ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Yamaha => Ämnet startat av: Xtreame skrivet 31 mars 2007 kl. 19:23:02
-
Lånar Xtreames konto.
Har lite info från Engans motorshow i Gävle.
Dahlbäck har nu hårdsatsat på atv projekt och då i Yamahas tecken.
Tänkte lägga in några fina bilder på en Raptor 700 turbo och en Raptor R1 jag klickar på "ladda upp bild" men det händer inget. :cry:
Står "fel på sidan" längst ned i v-hörn.
Raptor R1 tillverkar dom och säljer vid beställning. Finns tydligen en i Stockholm och några i utlandet bla en shejk som varit med i Tv på Europas rikaste personer äger en. Toppfart över 300km/h. Prislappen landar på blyga 330.000:-
Raptor turbo ska tydligen vara en mycket trygg och pålitlig maskin med ett rejält tryck och anpassad för gatbruk. Pris på turbokittet är ca 36.000:-
Lite synd att jag inte kunde ladda upp bilderna som var mitt egentliga syfte. Tipsa gärna om hur man gör.
ps. Var även tävling mellan fyrhjuling, sidovagn, cross och crosscart. Crosscarten vann och crossen tvåa.
Mvh: Mackan
-
Ladda upp bilderna från ex http://www.tinypic.com/
Sen är det bara att kopiera och lägga in.
Upp med bilderna :D :D
-
Raptor Turbo:
http://i9.tinypic.com/2u7ofu9.jpg
http://i12.tinypic.com/3097vwo.jpg
http://i13.tinypic.com/2zjdnns.jpg
Raptor R1:
http://i13.tinypic.com/2lj43l4.jpg
http://i11.tinypic.com/33ojo5l.jpg
http://i9.tinypic.com/2zozn9t.jpg
Övrigt:
http://i10.tinypic.com/434uiko.jpg
http://i7.tinypic.com/2czrn7l.jpg
Har fler men sitter mitt i en fest hos Xtreme och det är lite livat.
mvh: Mackan
-
grymma bilder :D
-
gryma hojar :D
-
Åhå han som var me i nyaste atv/quad tidningen :)!
Skulle varit grymt å ha nån av dom ;)!
-
Kan tänkas att han kommer till Hofors i juni....håll koll på www.gestrike4wheelers.se för mer info.
-
Dahlbäck i all ära, men jag antar att 300+ är teoretisk toppfart?
Inte ens en något trimmad R1:a (tvåhjuling) gör över 300 ärliga och jag skulle vilja se den som vågar sig på att köra över 300 på en fyrhjuling.
Men, balla byggen och påkostade byggen är det. Även om jag tycker det är ett fläskigt överpris...
/J
-
Allt som dahlbäck gör har enligt mig en väldigt överdriven prislapp.
Det är som allt annat. man betalar för märket.
-
vore kul att prova dem..
-
Jag tycker dertta är galet. Om de nu är fart man är ute efter då ska man inte skaffa sig en quad/atv. Köp en R1:a istället, den är iaf byggd för att gå in 300.
På en quad sitter du nästan upprätt, de gör du inte på en sport hoj.
Någon som är mattematisk laggd som kan räkna på om de överhuvudtaget är fysiskt möjligt att göra 300+ med en quad?
-
fy faaan va grymt det hade varit o äga den gula raptorn med turbo o köra gata med :)
nån som vet spec på motorn ?
-
Undrar bara hur ni lyckas gatregga maskinerna? det lär ju inte va 20 hk i dom maskinerna
-
Vad jag har hört så är raptorn med R1 motorn inreggad med den motorn. Dem hade nån strypning på cdin likt E-atv. Men jag kan ha fel :(
-
ATV-QUADXtreme har bokat testkörning på alla Dahlbäcks maskiner under kommande veckan. Vi kan väl stänka av oss lite efter att vi provkört dem... Kommer att utföra testerna, med riktig tidtagning, samt köras i bromsbänk.
Hela reportaget kommer att kunna läsas i tidningen som kommer ut i handeln 29:e maj. Nu börjar produktionen av Sveriges nya Xtreme tidningen för ATV och QUADs. En tidning på 120sidor, med bla, maratontester, safari från världens hörn, träffar, byggen Pimp my Quad, Olle Olssons nr3 i världen att sätta flippen på en Show, Can-Am 800 långtest samt Mud-kittning, Europas första Kawasaki 450 testade samt strippade för racing, och ett tillsalu torg med ca:400st atv och quad och mer, mer...
Mvh
Ted Honkala www.atv-quadx.se
-
Ted - Se då till att filma och ha en kompetent chaufför som vrider ur dem ordentligt. De filmsnuttar dem själva presterat gränsar till pinsamma.
Klippningen kan du säkert få hjälp med... ;)
/J
-
Lär vara hyfsat tryck när man gasar till! 8O
-
undra om ltz400 motorn tål övertryck ?
hur turbo överladdning fungera med förgasare ?
-
Inte med originalkomp Zacka! Byter du kolv eller minskar kompet på annat vis, kan det säkert gå, men på förgasarmaskiner är det alltid lite strul med att få tillräckligt med soppa när det laddar på.
-
jo kolven kan man byta till en smidd med lägre komp
men vad för turbo kan man använda ? kan tänka mig att justerbar tändning är också att föredra, men förgasaren är jag osäker om den klarar av överladd, man kan låta turbon suga igenom förgasaren kanske eller bygga en tryck kammare till förgasaren