ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: blaise skrivet 3 april 2007 kl. 12:48:16

Titel: dinli 450
Skrivet av: blaise skrivet 3 april 2007 kl. 12:48:16
köpte en 450 dinli tog bort pluggen i ljuddämaren gasen och luftfiltret o sen håll i er
Titel: dinli 450
Skrivet av: GOLiO skrivet 3 april 2007 kl. 15:40:05
Glöm inte att bestycka om förgasaren. du kan börja med ett 160 huvudmunstycke, sen går du uppåt. börja med 10 nummer åt gången. tills den bluddrar. då tar du sänker 5-10 nummer.

annars kan du ränka med skuren topp...
Titel: dinli 450
Skrivet av: mantafredde skrivet 4 april 2007 kl. 19:54:19
jag vill ha nån jätte trimm sats för jag vill ha mer effekt!
sen vill jag ha lättviktsram så den blir ca 100kg lättare och sen nya fina öhlinare...

eller så handlar jag en annan hoj!
Titel: dinli 450
Skrivet av: PEPPE skrivet 4 april 2007 kl. 20:28:05
Citat från: "mantafredde"
jag vill ha nån jätte trimm sats för jag vill ha mer effekt!
sen vill jag ha lättviktsram så den blir ca 100kg lättare och sen nya fina öhlinare...

eller så handlar jag en annan hoj!


Testa Gasgas :D .
Titel: dinli 450
Skrivet av: blaise skrivet 5 april 2007 kl. 21:32:01
varför skulle toppen pajja?
Titel: dinli 450
Skrivet av: GOLiO skrivet 5 april 2007 kl. 23:19:32
För att en av bensinens viktigaste uppgifter är kylning. får den för snål blandning kommer toppen att gå varm, kanske inte själva godset i toppen utan ventilsätena. dessa kommer att "brytas ner" och tillslut saknar du komp i maskinen.

en strypt dinli har 20hk, en ostrypt ska ha 49. dom där 29hästkrafterna vill förmodligen ha mat ;)