ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Dany skrivet 21 mars 2007 kl. 16:46:02

Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Dany skrivet 21 mars 2007 kl. 16:46:02
Som ovanstående rubrik säger. Hur kan de från fabrik tillåta att bussningar glappar efter bara några mil, blinkers och nummerplåtar som viberar sönder, lager som pajar efter 200-300 mil, starreläer som krånglar på var och varannan cykel osv? En massa småfel som inte borde vara så svåra att fixa till.

Är själv på gång att investera i en ny atv och har länge valt mellan en Dinli eller en Raptor 350. Nu blir det nog en Raptor 350 då jag inte vill köpa en cykel för nästan 70.000 och få en massa krångel på köpet.

Visst Raptorn är inte lika snabb men förhoppningsvis så håller den ihop bättre..........

Eller har jag fel?
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: bring skrivet 21 mars 2007 kl. 17:13:58
Jag köpte en dinli för 3 veckor sen och den går kanon. Passerade precis 50mil
Titel: hej
Skrivet av: RotaxX skrivet 21 mars 2007 kl. 17:18:53
Kan man ju fråga sig ?
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: turbostalle skrivet 21 mars 2007 kl. 17:23:10
tja Dany!

Har du bestämt dig nu?  :D har du lagt ltz:an åt sidan?

MVH

Staffan
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Libba skrivet 21 mars 2007 kl. 17:36:28
E väl så att om dinlin hade varit fri från småfel så hade den varit mycket dyrare å då kommer man  upp till maskiner som dinli inte kan konkurera med.

undrar vad generalagenterna köper in en Dinli för.
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 21 mars 2007 kl. 17:40:53
Alla får inte krångel. Tror det beror på hur man kör....Dinli är inte byggd för att köra offroad med hopp etc, men MÅNGA verkar tro att den klarar det. Kör du den på asfalt och leker på grusvägar etc, så tror jag den klarar sig bra mkt längre.

Det är INTE bara Dinlis som har problem. Kolla Yamaha forumet....bla byter vissa krökar på 350 Raptor rätt ofta.

Köp en maskin efter vad du skall ha den till ! I skog och terräng skulle jag inte välja en Dinli.

Min står nu still för den har gått 30 mil, och det är service först om 2 veckor... :cry:  

Dinlin är riktigt trevlig för pengarna. Att köpa en större så är det nästan dubbla pengarna. Gav 52" för min, och en raptor kostar 100"...e pengar inga problem väljer man en Raptor eller KFX. ( Jag suktar redan efter en KFX 700...  :oops: )
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Zoobee skrivet 21 mars 2007 kl. 17:47:27
Ja jag håller med dig spectorbass. Så länge man är på vägarna så går det bra men när den börjar gå lite hårt åt Dinlin så går vissa små saker sönder men det gör det ju på alla maskiner. Bilar är byggda för att rulla på vägen men dom går sönder än då :D  8)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 21 mars 2007 kl. 17:57:42
Citat från: "Zoobee"
Ja jag håller med dig spectorbass. Så länge man är på vägarna så går det bra men när den börjar gå lite hårt åt Dinlin så går vissa små saker sönder men det gör det ju på alla maskiner. Bilar är byggda för att rulla på vägen men dom går sönder än då :D  8)


Precis. Sen är det nog ganska många som trycker in vatten och skit i lager elektronik med högtryck. ( Har sett en del bilder där hojarna är osynliga under all lera.....kan inte vara hälsosamt.... )

Har ingen aning om min Dinli kommer hålla, men än sålänge kan jag inte klaga. Kul som fan att köra. Bra drag. Nackdelen är väl att den i orginal varvar och vibrerar som fanken i 90-100...men det är med "cross-däck". Har hämtat mina vägdäck idag, så imorrn blir det ett kort test för att se om det blir bättre.

Jaja, köp det som känns rätt, men lite inte på all skit som skrivs i detta forum... :wink:  ( Många har åsikter om Dinli bara för att ha sett dem på bild verkar det som... )
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: SA3AFA skrivet 21 mars 2007 kl. 18:05:04
Ibland är det som å läsa Aftonbladet hälften är påhitt å andra hälften är överdrivet. Sen är det ju de där med en KOMPIS har haft eller har gjort. Ta det med en nypa salt och bilda dig en egen uppfattning utifrån egna erfarenheter.
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: race skrivet 21 mars 2007 kl. 18:06:32
Om ingen har märkt detta så är ALLT åtgärdat på Dinli fas2 07:or, iallafall de fel som fanns på tidiga 05, 06:or Har själv kört 60 mil på nån vecka nu och den fungera kanon, lär er sköta sakerna lite bättre, mycket beror säkert på det! tvättar, smörja upp, service i rätt tid osv.

visst finns det trasiga styrlås på en dinli eller vilken maskin som helst ifrån fabrik så hjälper det ju inte själv vad man gör men nu nu menar jag normala saker, på min nya nu står det exakt hur man ska göra med styrlåset. det är inte bara att vrida med nycklen om ni tro det? kolla lite nogare så gör man på ett speciellt vis, ni kanske har vridit fel? orsakat felet själva men det kommer ju aldrig någon här inne erkänna=)

vill inte göra påhopp, men man blir så frustrerad när alla bara klaga på dinli, kolla in andras problem som någon sa! att yamaha byter sina krökar på 350 för fulla muggar, alla hojar har sina "skönhetsfel" lär er leva med dem! sen att man kanske måste byta hjullager var 200-300mil är väl inte så farligt? det sliter mycket att köra, tycker själv att det är ett under att en 4hjuling kan hålla ihop överhuvudet taget med dessa "klena axlar" ;) nej byt lager för några hundra och kör era mil och byt igen för har ni haft råd att lägga 70papp på en hoj har ni nog råd med slitagedelar! (hade man kunnat köra GRATIS hade till och med miljönissarna köpt fordon;)

som sagt inga påhopp men Dinli är inte värre än några andra eller bättre,
Det ska bli roligt att se vad alla "förstå sig påare" skriver nu:D
som sagt är jag mer än nöjd med min dinli (fast jag hade mina tvivel efter era kommentarer här på forumet) tur man lyssnar med det ena örat och handla quad med det andra=)

KÖR HÅRT:)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 21 mars 2007 kl. 18:09:28
Citat från: "race"
Om ingen har märkt detta så är ALLT åtgärdat på Dinli fas2 07:or, iallafall de fel som fanns på tidiga 05, 06:or Har själv kört 60 mil på nån vecka nu och den fungera kanon, lär er sköta sakerna lite bättre, mycket beror säkert på det! tvättar, smörja upp, service i rätt tid osv.

visst finns det trasiga styrlås på en dinli eller vilken maskin som helst ifrån fabrik så hjälper det ju inte själv vad man gör men nu nu menar jag normala saker, på min nya nu står det exakt hur man ska göra med styrlåset. det är inte bara att vrida med nycklen om ni tro det? kolla lite nogare så gör man på ett speciellt vis, ni kanske har vridit fel? orsakat felet själva men det kommer ju aldrig någon här inne erkänna=)

vill inte göra påhopp, men man blir så frustrerad när alla bara klaga på dinli, kolla in andras problem som någon sa! att yamaha byter sina krökar på 350 för fulla muggar, alla hojar har sina "skönhetsfel" lär er leva med dem! sen att man kanske måste byta hjullager var 200-300mil är väl inte så farligt? det sliter mycket att köra, tycker själv att det är ett under att en 4hjuling kan hålla ihop överhuvudet taget med dessa "klena axlar" ;) nej byt lager för några hundra och kör era mil och byt igen för har ni haft råd att lägga 70papp på en hoj har ni nog råd med slitagedelar! (hade man kunnat köra GRATIS hade till och med miljönissarna köpt fordon;)

som sagt inga påhopp men Dinli är inte värre än några andra eller bättre,
Det ska bli roligt att se vad alla "förstå sig påare" skriver nu:D
som sagt är jag mer än nöjd med min dinli (fast jag hade mina tvivel efter era kommentarer här på forumet) tur man lyssnar med det ena örat och handla quad med det andra=)

KÖR HÅRT:)


Word ! Ska som sagt bli kul att se vad "Klotis" med fler ska svara... 8O
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: race skrivet 21 mars 2007 kl. 19:05:31
Klart att Klotis och de ska svara på detta inlägget=) alla måste ju få säga vad de tycker!,

men hälften av alla de som är här inne och klaga på Dinli är fjortisar som har hört av någon annan att det är så mycket strul med dom osv. så de spinner bara på utan att kolla upp fakta!

det är tråkigt när ett så här bra forum ska bli så här "nedskitat" av folk som kanske inte ens vet vad de talar om.. när de klagar för fullt,
låt de som "klotis" och de som har haft problem säga sitt men alla jäklar fjortisar som tro sig veta något kan ju vara inne på lunarstorm och leka, så kanske det slipper bli såhär?

Jag vill ha ett rent och fint forum där man kan snacka hoj och får sina problem lösta, inte gå in på dinlis forum och se 5 sidor med folk som bara klagar på dinli (finns det så många sålda ens:D)

Sluta tjafsar så mycket och kör mera:D
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: klotsvenne skrivet 21 mars 2007 kl. 19:25:14
jag är helt förstummad....finns dinli kvar::????.. 8O  har faktiskt en som fågelskrämma i trädgården....skämt o sido....hör ni nån som är ute efter en så är min i toppskick...förutom bussningarna....min har ju stått inomhus i värmen i 11 månader....den är fixad....o kör ni ifrån den med era skrammel högar så lycka till.... :lol: släpper den för 40.... 8)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: pange skrivet 21 mars 2007 kl. 19:27:54
race så är det, jag vet ju att raptor har fan fel hela tiden.
än det ena än det andra.
Har inte heller kört nått varv runt jorden på min dinli men jag har kört i skog o mark ganska friskt. inga problem  hittils mer än nått smått skit som någon skruv eller så
Sen är det ju ett enormt ös i maskinen så man får fan hålla i sig.
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: bulten_al skrivet 21 mars 2007 kl. 19:28:04
Min Dinli går skitbra och hitils inte ett enda småfel att klaga på :lol:  :lol:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: mantafredde skrivet 21 mars 2007 kl. 19:55:33
min -06-a har precis passerat 420 mil idag...

har bytt backspeglar/framblinkers
bakaxellager
bromsbelägg bak 2 gånger
1 kjedja

backspeglarna böt jag för jag inte såg om det va en eller 100 bilar bakom mig när jag körde. så då vart det nya blinkers fram oxå!

bakaxellagerna tog slut vid 300 mil ungefär..  lera o rost tog dom! dom är ju inte tätade orginal!  vart nya "skf heavy duty extra allt super deluxe lager"

bromsbelägg men det är ju slitdelar...

kjedjan havererade efter att jag lyckades träffa en sten som knäckte kjedjan...  kjedjeskyddet sprack och jag fick en promenad!

ärligt talat så har jag kört min maskin hårt och överallt där den egentligen inte ska köras! stog nånting om max 40cm vatten i orginal handboken...

i lördags hade jag vatten upp till förgasaren!  

respekterar allas åsikter och eftersom klotis har haft otur med åf och lite annat så förstår jag hans syn på märket!
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: race skrivet 21 mars 2007 kl. 20:02:22
hehe, bra att alla är överens då;)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: klotsvenne skrivet 21 mars 2007 kl. 20:10:26
min är som ny...nästan...har stått in 11 månader.....kört 1...månad... 8)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: race skrivet 21 mars 2007 kl. 20:13:21
Tyvärr fick du väl tag i ett måndagsexemplar? kan förstå om du tröttnat på dem, men vore skoj om du provkört de nya 07:orna bara för att jämföra:D

lycka till iallafall:)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 21 mars 2007 kl. 20:16:43
Citat från: "klotsvenne"
min är som ny...nästan...har stått in 11 månader.....kört 1...månad... 8)


Hm, om du vill sälja den borde du hylla Dinli för att göra den attraktiv....inte kalla den fågelskrämma.... :wink:

Har du försökt att sälja den länge ?

Antar att du körde den rätt hårt när ventilerna brann.... :?:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Rider skrivet 21 mars 2007 kl. 20:40:24
Min -07 "FasII" har rullat snart 150mil. Inte inträffat något, inga skruvar som tappats, inget glapp eller trasigt. Har bytt glödlampa bak två gånger, fram en gång i övrigt inget. Går som en klocka. Var lite skraj efter allt som skrivits här på forumet. Jag är nöjd skulle bara vilja ha mera effekt.  :twisted:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: klotsvenne skrivet 21 mars 2007 kl. 20:42:39
problemet med dinli är att det är så s@tans svårt o få loss reservdelar...o kom nu inte o säg att jag har fel...alla hojar pajar ...men när det tar flera veckor o månader för åf att få fram reservdelar...men frågar man dinli så finns allt vilket är skitsnack...det tog flera veckor för 2fast att få loss en bromsskiva bak....det verkar inte ens finnas slitage delar...det måste gnällas o klagas...egentligen bojkottas o köpa dinli....jag tycker hojen ser grymm ut annars hade jag aldrig köpt den...den går bra...kalle anka dämpare visserligen men...jag skulle kunna skriva en bok om min dinli åf 1 åf 2 o sarner trading ....den kanske kommer senare...alltså jag tycker inte att alla som bränner omkring på dinli är idioter....osv...och spectorbass...KÖR HÅRT  :lol:  :lol:  :lol:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Zoobee skrivet 21 mars 2007 kl. 20:45:07
När du ändå håller på o byta lampa/or så sätt dit dioder lampor. Håller skit bra :!:  :!:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 21 mars 2007 kl. 20:50:36
Citat från: "klotsvenne"
problemet med dinli är att det är så s@tans svårt o få loss reservdelar...o kom nu inte o säg att jag har fel...alla hojar pajar ...men när det tar flera veckor o månader för åf att få fram reservdelar...men frågar man dinli så finns allt vilket är skitsnack...det tog flera veckor för 2fast att få loss en bromsskiva bak....det verkar inte ens finnas slitage delar...det måste gnällas o klagas...egentligen bojkottas o köpa dinli....jag tycker hojen ser grymm ut annars hade jag aldrig köpt den...den går bra...kalle anka dämpare visserligen men...jag skulle kunna skriva en bok om min dinli åf 1 åf 2 o sarner trading ....den kanske kommer senare...alltså jag tycker inte att alla som bränner omkring på dinli är idioter....osv...och spectorbass...KÖR HÅRT  :lol:  :lol:  :lol:


Hmm...."KÖR HÅRT".....hur ska jag tolka det ? Jag kommer köra "normalt" på "VÄGAR". Nån vända i nån grop blir det nog....verkar skitkul !!! Nästan farligt att man fastnade för denna hobby. 30mil och redan tittar man på fetare hojar. Synd att det är plånboken som styr det mesta här i livet...tanten bidde inte glad när jag köpt däck för flera tusen... 8O ( Fast tanter har väl en tendens att alltid gnälla när man köpt nåt kul....jag gnäller när hon köper dojor varannan vecka. )
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: klotsvenne skrivet 21 mars 2007 kl. 20:53:03
vi kommer säkert träffas framöver...o du vet väl vilken backe i pålamalmsgropen som är mandomsprovet.. :lol:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 21 mars 2007 kl. 20:54:22
Citat från: "klotsvenne"
vi kommer säkert träffas framöver...o du vet väl vilken backe i pålamalmsgropen som är mandomsprovet.. :lol:


Har aldrig varit där. Är det mellan Tumba och Vårsta ???
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: klotsvenne skrivet 21 mars 2007 kl. 20:58:32
typ i tullinge... :lol:  fast det är hemligt....så du vet... 8)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 21 mars 2007 kl. 21:03:19
Citat från: "klotsvenne"
typ i tullinge... :lol:  fast det är hemligt....så du vet... 8)


Jaja. Säg till nästa gång ni ska dit. ( Efter 4 April - Service ), så hakar jag på. ( Så ni får nåt att skratta åt... :oops:  )

Tullinge är ju nästan runt hörnet. Tar väl 20 minuter dit ungefär.

Eniro har bra kartor.... :wink:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: klotsvenne skrivet 21 mars 2007 kl. 21:38:01
vi skrattar aldrig....bara åt libba.... :lol:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: bojan skrivet 21 mars 2007 kl. 22:09:30
Citat från: "Zoobee"
Ja jag håller med dig spectorbass. Så länge man är på vägarna så går det bra men när den börjar gå lite hårt åt Dinlin så går vissa små saker sönder men det gör det ju på alla maskiner. Bilar är byggda för att rulla på vägen men dom går sönder än då :D  8)
håller inte med om de...min raptor 660 har gått 380 mil nu o inte en pryl har pajjat.har kört lite överallt o även crossbana.man får ju vad man betalar för.så e de.påstår dock inte att dinli är dålig.
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Libba skrivet 21 mars 2007 kl. 22:17:08
Ja alal skrattar åt mig. Men åt dig svenne gråter jag.

trevligt att man kunde väcka liv i en dinli tråd.
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: daffan skrivet 22 mars 2007 kl. 00:26:20
Jag måste faktiskt komma med ett inlägg....tjena klotsvenne !  :D (detta har ju vi diskuterat 1on1 i Myckelgensjö... :D ) min Dinli 05 har gått ca 650 mil...ostrypt sen jag hämtade den, servad 2ggr ordentligt, + ca 3 egna oljebyten....sen har jag rullat den ordentligt 3ggr + 1 mindre vurpa....
Det som har pajat på min är : 1st startrelä, 1st ljuddämpare (båda på garanti  :D) blinkers bak, bakaxellager (vid ca 450 mil), batteri utbytt.
Den går som ett skott, startar jämnt... Den ser ut som F#N, rostig & jävlig, men jag kan inte tänka mig att en japs maskin, eller från nått annat land, skulle ha stått ut med denna behandling med samma frånvaro av skötsel som denna maskin...inte chans !!! Påstår ni nått annat så skrattar jag bara er i ansiktet när vi möts !
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: klotsvenne skrivet 22 mars 2007 kl. 06:54:09
daffan...nu är du VÄLDIGT vilsen...jämför du kvaliten på en dinli och tex en suzuki ltz.....ADMIN:!!!!!
URSPÅRNING!!!!!!!!!!   :lol:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: daffan skrivet 22 mars 2007 kl. 12:21:18
japp! Till mitt försvar så försökte jag bota min förkylning med Tullamore Dew igårkväll.....men jag står för jag skrev !!
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Hubbe skrivet 22 mars 2007 kl. 13:11:40
Varför skulle inte en japanhoj klara 3-4 rullningar och att köras 650mil?
Fattar inte?
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: zacka skrivet 22 mars 2007 kl. 13:17:28
hade din dinli rullat som min gjorde i sommras 2 gånger så hade det vart skrot av den... den rullade o flög omkring hela backen ner, enda som pajade va en backspegel, o displayen till hastighets mätaren
för övrigt så har min gått i princip hårt hela tiden, kör till o från grusgropar o cross banor, körde sommar o vinter
nu har den säkert gått 12-1300 mil utan problen, har inte ens behövt byta en skruv hittils, bara olja o filter
o rost har jag fan inte trots att jag tvättar den nästan aldrig efter att vi kört

så nog fan är det skillnad på märkes hojar o kina hojar.
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 22 mars 2007 kl. 13:53:35
Citat från: "zacka"
hade din dinli rullat som min gjorde i sommras 2 gånger så hade det vart skrot av den... den rullade o flög omkring hela backen ner, enda som pajade va en backspegel, o displayen till hastighets mätaren
för övrigt så har min gått i princip hårt hela tiden, kör till o från grusgropar o cross banor, körde sommar o vinter
nu har den säkert gått 12-1300 mil utan problen, har inte ens behövt byta en skruv hittils, bara olja o filter
o rost har jag fan inte trots att jag tvättar den nästan aldrig efter att vi kört

så nog fan är det skillnad på märkes hojar o kina hojar.


Hm...är ju ganska självklart då Dinlin inte är byggd för crossbana, som sagt. Kör man där med en sån maskin får man räkna med att saker pajar. Din LTZ är ju för faen en tävlingsmaskin...

Dinli funkar till det den är byggd för och din hoj likaså... Däremot är inte dinli Kina-skrot, utan Taiwan-skrot... :wink:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: race skrivet 22 mars 2007 kl. 14:35:00
Dinli är inte sämre än något annat märke tyvärr!  däremot är den byggd för landsväg och grusvägar, hur fungera LTZ på landsväg? ser inte ut att vara det bekvämaste. så tänk lite innan du skriver "zacka" som sagt din är byggd för bana och hade den inte hållt för det så många rullningar som du har gjort så hade den ju inte varit gjord för det, eller hur? ingen har sagt att dinli är grym på banan men den är inte heller byggd för det, vill du köra där så gå det men inte mycket mer.
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Rider skrivet 22 mars 2007 kl. 14:42:50
Citera
Hm...är ju ganska självklart då Dinlin inte är byggd för crossbana, som sagt. Kör man där med en sån maskin får man räkna med att saker pajar. Din LTZ är ju för faen en tävlingsmaskin...

Dinli funkar till det den är byggd för och din hoj likaså... Däremot är inte dinli Kina-skrot, utan Taiwan-skrot... :wink:


Word!! Detta är huvudet på spiken. F..n så klart att grejerna pajar om man använder dem till fel saker. Det är ju direkt handhavande fel. Att jämföra Dinli med en maskin som är dimensionerad och tänkt att köras på bana är bara löljligt. Det visar sig inte minst här på forumet att de som använder Dinlin på asfalt, grus och sand vägar i stort sätt har en problemfri maskin. Att lager etc skulle paja i större utsträckning på Dinli än på andra märken är bara att avfärda, sök på forumet så får ni se.

Varför folk utan erfarenhet av Dinli håller på och hackar är helt obegripligt. Att Svenne har totalsurnat på Dinli kan jag fullt ut förstå MEN det är inget typfall som kan apliceras på märket i stort.

Jag fick en NY maskin som jag är väldigt nöjd med för 18 000 mindre än vad en LTZ skulle kosta mig.
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: zacka skrivet 23 mars 2007 kl. 02:46:29
Jag sågar defintivt inte dinli maskinerna
va inne själv på att köpa en sån innan jag såg LTZ som alternativ o det va inte pga alla fel, utan mest utseende

min LTZ körs till o från alla träffar, ligger på motorvägarna i full varv mil efter mil utan problem... o det är inte ett dug obekvämt  :P

skrev mitt inlägg som svar till va daffan skrev:
"men jag kan inte tänka mig att en japs maskin, eller från nått annat land, skulle ha stått ut med denna behandling med samma frånvaro av skötsel som denna maskin...inte chans !!! Påstår ni nått annat så skrattar jag bara er i ansiktet när vi möts !"

daffan kört hårt så ses vi kanske på sommaren :)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: klotsvenne skrivet 23 mars 2007 kl. 06:51:47
klart att grejorna pajar om man använder dom till fel saker..?????? hallå!!! dom säljs som rena crossmaskinerna...dom har crossdäck mm...o man får inte köra lite hårt med dom då går dom sönder....det är ju i alla fall falsk reklam....det finns reklam film där dom tävlar med dinli...typ på sarners sida...men det är ju klart kör man på halvgas på grusväg o asfalt ..då kanske den håller...o det låter ju kul... :roll:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 23 mars 2007 kl. 07:44:14
Citat från: "klotsvenne"
klart att grejorna pajar om man använder dom till fel saker..?????? hallå!!! dom säljs som rena crossmaskinerna...dom har crossdäck mm...o man får inte köra lite hårt med dom då går dom sönder....det är ju i alla fall falsk reklam....det finns reklam film där dom tävlar med dinli...typ på sarners sida...men det är ju klart kör man på halvgas på grusväg o asfalt ..då kanske den håller...o det låter ju kul... :roll:


Hm....jaja. Hör av dig när ni ska ut och köra sen så får vi se hur mkt jag pajar..... :D

Falsk marknadsföring är det ju, men det är ju coolare att visa upp dem i lite action än på tråkig asfalt... Äh så länge man har kul spelar maskinen ingen roll. Är jag blåst får jag skylla mig själv... :wink:

Blir nog en KFX700 efter Dinlin... 8)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: mantafredde skrivet 23 mars 2007 kl. 08:52:25
dp pga feber....
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: mantafredde skrivet 23 mars 2007 kl. 08:52:43
jag vet då ingen som skulle använda en borrmaskin som hammare! bara ett exempel!!!

som många sagt tidigare så ska dinlin användas på gata/grusväg och i skogen med LÅG hastighet!!!  

det där med att dinlin skulle bli skrot om man rullar med den...   min voltade baklänges ner för en 15 meter hög backe! styret vart lite krokigt och lyskåpan sprack...   det hade inte hänt på en ltz då den är ca 60 kilo lättare och inte "faller så tungt"...

jämför med en anabola stinn muskelbyggare på 120 kilo och mig!
slår man oss på käften lika hårt så fallar muskelbyggaren och slår sig ordentligt, medans jag med mina taniga 65 kilo landar mjukt o fint...


förjäkla dålig jämförelse men det beror på febern...
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Rider skrivet 23 mars 2007 kl. 10:18:08
DP
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Rider skrivet 23 mars 2007 kl. 10:21:52
Citat från: "klotsvenne"
klart att grejorna pajar om man använder dom till fel saker..?????? hallå!!! dom säljs som rena crossmaskinerna...dom har crossdäck mm...o man får inte köra lite hårt med dom då går dom sönder....det är ju i alla fall falsk reklam....det finns reklam film där dom tävlar med dinli...typ på sarners sida...men det är ju klart kör man på halvgas på grusväg o asfalt ..då kanske den håller...o det låter ju kul... :roll:


Du måste råkat ut för en oseriös ÅF om han säljer den som en ren crossmaskin de åf jag talat med säljer definitivt inte Dinli som en ren crossmaskin, man behöver ju inte direkt vara Einstein för att räkna ut att detta INTE är en cross. stålram enklare stödämpning + 200 kg beskriver ingen crossmaskin.

Jag kör Hyundai Sanya FE och enligt ditt resonemang torde den bilen vara mer eller mindra klar för offroadracing. För några år sedan visades nämlig reklamfilm där man hoppade över sanddynor med Santa fe,  8O
Nej det argumentet sågar vi direkt. Svenne det kanske kommer som en chock för dej men allt som sägs i reklamen är inte sant :D
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: spectorbass skrivet 23 mars 2007 kl. 10:25:30
Citat från: "Rider"
Citat från: "klotsvenne"
klart att grejorna pajar om man använder dom till fel saker..?????? hallå!!! dom säljs som rena crossmaskinerna...dom har crossdäck mm...o man får inte köra lite hårt med dom då går dom sönder....det är ju i alla fall falsk reklam....det finns reklam film där dom tävlar med dinli...typ på sarners sida...men det är ju klart kör man på halvgas på grusväg o asfalt ..då kanske den håller...o det låter ju kul... :roll:


Jag kör Hyundai Sanya FE och enligt ditt resonemang torde den bilen vara mer eller mindra klar för offroadracing. För några år sedan visades nämlig reklamfilm där man hoppade över sanddynor med Santa fe,  8O


Kan inte du prova i närmsta grop ????  :wink: Sen ber du din bilhandlare fixa alla skador på garantin... 8)  DÅ blir du dumförklarad, men tydligen är det skillnad om man gör detsamma med quads....eller :?:
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Mickel skrivet 23 mars 2007 kl. 20:10:01
Nu var det mycket pajkastning på varandra, Jag har en Dinli o är skit stolt och nöjd över den o skiter fullständigt i va folk tycker om den bara jag är nöjd  :D  o till alla er som har Raptor, suzuki o can am mm grattis riktigt fina maskiner o jag hoppas ni är lika nöjda me dom som ja ä me min  :D  :D ,
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: klotsvenne skrivet 23 mars 2007 kl. 20:43:08
min dinli har gått lugnt...den gick sönder ändå....måndags ex... 8)  och vad ska man ha en quad till...??? köra asfalt....?  8)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Rider skrivet 23 mars 2007 kl. 20:57:51
Svenne, att du haft världens otur råder ingen tvivel om. Inte bara med maskinen utan vad jag förstår även med ÅF och GA. Att du sedan valt att köpa en av marknadens häftigare maskiner är bara att gratulera.

Det är nog jämförelsen vi vänder oss mot. Och Mickel vi kastar inga pajer bara en och annan grej som ramlat av våra Dinlis ;-)
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: Zoobee skrivet 25 mars 2007 kl. 22:53:17
Jag o Mickel har då varit ute på diverse offroad körning men ingen av oss har några problem efter d. (glapp i bussningar) men d kan ju uppkomma ändå. Använd era maskiner till d ni tycker e kul o går ngt sönder, ja då får man väl laga då :D
Titel: Varför fixar de inte alla småfel?
Skrivet av: mantafredde skrivet 26 mars 2007 kl. 18:51:51
rätt inställning!