ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: jonass skrivet 14 mars 2007 kl. 10:53:36
-
Hittar inge bra inlägg så jag frågar här i stället.
Vilken quad är lättast med alla vätskor i.
jag tänker på ltz400 ltr450 yfz450 raptor660,700 polaris500 trx450r
-
Enligt spec är Honda lättast, med 2kg, mot Yamahan.
Men är det helheten du är ute efter så är Yamahan av dessa mest maskin. Inget snack om saken!!!
Yamaha 450 har ett mycket välbalanserat chassi och en brutal motor, som med små medel piskar alla ovan nämda maskiner.
Den enda vi inte kan säga något om än, är Kawasaki 450, visserligen tyngre än Yamahan, detta trots att den är byggd i aluminium. Men enligt kontakter i USA som redan kört Kawa 450 är den vassas av alla direkt ur kartongen. Vi får hem våra tävlingsmaskiner för prepparering i April, då Kawa 450. Våra 2 Yamaha maskiner är redan klara för race och har testats under tre år. 1-3 på RM supermoto 2006. Så Yamaha är ett säkert kort!
Vad ska du köra? Cross, supermoto, eller street?
Är det street så är 700 Yam klart bäst för det ändamålet. men för race är det någon av 450maskinerna, Yamah, Kawa i första hand, sen är det Suka och i sista hand Hondan som har minst motor. Du saknar ett vildcard! Gas Gas 450 2007, som enligt tester i Spanien är en riktig dräpare även den, vilket inte skulle förvåna oss..
www.tribal-x.se
-
jag var och kollade på en quad tävling i umeå i fjol.
där hadde gasgas inget att göra det var sådan klassilnad.
Det lät intresant det du skrev om små medel piskar,vad gör man då?
skiljer det något på yamaha på årsmodeller?
-
Tribal
har ni testat nya honda trx 450 ?
har den verkligen inget att hämta gentemot yfz 450 ?
-
som med SMÅ MEDEL piskar alla ovan nämda.... 8O en sån måste jag ha....då behöver jag kanske inte lära mig växla till 2.an.... :lol:
-
jag var och kollade på en quad tävling i umeå i fjol.
där hadde gasgas inget att göra det var sådan klassilnad.
Det lät intresant det du skrev om små medel piskar,vad gör man då?
skiljer det något på yamaha på årsmodeller?
Du kan nog inte jämföra GG -06 med -07, det är en helt annan maskin, men det som det hänger mest på om du ska köra fort är om du KAN gasa. Money does not buy drivingskills 8)
-
Enligt spec är Honda lättast, med 2kg, mot Yamahan.
Men är det helheten du är ute efter så är Yamahan av dessa mest maskin. Inget snack om saken!!!
Yamaha 450 har ett mycket välbalanserat chassi och en brutal motor, som med små medel piskar alla ovan nämda maskiner.
Den enda vi inte kan säga något om än, är Kawasaki 450, visserligen tyngre än Yamahan, detta trots att den är byggd i aluminium. Men enligt kontakter i USA som redan kört Kawa 450 är den vassas av alla direkt ur kartongen. Vi får hem våra tävlingsmaskiner för prepparering i April, då Kawa 450. Våra 2 Yamaha maskiner är redan klara för race och har testats under tre år. 1-3 på RM supermoto 2006. Så Yamaha är ett säkert kort!
Vad ska du köra? Cross, supermoto, eller street?
Är det street så är 700 Yam klart bäst för det ändamålet. men för race är det någon av 450maskinerna, Yamah, Kawa i första hand, sen är det Suka och i sista hand Hondan som har minst motor. Du saknar ett vildcard! Gas Gas 450 2007, som enligt tester i Spanien är en riktig dräpare även den, vilket inte skulle förvåna oss..
www.tribal-x.se
Har du sett en honda mer än på bild?
För här nere i skåne går dom faktiskt riktigt bra det tror jag ganska många kan intyga.