ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: larsostman skrivet 2 april 2007 kl. 12:28:52

Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: larsostman skrivet 2 april 2007 kl. 12:28:52
Ja, hur mycket drar en sådan på landsväg? Nån som vet??

Om man ska köpa sig en begad sådan vad ska man titta på??
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: holiday skrivet 2 april 2007 kl. 13:31:18
Min drog runt 0,6 landsvägskörning,lite mer vid lek.

Bara att kolla lite allmänt som att inte bakaxel och hjulen är skeva.

Att allt funkar och är helt samt att inget är glappt som sving,A-armar eller länkaget till bakdämparen(ska även vara smort).
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: larsostman skrivet 2 april 2007 kl. 15:36:54
Vad är det för service intervaller på den?

Som att allt sitter fast är väl en sak men den har inga andra problem, nåt som borde ha varit bytt i någon garantiåtgärd eller så?
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: Perra N skrivet 2 april 2007 kl. 16:55:19
Bara att dom har använt rätt glykol i maskinen, för använder du fel, blir kåpan till vattenpumpen fort korroderad. Annars är det en väldigt pålitlig maskin.
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: Lindahl skrivet 2 april 2007 kl. 17:28:07
Serviceintervallerna beror lite på hur du kör och vart, men allt mellan 50-100 mil är nog rimligt :wink:
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: corba skrivet 2 april 2007 kl. 20:42:03
orginal drog min run 0,5 l/mil
Nu drar den exakt 1 liter/mil vid konstant fullgas,
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: larsostman skrivet 2 april 2007 kl. 20:45:44
Tack för alla svar.
Vad är "rätt" glykol då, bara som man vet?
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: Perra N skrivet 2 april 2007 kl. 21:43:29
Du kan använda VAGs röda glykol, den funkar bra ihop med magnesiumprylar.
Jag byter olja och oljefilter vid ca 80 mil, och då ser oljan bra ut, ingen förbrukning och inga spånrester som jag sett iaf. Hojen har gått klockrent i 225 mil nu, och 4 oljebyten, mest för att jag bytte 2 ggr till 100 mil! ;)
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: larsostman skrivet 4 april 2007 kl. 22:33:38
Ja, då verkar ju service intervallerna vara som på vilken maskin som helst, bra.
Nåt mer man ska tänka på??

Feg som jag är så tyckte jag den nästan var skrämande snabb, coolt.
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: Reed skrivet 5 april 2007 kl. 09:19:37
0,65 till och från jobbet och lite lekstuga, 0,85 när jag buskör.

Maskinen är omodifierad vad det gäller insug, bränsle och avgas.
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: larsostman skrivet 5 april 2007 kl. 18:11:20
Hur har modellen utveklats mellan modell åren? typ en 03:a är det samma maskin som idag?
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: corba skrivet 5 april 2007 kl. 19:48:05
Citat från: "larsostman"
Hur har modellen utveklats mellan modell åren? typ en 03:a är det samma maskin som idag?


De stora förändringarna kom 05 med nya kammar, nya dämpare, ny förgasare och annat.

Sedan dess är det endast färgerna som varierat
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: larsostman skrivet 5 april 2007 kl. 22:54:56
Märker man stor skillnad när man kör då?
Ska väl tilläga att jag inte har kört någon längre sträcka å det var bara väg.
Kommer nog inte att vara på crossbanan ofta heller utan mest grusväg mm.

Mao känns den gamla gammal?
Titel: Bränsleförbrukning LTZ400
Skrivet av: Perra N skrivet 8 april 2007 kl. 20:58:57
Det beror väl helt och hållet på om bussningar och leder är fräscha, men dämparna är iaf ställbara på de senare modellerna, och det gör nog på sig.