öppna KN filter väldigt svåra å få funka bra! Jag köpte sånhär skumfilter å sen 160 munstycke, funkade skitfint direkt, behövde inte justera något annat alls!
Jag har sett att KN ska vara lite bökigare att justera in, men eftersom jag överlämnade det till "proffs" så trodde jag att det skulle bli bra... Fick tips att "blockera" halva filtret för att försöka få igång den. men det sket sig när det lånade batteriet också dog...
Nu är hojen jägarns billig kan jag säga. Har haft STORA förväntningar att kunna köra efter servicen. ( Den har stått i tre VECKOR... 8O ) Men nu är det värre än att vänta på service.....startmotorn har väl åldrats 1000mil och resten av hojen också....kräks.... :evil:
-
Vad jag tycker så är dessa öppna KN filter väldigt svåra å få funka bra! Jag köpte sånhär skumfilter å sen 160 munstycke, funkade skitfint direkt, behövde inte justera något annat alls!
Jag har sett att KN ska vara lite bökigare att justera in, men eftersom jag överlämnade det till "proffs" så trodde jag att det skulle bli bra... Fick tips att "blockera" halva filtret för att försöka få igång den. men det sket sig när det lånade batteriet också dog...
Nu är hojen jägarns billig kan jag säga. Har haft STORA förväntningar att kunna köra efter servicen. ( Den har stått i tre VECKOR... 8O ) Men nu är det värre än att vänta på service.....startmotorn har väl åldrats 1000mil och resten av hojen också....kräks.... :evil:
Din verkstad tar väl hand om det arbetet de gjort eller? De kan ju inte ta emot en fungerande maskin, modifiera den och sedan överlämna en maskin som inte funkar. Ring och Tjöööööta, hota med att alla ATVcenters Dinliägare skall ösa vrede och mail över honom. Gå med i en mc klubb med ryggmärken och åk på "besök" till honom. :evil: :evil:
Eller kanske bara prata med honom om att fixa problemet :D
-
Vad jag tycker så är dessa öppna KN filter väldigt svåra å få funka bra! Jag köpte sånhär skumfilter å sen 160 munstycke, funkade skitfint direkt, behövde inte justera något annat alls!
Jag har sett att KN ska vara lite bökigare att justera in, men eftersom jag överlämnade det till "proffs" så trodde jag att det skulle bli bra... Fick tips att "blockera" halva filtret för att försöka få igång den. men det sket sig när det lånade batteriet också dog...
Nu är hojen jägarns billig kan jag säga. Har haft STORA förväntningar att kunna köra efter servicen. ( Den har stått i tre VECKOR... 8O ) Men nu är det värre än att vänta på service.....startmotorn har väl åldrats 1000mil och resten av hojen också....kräks.... :evil:
Din verkstad tar väl hand om det arbetet de gjort eller? De kan ju inte ta emot en fungerande maskin, modifiera den och sedan överlämna en maskin som inte funkar. Ring och Tjöööööta, hota med att alla ATVcenters Dinliägare skall ösa vrede och mail över honom. Gå med i en mc klubb med ryggmärken och åk på "besök" till honom. :evil: :evil:
Eller kanske bara prata med honom om att fixa problemet :D
De fixar problemet OM/NÄR jag kommer dit, men jag har ingen ork att ens bry mig. Tappade allting när skiten slutade funka och var tvungen att bogsera åbäket....sen idag så har ju allt varit åt h-vete, så jag får se vad som händer. (Måste dock lämna tillbaka batteriet idag...*suck*)
Enligt servicekillen hade han testkört den i 15-20 minuter, men det verkar mysko med tanke på att mätarställningen inte var förändrad så mkt. ( Jag kan ha fel men det verkar konstigt. )
Nu ska jag sova bort resten av eft.middagen. Ont i huvudet och allmänt less... :cry:
-
Det är givetvis skiiit tråkigt när det krånglar. Du har dock en fördel i och med att du har en serviceverkstad som tar sitt ansvar (även om killen givetvis inte vill erkänna att han inte provkört/justerat den ordentligt)
Botad huvudvärk och lite sömn kan ofta utföra underverk med "nattsvarta" problem hos besvikna quadåkare.
Lycka till, det löser sig :)