ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: msfoto skrivet 7 mars 2007 kl. 20:11:40
-
... I att vara den sämsta leverantör jag stött på!
Till historien.
I slutet av september/början av oktober (inte 30:e okt) ringde vi in en
order till Denada på följande: 2st flywing blinkers, 1st 36 drev till original hubb,
1st bränslemunstycke 125, 1st bränslemunstycke 130. Efter några dagar blev vi
informerade från Denada att 36 drev till original hubb inte fanns kvar i
sortimentet men att det fanns ett 38 drev som passa på original hubben så
vi bestämde oss för att ta det drevet iställe. Samtidigt blev vi informerade
om att munstyckena inte fanns hemma och att dom skulle skicka dessa så
snart dom kom in.
Efter det hörde vi ingenting på ca 4 veckor! Först i slutet av oktober blev vi
uppringda och fick reda på att 38 drevet inte gick att få tag i men att 36 drevet till original hubb fanns hemma och att dom skulle skicka det direkt.
Vi fick då ingen information om att munstyckena saknades.
Några dagar senare får vi paketet (en hjälmkartong med ett fåtal
tejpbitar och utan utfyllnad i, vi kunde plocka ur drevet ur kartongen utan att ta
bort tejp eller demolera kartongen!!!).
Så fort vi packat upp ser vi att det är fel drev (det som kräver en annan hubb) så vi kontaktar Denada per mail och får till svar:
"Angående drevet som jag skickat till er; Vi fick hem två stycken likadana
drev varpå jag skickade det ena till dig. Jag provade just det andra på en
originalhubb och det passade perfekt. Kanske är det så att du inte har en
originalhubb?."
I det skedet orkade vi inte krångla med en person/ett företag som svarar
så arrogant till en kund. Vi hoppades dock på att kunna få munstyckena i alla
fall, men i början av Februari kände vi att vi inte ville vänta längre och lade in
en order hos en annan leverantör. I samma stund mailade vi även Denada för att
markera hur missnöjda vi var med orderhanteringen och fick svar med bl.a. texten:
"Munstyckerna har varit helt slut i dem strl du beställt från vår
leverantör Duells.. Men detta är ingen ursäkt för att vi inte har informerat dig om
status."
Dagen efter får vi ett svar med bl.a texten:
"Munstyckena har vi däremot sänt till dig per post den 14 November i
ett vitt kuvert,
utan debitering för varken munstycken eller frakt,som kompensation
för den långa väntetiden. Har dessa inte kommit fram till dig är det
posten som felat."
Vilket i våra öron låter lite otroligt, i söndags hade dom varit slut på
lager under hela tiden sen helt plötsligt hade Denada skickat dom till oss och
just då slarvar posten bort dom.... jag vet att posten kan fela men att Denada
svarar som dom gör och sen ändrar sig och säger att posten slarvat bort dom,
hur stora är oddsen!?!?
Allt ovan nämnt skickade jag i ett mail till Denada och fick då svar från reklamations ansvarige med bl.a texten:
â€* har då pratat med leverantören och fått den uppfattningen
att det drevet skulle gå att montera på original hubb.
När jag idag ringde upp samma leverantör fick jag beskedet att du
behöver en ny hubb med annan fas(vilket förklarar varför du inte får
drevet att passa)
Munstyckena har vi däremot sänt till dig per post den 14 November i
ett vitt kuvert,
utan debitering för varken munstycken eller frakt,som kompensation
för den långa väntetiden. Har dessa inte kommit fram till dig är det
posten som felat.
Vi hade nog reagerat snabbare om vi vetat att du inte mottagit dem,
men på vanliga kuvert får vi inget mottagarbevis.
Nästa punkt är vad kan jag göra för att kompensera dig för allt strul?
Uppenbarligen har du inte mottagit munstyckena ,och jag kan sända nya
till dig om du vill det?
Jag kan beställa hem en ny hubb som gör det möjligt för dig att få på
drevet, kostnad för den ligger på 400:-.(Levereras i så fall
fraktfritt)
Eller önskar du låta hela köpet gå tillbaka?â€
Vad bra tänkte vi med tron om att dom ville lösa/kompensera för allt strul och vi mailar Denada med bl.a texten:
â€Vi har just nu funderingar på att beställa två visir till våra hjälmar Airoh
Warrior (mod.1), ett spegeltonat och ett rökfärgat. Frågan är vad är ett
sträck över det som hänt samt en nöjd kund värd? Vi vill även pointera att
det inte handlar om pengarna från våran sida utan enbart principen. Vi
väljer att behålla det felaktiga drevet (om vi kommer överens) trots att vi
beställt nytt drev med hubb från en annan leverantör och att vi troligtvis inte
kommer slita ut det under den tiden vi har smc:n kvar, det känns inte som
det är värt besväret att returnera det och så vet man ju aldrig om posten
kanske slarvar bort det.â€
Denada svarar med bl.a texten:
†Återigen, jag ber om ursäkt för alla dröjsmål, samt att vi inte hållit
dig informerad om läget.
Jag ska kontrollera om vi kan få tag på visir till Airoh Warrior och
vilka pengar det handlar om.
Återkommer så fort jag har alla uppgifter!â€
Efter att inte hört något på två veckor kontaktar jag Denada och får svaret:
â€* är bortrest just nu det är därför hon inte har svarat på ditt mail.
Priserna fick vi på *s mail som jag nu kollat av.
Något rökfärgat finns inte enligt leverantören.
Spegeltonat kostar 625:-, klart kostar 395:- ock vanligt tonat kostar 429:-â€
Vilken kompensation… 64,- dyrare än ordinarie pris hos en annan leverantör jag varit i kontakt med!!!
Just nu orkar vi inte sitta och vänta vecka efter vecka på något svar, istället tar vi kontakt med någon konsument rådgivare med förhoppning om hjälp att lösa det hela…
Till slut, en riktigt STOR tumme ner till Denada!
-
Prova o ring HE-Motor 0581-31059. Ligger i Örebro trakten har bara goda erfarenheter ifrån dom/ Iggy
-
Jag har själv aldrig handlat av dem och jag har inte hört att de ska vara så här klantiga. Man kanske får tänka sig för när man handlar med Denada. :?
-
8O 8O Fan, va surt, de suger...absolut inga man kommer att rekommendera precis.
Hoppas ni hittar nån annan leverantör, såna som är "mån" om sina kunder, och verkligen vill ha nöjda sådana, och som är snabba med leveransen m.m.....och det finns det, många vet jag..
-
MINHOJ.SE !!!!.. Visserligen har jag väntat 1 vecka på mina grejer jag beställde qmax strumpor mm.. då hade dom bara 1-2 st strumpor hemma så han fick lov att beställa hem nya.. Men trevlig och ger bra råd med service mm.. handla av MINHOJ.SE du kmr bli nöjd
-
Säger bara Fyrhjuling.se ,de är suveräna :D
-
Skriv en bok
-
MINHOJ.SE !!!!.. Visserligen har jag väntat 1 vecka på mina grejer jag beställde qmax strumpor mm.. då hade dom bara 1-2 st strumpor hemma så han fick lov att beställa hem nya.. Men trevlig och ger bra råd med service mm.. handla av MINHOJ.SE du kmr bli nöjd
-Skickade dom + servicekit m.m idag...
Imorron eller fredag senast har du dom...
:wink:
-
Varför var du inte i kontakt med Carlbark i Kumla för??? Eller nya mc-centralen i Ö-o :?: De tar ju oxå ifrån Duells.....
-
tråkig historia, shit happens... antar jag. Jag tycker iallafall dom försöker undelätta för dig, inte säkert den som gav dig priset på visiren som kände till historien?
Nu har jag åkt 50 mil här på sen vintern typ överallt(örebro,kumla) och jag har aldrig sett någon annan atv på vägarna/skogen.. trist!
kanske kommer när värmen kommer och regnet avtar...
-
Pendla Pålsboda Sköllersta varje dag :D
Men lite fel vägar för dig hulken.Men vi kan väl ha en örebro träff
-
Jävla skit historia,vad arg jag skulle bli
-
Vi är några på www.quadsweden.se som brukar prata ihop oss när det ska bli körning i Örebrotrakten... Logga in er där så träffar ni fler åkare ifrån Ö-o :D
-
finns där 8)
-
Tackar för alla inlägg!
Jag vet att det inte är några stora saker men jag tyckar att ett företag i deras storlek borde kunna sköta saker bättre än dom gjort, men det kommer nog lösa sig för eller senare... En sak är iallafall säker, jag kommer aldrig mer köpa från dom.
Tackar också för alla tips om leverantörer! Minhoj.se har jag hört mycket bra om tidigare så dom kanske får en ny kund i framtiden...
Carlbarks brukar jag handla kringutrustning från men tyvärr rynkar dom lite på näsan när man nämner smc, lite synd för dom är bra annars och nog tror jag dom skulle ta hem saker om jag säger till men jag väljer hellre en annan leverantör som har lite på lager till smc...
Tyvärr pastorn, någon bok blir det nog tyvärr inte... :(
Hulken, jag åker också solo men skulle gärna träffa andra likartade motorburna galningar... kanske träffas o åka en sväng någon gång?
Vore roligt att få lite kontakter på hemmaplan som man kan åka med och kanske bolla idéer och tankar kring dessa underbart roliga fordon...
Jag finns i Kumla.
-
Tackar för alla inlägg!
Jag vet att det inte är några stora saker men jag tyckar att ett företag i deras storlek borde kunna sköta saker bättre än dom gjort, men det kommer nog lösa sig för eller senare... En sak är iallafall säker, jag kommer aldrig mer köpa från dom.
Tackar också för alla tips om leverantörer! Minhoj.se har jag hört mycket bra om tidigare så dom kanske får en ny kund i framtiden...
Carlbarks brukar jag handla kringutrustning från men tyvärr rynkar dom lite på näsan när man nämner smc, lite synd för dom är bra annars och nog tror jag dom skulle ta hem saker om jag säger till men jag väljer hellre en annan leverantör som har lite på lager till smc...
Tyvärr pastorn, någon bok blir det nog tyvärr inte... :(
Hulken, jag åker också solo men skulle gärna träffa andra likartade motorburna galningar... kanske träffas o åka en sväng någon gång?
Vore roligt att få lite kontakter på hemmaplan som man kan åka med och kanske bolla idéer och tankar kring dessa underbart roliga fordon...
Jag finns i Kumla.
aha en kumling, känner du Andreas jönsson och/eller Niclas berg?
dom har en varsin pgo x-rider, vi brukar åka ibland men dom tycker det är lite skitigt och kallt fortfarande.
-
Tackar för alla inlägg!
Jag vet att det inte är några stora saker men jag tyckar att ett företag i deras storlek borde kunna sköta saker bättre än dom gjort, men det kommer nog lösa sig för eller senare... En sak är iallafall säker, jag kommer aldrig mer köpa från dom.
Tackar också för alla tips om leverantörer! Minhoj.se har jag hört mycket bra om tidigare så dom kanske får en ny kund i framtiden...
Carlbarks brukar jag handla kringutrustning från men tyvärr rynkar dom lite på näsan när man nämner smc, lite synd för dom är bra annars och nog tror jag dom skulle ta hem saker om jag säger till men jag väljer hellre en annan leverantör som har lite på lager till smc...
Tyvärr pastorn, någon bok blir det nog tyvärr inte... :(
Hulken, jag åker också solo men skulle gärna träffa andra likartade motorburna galningar... kanske träffas o åka en sväng någon gång?
Vore roligt att få lite kontakter på hemmaplan som man kan åka med och kanske bolla idéer och tankar kring dessa underbart roliga fordon...
Jag finns i Kumla.
aha en kumling, känner du Andreas jönsson och/eller Niclas berg?
dom har en varsin pgo x-rider, vi brukar åka ibland men dom tycker det är lite skitigt och kallt fortfarande.
Nja, känner igen namnen men kan inte placera dom... Kompisen (Tony "Micro") har nog nämnt dom. Är du från kumla också?
-
Tackar för alla inlägg!
Jag vet att det inte är några stora saker men jag tyckar att ett företag i deras storlek borde kunna sköta saker bättre än dom gjort, men det kommer nog lösa sig för eller senare... En sak är iallafall säker, jag kommer aldrig mer köpa från dom.
Tackar också för alla tips om leverantörer! Minhoj.se har jag hört mycket bra om tidigare så dom kanske får en ny kund i framtiden...
Carlbarks brukar jag handla kringutrustning från men tyvärr rynkar dom lite på näsan när man nämner smc, lite synd för dom är bra annars och nog tror jag dom skulle ta hem saker om jag säger till men jag väljer hellre en annan leverantör som har lite på lager till smc...
Tyvärr pastorn, någon bok blir det nog tyvärr inte... :(
Hulken, jag åker också solo men skulle gärna träffa andra likartade motorburna galningar... kanske träffas o åka en sväng någon gång?
Vore roligt att få lite kontakter på hemmaplan som man kan åka med och kanske bolla idéer och tankar kring dessa underbart roliga fordon...
Jag finns i Kumla.
aha en kumling, känner du Andreas jönsson och/eller Niclas berg?
dom har en varsin pgo x-rider, vi brukar åka ibland men dom tycker det är lite skitigt och kallt fortfarande.
Nja, känner igen namnen men kan inte placera dom... Kompisen (Tony "Micro") har nog nämnt dom. Är du från kumla också?
Nej jag är örebroare rakt igenom =), har dock börjat hitta lite i kumla iomed niclas och andreas.
dom har ju garage mitt i 4 stoppskorsningen, det är en bra samligspukt om alla skulle åka tillsammans.
-
Tackar för alla inlägg!
Jag vet att det inte är några stora saker men jag tyckar att ett företag i deras storlek borde kunna sköta saker bättre än dom gjort, men det kommer nog lösa sig för eller senare... En sak är iallafall säker, jag kommer aldrig mer köpa från dom.
Tackar också för alla tips om leverantörer! Minhoj.se har jag hört mycket bra om tidigare så dom kanske får en ny kund i framtiden...
Carlbarks brukar jag handla kringutrustning från men tyvärr rynkar dom lite på näsan när man nämner smc, lite synd för dom är bra annars och nog tror jag dom skulle ta hem saker om jag säger till men jag väljer hellre en annan leverantör som har lite på lager till smc...
Tyvärr pastorn, någon bok blir det nog tyvärr inte... :(
Hulken, jag åker också solo men skulle gärna träffa andra likartade motorburna galningar... kanske träffas o åka en sväng någon gång?
Vore roligt att få lite kontakter på hemmaplan som man kan åka med och kanske bolla idéer och tankar kring dessa underbart roliga fordon...
Jag finns i Kumla.
aha en kumling, känner du Andreas jönsson och/eller Niclas berg?
dom har en varsin pgo x-rider, vi brukar åka ibland men dom tycker det är lite skitigt och kallt fortfarande.
Nja, känner igen namnen men kan inte placera dom... Kompisen (Tony "Micro") har nog nämnt dom. Är du från kumla också?
Nej jag är örebroare rakt igenom =), har dock börjat hitta lite i kumla iomed niclas och andreas.
dom har ju garage mitt i 4 stoppskorsningen, det är en bra samligspukt om alla skulle åka tillsammans.
Ok, det är dom som har garage där i källaren då... antar att du vet vem Micro är då också. Låter som en kalas bra samlingspunkt. Vart brukar ni åka?
-
Tackar för alla inlägg!
Jag vet att det inte är några stora saker men jag tyckar att ett företag i deras storlek borde kunna sköta saker bättre än dom gjort, men det kommer nog lösa sig för eller senare... En sak är iallafall säker, jag kommer aldrig mer köpa från dom.
Tackar också för alla tips om leverantörer! Minhoj.se har jag hört mycket bra om tidigare så dom kanske får en ny kund i framtiden...
Carlbarks brukar jag handla kringutrustning från men tyvärr rynkar dom lite på näsan när man nämner smc, lite synd för dom är bra annars och nog tror jag dom skulle ta hem saker om jag säger till men jag väljer hellre en annan leverantör som har lite på lager till smc...
Tyvärr pastorn, någon bok blir det nog tyvärr inte... :(
Hulken, jag åker också solo men skulle gärna träffa andra likartade motorburna galningar... kanske träffas o åka en sväng någon gång?
Vore roligt att få lite kontakter på hemmaplan som man kan åka med och kanske bolla idéer och tankar kring dessa underbart roliga fordon...
Jag finns i Kumla.
aha en kumling, känner du Andreas jönsson och/eller Niclas berg?
dom har en varsin pgo x-rider, vi brukar åka ibland men dom tycker det är lite skitigt och kallt fortfarande.
Nja, känner igen namnen men kan inte placera dom... Kompisen (Tony "Micro") har nog nämnt dom. Är du från kumla också?
Nej jag är örebroare rakt igenom =), har dock börjat hitta lite i kumla iomed niclas och andreas.
dom har ju garage mitt i 4 stoppskorsningen, det är en bra samligspukt om alla skulle åka tillsammans.
Ok, det är dom som har garage där i källaren då... antar att du vet vem Micro är då också. Låter som en kalas bra samlingspunkt. Vart brukar ni åka?
jag vet inte vem micro är, tror jag... nu när det varit snö så har det blivit en del borta vid fängelset/ silosen, sen lite nerimot sjön har vi kört lite på på parkering. men nu på sistone har vi alla 3 varit sjuka i perioder så det har blivit mycket lite åka av.
vi får höras av när folk har tid och lust, kan du inte skicka ditt mobilnr på pm till mig? så messar jag dig eller nått
-
Jag bor i Pålsboda hänger oxå med om jag får
-
Jag bor i Pålsboda hänger oxå med om jag får
Delad glädje är ju dubbel glädje, vore roligt om vi kunde bli ett gäng tycker jag iallafall...
Du kanske kan pm:a Hulken också!?
-
... och dom blir bara värre!!!
I samband med att jag la in dettta inlägg på forumet skrev jag också följande till Denada.
"Hallå!
Oj, det låter verkligen som en bra kompensation för allt strul... ungefär
64,- dyrare än jag skulle få ge som ordinarie pris hos en annan leverantör!
Jag vet inte vad ni hålls med, men om ni försöker reta upp oss mer än
tidigare så lyckas ni!!! Är det inte bättre att ni säger att ni vägrar
kompensera för allt strul!?!? Ni verkar inte vara så intresserade av att
lösa detta, är det bättre om vi tar kontakt med en konsumentrådgivare som
hjälper oss att häva hela köpet och att vi sen går in på atvcenter.se och
varnar andra kunder för er bristande kompetens och aroganta bemötande?"
Idag fick jag följande till svar:
"Hej,
tråkigt att du tycker att vi har varit arroganta - men vår kundsupport
har försökt nå Er per telefon ca ett 10 tal ggr & har även lämnat
medelande på Er svarare utan att Ni på något sätt hört av Er till oss.
I vilket fall som helst så håller vi rekomenderade utpriser på allt.
Har du fått ett pris - så är det så.
Vad jag vet så erbjöd vi även dig att få skicka tillbaks allt ni
beställt - även om detta var begagnat & få tillbaks för alla Era
kostnader, kan man kalla detta arrogant eller dålig kundsupport så
lycka till.
I vilket fall som helst så har vi sparat alla våra konversationer
mellan varandra - Vi kanske skall publicera detta i på något forum
eller i Er lokal tidning.
Vi har på alla sätt försökt att få Er nöjda - men detta räcker
tydligen inte åt Er.
Vi kan bara beklaga detta
Hur hanterar Ni era kunder i Kumla vid reklamationer?
Ni kanske skall gå ut med detta på nätet -
Mvh
*
DeNada Offroad AB."
Man blir ju lite undrande över vad dom menade när dom skrev "Nästa punkt är vad kan jag göra för att kompensera dig för allt strul?".
Kan tillägga att vi jobbar mellan 7:00-16:00 och inte kunnat svarat i telefon då och denadas telefontider är enligt deras hemsida "Växeln´s öppettider är vardagar 09:00 - 12:00", jag har också skrivit mitt mobilnummer till dom med uppmaning att dom kunde ringa... vilket dom inte gjorde. För övrigt tycker jag att mail kontakt till ett företag som har webbutik borde duga...
-
Tråkigt det som har hänt dig.
Själv har jag mest positiva minnen av denada. Har haft lite små knäbb med dem men i slutändan har dem alltid ställt upp.
Å har känslan om man skulle behöva nått så kan dem greja fram det till ett hyffsat pris. Men det är väl så att alla kärleks förhållanden inte alltid klickar tyvärr.
Nej hoppas det löser sig för dig å Denada.
-
Jag kan ge Denada två STORA tummar ner med det strul som jag har haft med dem... dom håller verkligen inte vad dom lovar iaf.
-
Jag har bara positiva erfarenheter av Denada...
Alltid vänligt bemötande och tar sig tid att informera och svara på alla frågor, hur dumma frågorna än må vara.
Men har förståss inte handlat av dom än iofs!
-
Jag antar att det blir lite på snedden ibland, men jag har bara positivt att säga om Denada, dom har hjälpt mig med både möjliga och omöjliga saker.
-
själv så har jag enbart goda erfarenheter från denada.
samma som för peppe, dom har hjälpt mig med det mesta,,,,
hoppas det löser sig!
-
Japp, nu har Denada lyckats igen.
Personalen ringer och säger att mina beställda prylar har kommit. Åker ner för att hämta och får som alltid vänta en kvart innan hjälp då det som vanligt är kaos i butiken (mer än två kunder) sen visar det sig efter 10 minuters letande att delarna inte finns. detta har nu inträffat vid tre olika beställning tillfällen suck.
Det känns inte så seriöst när de inte kan hålla reda på beställningar eller papper i allmänhet.
I fortsättningen kommer jag bara handla av åf med lite koll all cred till Fyrhjuling.se och Powerbike
Canam center my ass
(för er som inte vet är detta något som Denada själva hittat på, de har inget extra stöd från Canam själva)
-
Har dem inte??? Trodde jag. Hörde rykte om att dem hade blivit ombeda av canam att bli deras första canam center i europa. Hmmm :cry:
-
Låter ju helt värdelösa? :? Inte rädd om sina kunder iaf ;s
-
Har alltid fått grym service, verkligen Top Notch!
Alla jag har skickat dit har varit mer än nöjda.
Finns dock alltid de som råkar ut för problem och det är ofta de som hörs mest....
/J
-
Har alltid fått grym service, verkligen Top Notch!
Alla jag har skickat dit har varit mer än nöjda.
Finns dock alltid de som råkar ut för problem och det är ofta de som hörs mest....
/J
Roligt att dom behandlar dig bra men tyvärr hjälper inte det mig... Jag anser ändå att jag blivit fel behandlad och nonchalant bemött, för övrigt så svarade dom inte på mitt sista mail...
Klart att dom med problem hörs mest, om en affär går "normalt" bra så finns det väll inte mycket att skriva om!? Men hade dom verkligen vilja lösa de misstag dom gjort så hade jag självklart skrivit det här...
/Morgan
-
Håller nog med dom som menar att alla åf kan "misslyckas" vid enstaka beställningar och att man även har ett ansvar som kund att göra sig tillgänglig både via mail och tel.
Värre är med dom som ger vilseledande råd åt sina kunder. fyrhjuling.se avrådde mig bestämt från "kinesiskt skräp" och drog dagen därpå sin kampanj för Goes vilket jag tror mig veta är en CF-klon. Lika kinesiskt alltså. Köpte jag från någon annan var jag inte välkommen för service och fick dessutom inte ens ett svar när jag bad om att få återkomma när jag vill uppgradera till andra märken. Lågt!
Varning för fyrhjuling.se!
-
fyrhjuling.se avrådde mig bestämt från "kinesiskt skräp och drog dagen därpå sin kampanj för Goes vilket jag tror mig veta är en CF-klon. Lika kinesiskt alltså. Köpte jag från någon annan var jag inte välkommen för service och fick dessutom inte ens ett svar när jag bad om att få återkomma när jag vill uppgradera till andra märken. Lågt!!
Är inte Goes en taiwan maskin?
Linhai är en Polaris-klon med en yamma motor men tilverkas inte i samma land som varken yamma eller polaris.
Nu vet jag inte hur mycket de har att göra men för oss som är kunde hos dem känns det skönt att de prioriterar oss, och inte kör service åt alla i hela världen så vi får vänta i månader.
Om du ber att få återkomma så är det väl du som bör söka kontakt och inte de svara, eller?
Men detta "svar" på ditt inlägg lär ju knappast få dig att tycka bättre om Fyrhjuling.se
Lika lite som ditt inlägg lär får trådskaparen att tycka bättre om denada.
-
Håller nog med dom som menar att alla åf kan "misslyckas" vid enstaka beställningar och att man även har ett ansvar som kund att göra sig tillgänglig både via mail och tel.
Värre är med dom som ger vilseledande råd åt sina kunder. fyrhjuling.se avrådde mig bestämt från "kinesiskt skräp" och drog dagen därpå sin kampanj för Goes vilket jag tror mig veta är en CF-klon. Lika kinesiskt alltså. Köpte jag från någon annan var jag inte välkommen för service och fick dessutom inte ens ett svar när jag bad om att få återkomma när jag vill uppgradera till andra märken. Lågt!
Varning för fyrhjuling.se!
Vad menar du med vilseledande? Vi brukar låta våra kunder testa och avgöra själv utifrån behov och plånbok. Självklart rekomenderar vi det vi av erfarenhet vet funkar bäst.
Eftersom det på dina mail verkade som du skulle använda ATVn istället för bil tyckte jag att Kymcon var ett bättre val.
Ang service så fick du på mail: "-Tänk också på vem du handlar av så du även får service efter köpet. Vi tar inte garantirep på CF vi inte själva sålt pga importören av CF är otroligt dålig att ha att göra med... Svårt med delar osv."
Avslutande mail såg ut såhär:
"-Som sagt, ett första steg in, inom en överblickbar framtid kan vi uppgradera oss. XX" för en lång svart CF ger mig utrymme för att chansa kanske. Mvh Lasse"
"-Bara att önska lycka till då!
/Anders"
"-Tack... vänder andra kinden till och ber att få kontakta dig när jag
vill uppgradera mig.
/Lasse"
(det var detta jag inte svarade på... :? )
Jag har hela mailkonversationen kvar, den utspelade sig 19-21/3 mellan kl 20.00-00.00. (Så tillgängligheten kan det inte vara fel på iallafall.)
-
Hej!
Har varken klagat på tillgängligheten eller rekommendationen. Vad jag menar är vilseledande är att du som säljargument i samma mail säger "inget kinesiskt skräp". Om Goes (för den tillverkas väl av CF?), Linahi och övrigt är "skräp"... varför säljer du dom då?
Hälsningar Lasse
-
Det var detta du syftade på då?:
"-Mina tips. Billigast först.
>
> TGB 250 2wd 45995:- (kedja-går att dreva. Rullgas standard)
> TGB 425 4wd 69995:- (kardan)
> KYMCO MXU 500 2wd 69995:- (kardan)
>
> Detta är 3 stora maskiner. Man sitter skönt och det går stadigt.
> Toppfart på dessa ligger på ca 90-95 km/h.
> Alla är kvalitetsmaskiner från Taiwan. Inget kinesiskt "skräp"...
> Vill du ha högre toppfart så är det Yamaha/Suzuki/Kawasaki på ca
> 6-800cc som gäller och då är prislappen en bit över 100.000:-"
Ang CF /Goes så är det "instegsmaskiner" för oss. Dvs de flesta som testar väljer att kliva upp ett snäpp. Vissa har spetsat in sig på TGB och kliver upp också för den delen... :wink:
Nu ska jag äta ägg så ha en trevlig påsk, Lasse. Och självklart är du välkommen att komma och testa andra maskiner när det är dax!
PS. Kinesiskt "skräp" syftar inte till CF/Goes, utan alla dessa privatimporterade maskiner som tex syns på blocket... 8O
-
Okidoki!
Glad Påsk själv, tittar gärna in i framtiden och provkör.
/Lasse
-
Roligt att dom behandlar dig bra men tyvärr hjälper inte det mig... Jag anser ändå att jag blivit fel behandlad och nonchalant bemött, för övrigt så svarade dom inte på mitt sista mail...
Ett tips är att ringa, eller åka dit. Att skicka mail, när man har problem tycker jag, är lite halv intresserat.
Du är inte den enda som skickar mail, vad jag hört av dem tidigare så drunknar de i mail. Det är heller ingen garanti att mail går fram. Allt från rena transport problem till att det fastnar i SPAM filter osv.
Är det viktigt så ringer man för att vara säker på kontakt.
My 2C!
/J
-
Roligt att dom behandlar dig bra men tyvärr hjälper inte det mig... Jag anser ändå att jag blivit fel behandlad och nonchalant bemött, för övrigt så svarade dom inte på mitt sista mail...
Ett tips är att ringa, eller åka dit. Att skicka mail, när man har problem tycker jag, är lite halv intresserat.
Du är inte den enda som skickar mail, vad jag hört av dem tidigare så drunknar de i mail. Det är heller ingen garanti att mail går fram. Allt från rena transport problem till att det fastnar i SPAM filter osv.
Är det viktigt så ringer man för att vara säker på kontakt.
My 2C!
/J
De är ju inte direkt på hugget verken via telefon eller i butiken.
Dessutom är det ständigt ny personal i butiken vilket inte underl'ättar servicen. Ubbe är den enda med riktig koll, tyvärr räcker det inte med en person som kan och håller reda på allt. Nu kanske det bara är övergångsfas och det möjligen blir bättre. Men ubder de tre år jag från och till handlat där så har det strullat mer än ett par ggr.
-
Har inga erfarenheter av Denada, men mina totala erfarenheter är att det oftast går aldeles för trögt när man vill veta något..
Även om det handlar om dyrare saker än munstycken. (har precis beställt ny bil) När jag köpte min quad så fick jag svar från säljaren på fem minuter tills den dagen hojjen va hämtad, då fick jag ringa å tjata för att få svar på mina frågor..
Det är nog tyvärr genomgående rakt igenom allt från tandpetare till rymdraketer.. (det sistnämnda är bara en gissning:) )
-
Jag har köpt 3st ATVer av Denada o tycker att
allt funkat klockrent under resans gång. Fått leverans
i rätt tid osv.
Tycker det är ett trevligt gäng så jag rekommenderade dom
till en kompis senast igår ........
-
Det var detta du syftade på då?:
"-Mina tips. Billigast först.
>
> TGB 250 2wd 45995:- (kedja-går att dreva. Rullgas standard)
> TGB 425 4wd 69995:- (kardan)
> KYMCO MXU 500 2wd 69995:- (kardan)
>
> Detta är 3 stora maskiner. Man sitter skönt och det går stadigt.
> Toppfart på dessa ligger på ca 90-95 km/h.
> Alla är kvalitetsmaskiner från Taiwan. Inget kinesiskt "skräp"...
> Vill du ha högre toppfart så är det Yamaha/Suzuki/Kawasaki på ca
> 6-800cc som gäller och då är prislappen en bit över 100.000:-"
Ang CF /Goes så är det "instegsmaskiner" för oss. Dvs de flesta som testar väljer att kliva upp ett snäpp. Vissa har spetsat in sig på TGB och kliver upp också för den delen... :wink:
Nu ska jag äta ägg så ha en trevlig påsk, Lasse. Och självklart är du välkommen att komma och testa andra maskiner när det är dax!
PS. Kinesiskt "skräp" syftar inte till CF/Goes, utan alla dessa privatimporterade maskiner som tex syns på blocket... 8O
:D Kina eller Taiwan??? Enl mig är detta samma land men med den skillnad att det är lite vatten i mellan :D
KIneserna hävdar att Taiwan är Kina men Taiwan vill bli självständigt.
Har lite svårt att tro att det skulle skilja jätte mycket på de bästa "kineserna" jämfört med de bästa "Taiwaneserna".
Mvh
Mats Jonsson
-
Det var detta du syftade på då?:
"-Mina tips. Billigast först.
>
> TGB 250 2wd 45995:- (kedja-går att dreva. Rullgas standard)
> TGB 425 4wd 69995:- (kardan)
> KYMCO MXU 500 2wd 69995:- (kardan)
>
> Detta är 3 stora maskiner. Man sitter skönt och det går stadigt.
> Toppfart på dessa ligger på ca 90-95 km/h.
> Alla är kvalitetsmaskiner från Taiwan. Inget kinesiskt "skräp"...
> Vill du ha högre toppfart så är det Yamaha/Suzuki/Kawasaki på ca
> 6-800cc som gäller och då är prislappen en bit över 100.000:-"
Ang CF /Goes så är det "instegsmaskiner" för oss. Dvs de flesta som testar väljer att kliva upp ett snäpp. Vissa har spetsat in sig på TGB och kliver upp också för den delen... :wink:
Nu ska jag äta ägg så ha en trevlig påsk, Lasse. Och självklart är du välkommen att komma och testa andra maskiner när det är dax!
PS. Kinesiskt "skräp" syftar inte till CF/Goes, utan alla dessa privatimporterade maskiner som tex syns på blocket... 8O
:D Kina eller Taiwan??? Enl mig är detta samma land men med den skillnad att det är lite vatten i mellan :D
KIneserna hävdar att Taiwan är Kina men Taiwan vill bli självständigt.
Har lite svårt att tro att det skulle skilja jätte mycket på de bästa "kineserna" jämfört med de bästa "Taiwaneserna".
Mvh
Mats Jonsson
Är det inte bara lite vatten mellan kina, tawain och japan?
Och vad jag hört så görs en hel del av delarna föra jappsarna i taiwan. Så kanske det är större skillnad än vi tror (skriver tror för jag vet inte och kanske inte du heller). För jag antar att du kan hålla med om att det är lite skilland på kina och japan byggda hojar. Men som sagt detta är mina egna spekulationer. (Som jag inte vet vad det har med orginal tråden att göra med iaf).
-
Det var detta du syftade på då?:
"-Mina tips. Billigast först.
>
> TGB 250 2wd 45995:- (kedja-går att dreva. Rullgas standard)
> TGB 425 4wd 69995:- (kardan)
> KYMCO MXU 500 2wd 69995:- (kardan)
>
> Detta är 3 stora maskiner. Man sitter skönt och det går stadigt.
> Toppfart på dessa ligger på ca 90-95 km/h.
> Alla är kvalitetsmaskiner från Taiwan. Inget kinesiskt "skräp"...
> Vill du ha högre toppfart så är det Yamaha/Suzuki/Kawasaki på ca
> 6-800cc som gäller och då är prislappen en bit över 100.000:-"
Ang CF /Goes så är det "instegsmaskiner" för oss. Dvs de flesta som testar väljer att kliva upp ett snäpp. Vissa har spetsat in sig på TGB och kliver upp också för den delen... :wink:
Nu ska jag äta ägg så ha en trevlig påsk, Lasse. Och självklart är du välkommen att komma och testa andra maskiner när det är dax!
PS. Kinesiskt "skräp" syftar inte till CF/Goes, utan alla dessa privatimporterade maskiner som tex syns på blocket... 8O
:D Kina eller Taiwan??? Enl mig är detta samma land men med den skillnad att det är lite vatten i mellan :D
KIneserna hävdar att Taiwan är Kina men Taiwan vill bli självständigt.
Har lite svårt att tro att det skulle skilja jätte mycket på de bästa "kineserna" jämfört med de bästa "Taiwaneserna".
Mvh
Mats Jonsson
Är det inte bara lite vatten mellan kina, tawain och japan?
Och vad jag hört så görs en hel del av delarna föra jappsarna i taiwan. Så kanske det är större skillnad än vi tror (skriver tror för jag vet inte och kanske inte du heller). För jag antar att du kan hålla med om att det är lite skilland på kina och japan byggda hojar. Men som sagt detta är mina egna spekulationer. (Som jag inte vet vad det har med orginal tråden att göra med iaf).
Nä det är mycket vatten mellan Taiwan å Japan
Det jag menade va bara att Taiwan hör till Kina!!
Taiwan har hört till kina i massor av år, och de pratar så de förstår varandra!!
Avståndet är just lite vatten om man ser Kina-Taiwan = stockholm- heslingfors
Kina-Japan är väldigt mycket vatten = stockholm-ungern
På mina grabbars Kazuma sitter det japanska delar på också.
Mvh
Mats Jonsson
-
(Som jag inte vet vad det har med orginal tråden att göra med iaf).
För mig som trådskapare spelar det ingen roll, men det blir ju lite bökigare att hitta diskutionen för andra...
-
Yo
Har själv best. en del på Denada och upplevt dem bra, har bara så sent som förra veckan best. nya itp fälgar (en i taget p.g.a att en org.fälg var helt kass) då jag inte visste att ltz:ans org.fälgar är mycket bredare än itp fälgen, vilket gör att däcket får en högre profil, så när den första fälgen damp ned och blev monterad såg man skillnaden :(
Org.fälg ltz400=1995:- ITP.fälg=995:-
Har nu en till på ingång ihop med nya hjulmuttrar då org.bulten är koniska och går in i en urfasning i bulthålet på org.fälgen, vilket itp fälgen inte har utan skall monteras med flata hjulmuttrar.
Nu blev jag blivit informerad idag 19/4 om att Duells har skickat fälgen i tisdags 17/4, men att den inte har dykt upp hos Denada än för vidareskick till mig, så det kan lika gärna vara Duells eller posten som ställer till det för Denada?
Sen är det två firmor till som jag varmt rekommenderar, väldigt snabb leverans hos Mc Doktorn, dan efter jag best. p-ände via telefon kunde jag hämta delen, styrstag var restat, men fick datum då delen var hemma:
http://www.motoro.se/
&
http://www.mcdoktorn.se/main.htm (speciellt för oss sukka ägare)
L8´r M8´s :lol:
-
Min erfarenhet av dom flesta butiker är att priset sällan går att göra. Alla vi vet att dessa butiker har ett rejält påslag för att överhuvudtaget kunna driva en rörelse.
Att kunna pruta bort 10% på en maskin anser jag som en grund för att göra affär. Läser här att vissa tragiskt nog inte ens får med nerfbars till sina maskiner, utan kanske får de till ett reducerat pris, men det duger inte. När jag ringde runt till åf kunde dock dom flesta dra av 10% redan över telefonen.
Så till er som ska till att köpa maskin: Stå på er! Och gå inte på säljarens snack om att de knappt har några marginaler. Gå hellre till någon annan som inser att en nöjd kund är guld värt och kan ge ett bra pris.