ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: Moco skrivet 23 mars 2007 kl. 13:47:16
-
(http://www.atvhuset.se/Shop/Image/Article/cbw052_Thumb.jpg)
Är den här något att ha?
Hur mycket gör det på sig?
-
Gör det på sig?
Villken hoj är det till?
-
SMC 300/250 med back
-
hur många kuggar är det?
-
Gör det på sig?
Villken hoj är det till?
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7398
Det jag undrar är om det är värt jobbet och pengarna.
-
Jag köpte det paketet med 32 kuggar o det var absolut värt pengarna, jag fick korta kedjan med 2 länkar.
Det är inte svårt att montera heller, tog mest tid att komma på hur jag skulle slaka på kedjan för att få bort det gamla paketet :oops:
-
Jag köpte det paketet med 32 kuggar o det var absolut värt pengarna, jag fick korta kedjan med 2 länkar.
Det är inte svårt att montera heller, tog mest tid att komma på hur jag skulle slaka på kedjan för att få bort det gamla paketet :oops:
Ok, schysst. Rekomenderar du mig att köpa 32 också?
Hur mycket förändras maxfarten?
-
Ja det tycker jag.
Jag är väldigt nöjd för nu kan man ligga på landsvägen o flyta med rätt så bra utan att varva sönder den. Var först rädd att den skulle bli för slö med så litet drev.
Nu kör jag iofs med helsystem, nytt lågfartsmunstycke samt landsvägsdäck som rullar väldigt lätt.
Innan när jag körde med crossdäcken så gick den lite tyngre innan jag fick dit munstycket men det var ingen fara över att den blev för slö.
Toppfarten har jag inte kunnat kolla än för hastigshetsmätaren stämmer inte så bra längre. (tror inte det i alla fall) :lol:
-
Ja det tycker jag.
Jag är väldigt nöjd för nu kan man ligga på landsvägen o flyta med rätt så bra utan att varva sönder den. Var först rädd att den skulle bli för slö med så litet drev.
Nu kör jag iofs med helsystem, nytt lågfartsmunstycke samt landsvägsdäck som rullar väldigt lätt.
Innan när jag körde med crossdäcken så gick den lite tyngre innan jag fick dit munstycket men det var ingen fara över att den blev för slö.
Toppfarten har jag inte kunnat kolla än för hastigshetsmätaren stämmer inte så bra längre. (tror inte det i alla fall) :lol:
Tack för tipsen
-
En liten bild om nån vill se :) :
(http://web.telia.com/~u38307407/Drevet2.JPG)
Obs, ser väldigt oljigt ut runt muttern men så är inte fallet :lol:
2 st packboxar ingår i paketet, väldigt bra
-
Angående toppfarten så gjorde jag ett litet test idag, tog tiden med bilen mellan dom vita 1-metersstolparna som står vid vägkanten.
Sen körde jag samma sträcka med moppen o fick det till ca 115 km/tim,
(102 kg sitter det på sadeln :lol: )
Inget bra test men det ger en liten vink om vad det handlar om, så fort tillfälle ges ska jag testa nåt bättre
-
Nu kör jag med mitt 32 drev.
Det blev ca 35 mil i helgen (Halmstad - södra skåne tur o retur + lite mer körning) men jag upplever att den är lite slö.
Det verkar som om den inte riktigt orkar maxxa ut på fullgas i högsta växeln.
Den enda förändring jag gjort från orginal på min 300 är landsvägsdäck och 32-drevsats.
Jag vill inte trimma mer än "nödvändigt", med hänsyn till
- besiktning
- försäkring
- soppaförbrukning
- onödiga pengar för helsystem etc.
Men å andra sidan tycker jag den är lite slö nu. Tycker ni jag ska göra nåt mer och i så fall vad?
Mvh
Moco i Halmstad
-
Jag skulle köpt ett effektsystem o nytt lågfartsmunstycke(ca 3050 kr), den drar inte mer bensin av det vad jag märkt.
Vill du inte lägga ut dom pengarna så är det billigaste att gå upp till ett 36 drev men det kanske blir samma där att den inte varvar ur ordentligt
-
Trimma MOCO!!!! Det är ju bara att spara orginal prylarna till besiktningen 2010 :-) och mecka dit dom igen.
Det blir en helt annan fyrhjuling....
Har du vägarna förbi Västerås så är det bara att komma och testa min.
//Putte.
-
Trimma MOCO!!!! Det är ju bara att spara orginal prylarna till besiktningen 2010 :-) och mecka dit dom igen.
Det blir en helt annan fyrhjuling....
Har du vägarna förbi Västerås så är det bara att komma och testa min.
//Putte.
:D
Vilket har du gjort då? Ge mig lite konkreta tips please.
-
Jag tror det optimala är 36 drev bak, KN filter, outwear, helsystem (kanske wileyco), rätt bestyckad förgasare...
-
Beror lite på hur man ska använda den, jag som vill köra runt 80-90 på landsväg ibland har hellre ett 32-drev då den inte varvar så mycket.
Axet blir lite sämre men det kan jag leva med :)
-
Jag har satt i 140 munstycke 18:- Lyfte nålen ett snäpp, köpte trimmburken för 1495:- 38 drev 295:- Sen tog jag och bytte ut filterduken till skottsbright duk och la 4 brickor i mellan locket.(istället för att borra hål) Nu går den som F...N
Helt klart värt lite små meckande.
//Putte