ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: totteswe skrivet 10 juni 2005 kl. 09:26:12
-
8)
hej! är det någon som vet om honda cb400 cylinder passar på en smc 250
det ska ju vara samma motor i stort set.
eller vet vad det är som skiljer dom åt(250 och 400)
tacksam för svar av alla som vet[/b]
-
Liker ideen din... Med muligheter for modefisering og eventuelt maskinering så er jo nesten alt mulig, men husk at smc motoren er jo ikke identisk men cb250 motoren..... Kineserne har jo forandret en del, etter det jeg har hørt. Jeg har studert motortegninger å sett at det er svært lite klaring mellom sylindervegg og kamkjedehus. Jeg har ingen eksagte mål enda men vil tippe at det ikke er rom for mere enn ..........+ca 3-4 mm på stempel diameter. Så mitt forslag er: Ta ut stempel og måle alle mulige mål, prøv så å finne et stempel som har ca 3-4 mm større diameter. Bore opp sylinder, og demontere toppen(sylinderhodet) ta ut ventiler og porte toppen slik at den puster bedre. Man finner en del info på dette på trimme-bil sider på nett, og en del bilder om hvordan en portet topp skal se ut. Muligens er det plass til større ventiler i toppen oxo men det er ikke sikkert man finner noes som passer. samt maskinering av dette antagelig vil koste 2-3000 inklusive nye ventiler.
Har man stadeg ikke nok blir det bedre av og bygge om til 2 forgassere om man ikke har dette fra før. Det er bare en på min :( men en ny koster ca 2000 i norge så kan man kansje lage mellomplaten selv(feste mellom forgasser og sylinderhode). Effektanlegg er jo en selfølge :wink:
Tror vi nærmer oss 30+ hk np :D :D
Hei hva mener dere gutta om dette da?
-
Tjena!!
vad tänkte du använda för förgasare om du ska köra med dubbla?? blir nog lite stort och ha dubbla 37mm.
har enkelförgasare på min cbw men har gjort nya insug för dubbel förgasare!!. gjorde dom av 25mm rostfria rör(23mm invändigt) Tror det är en ganska lagom dimension Vad tror du??....
-
Hei...
Mener at hvis mulig burde det være samma diameter på forgasser og mellomstykke samt starten på innsug. Sistnevnte blir jo det samme som porting av topp. så blir kanalen antagelig smalere og skifter fasong inn mot ventilsetet. Kanalen burde oxo være mest mulig strømlinjeformet med minst mulig sjans for turbulens.
Anngående 37mm forgasser så må jo det bli kjempebra. Det er jo luft vi vil ha inn mest mulig av, bensinmengden er jo lett å strupe ned til passelig mengde. Kansje gå ned fra 125 jetdyse til 120 men det må jo prøves ut. det er meget mulig at det ikke er nødvendig. :roll: :roll: :D
-
Hei...glemte og logge på i sted.. :oops: ...
Ville bare legge til at det mellomstykket du laget selv i rostfritt er sikkert bedre enn det originale (bigger is better).... Har tengt på det selv i tilfelle jeg skulle ha kun en forgasser, og fant ut at det ble trangt å ha forgasseren midt i mellom så jeg venter til jeg har råd til 2 foegassere...8)
-
8) 2st 37:or blir ungefär 50 mm singel, detta är aldeles för stort för en 400cc 37 räcker mer än väl. Monterar du en för stor förgasare så tar du bort HP, och omvänt tar du bort moment från max momentet. Slutsatsen är: lägg ner, du vet ju inte vad du gör. Det finns massor med faktorer att ta med i beräkningen som tex. kolvhastighet, vikter, utväxling , smörjning ,kylning mm. 8O 8O 8O
Mvh Boshboo
-
jag tror att jag ska kolla om man kan sätta dit en hel honda cb 400 motor
ni norrmän får ursäkta men jag har lite problem att fatta vad ni skriver
men jag ska fixa någon som översätter åt mej
tack än då
skriv allt om det här ni får reda på där ute :lol:
-
He he... forstar ni inta min norska? betre nu då? Jo det var kansje lite øverdrever med två stk. 37 gasare men singel-gasaren virkar inta vara så myket større. Man kan nestan inte se skilnad på dom. Jag mener det er betre med stor gasar med moderat jet dyse enn liten gasar med stor jet.
-
nu för står jag vad du skriver