ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Dinli => Ämnet startat av: Zoobee skrivet 5 mars 2007 kl. 21:24:10
-
Tjena någon som haft problem med startrelät?? Orginal relät "KLICKADE" endast när jag skulle starta så jag bytte till ett annat. (merqury utombordar motor relä) Funkade ett tag men sen började det oxå (KLICKA) Fick hem ett nytt relä men nu (KLICKAR) det oxå. :evil:
Kan det vara dålig jord :?:
Det funkar ju ett tag sen dör dom :evil: :evil: :evil:
-
Klickar reläet, är det oftast dåligt med kräm i batteriet, byt batteriet istället mot nytt ev. med lite mer ampere i istället, så funkar det säkert bättre.
-
mitt klickade också men jag hittade ett glapp... det fick inte riktigt kontakt och gav ifrån sig ett högt klickande ljud.
Men det bord det väl inte vara i detta fallet då du bytt och den började fungera igen. En tanke bara.....
-
Nu vet jag inte hur det relät sitter på din hoj men på min sitter det lite utsatt för fukt (sitter så det kan spruta upp vatten p ådet från vänster bak däck). vilket gör att det bildas oxid i det. Jag har bytt en gång och fick ett nytt på garanti. Så jag tog isär det gammal.. Och det var fult med oxid i det vilket isolerar och det bara klickar. Så kolla om det kanske kan vara samma problem med ditt. Att det sitter utsatt. Och då kanske kan antingen flytta det eller på något sätt plasta in det.
-
Nä zoobees relä sitter torrt o fint under sadeln inge utsatt ställe, det är det som är mysko. :?:
-
min klickar ju oxå en kväll när jag skulle starta men det vara den ena anslutningskablen till startrelät som kabelskon hade gått itu på så det fanns ingen kontakat alls.
min sitter oxå skyddat och fint.
men det va bara o hålla emot den sen trycka på start så funkade det igen.
-
jag fick problem med min att relät inte ville slå till så jag felsökte och kom på att det inte ville få nån jord signal...
drog en ny kabel och vips så funkade det!
-
Mitt sitter under sadeln också men efter ett halvår var det "totaloxiderat"
-
Mitt sitter under sadeln också men efter ett halvår var det "totaloxiderat"
Ja fast det här handlar om tre till fyra dagar
-
Ja fast det här handlar om tre till fyra dagar
Okay. Det känns ju som att det är nått annat än relät som är fel på då det bara tar några dagar. Det har skrivits många bra tips här.
-
Tack ska ni ha grabbar. Som jag sa så sitter det ett utombordar relä vilket är helt kappslat (slutet) Jag tror att jag har hittat felet :) Glapp i start knappen. För jag har hållt på o rucklat på den o VIPPS så starta den.
Har även mätt upp allting o allt verkar vara i sin ordning :?
-
Va ute i skogen med min Access 250cc och när jag buskört en sisådär 10 min så dog den bara efter att jag bestigit en små-brant kulle. Den bara stängdes av! Nu klickar den till och knasar i elektroniken, likt ovannämnda senarier! Undrar om nån har nån idé om vad det kan va? Startrelät i all ära men det hände ju i samband med att jag klättrat på kullen! Nån som har nån aning? Alla svar beaktas och uppskattas!
-
Min klickade också en gång bara hela tiden, då hade ena kabeln gått av vid relät bara!
-
Ringde till ÅF och fick rådet att man skulle testa med startkablar dvs koppla ATv:en med bilen. Gjorde detta och den startade med detsamma utan något klickande ljud. Tog bort kablarna och klickandet återkom! Har ett underhållsfritt batteri, ska jag köpa nytt eller ska jag ladda upp? Vad tyckes? Kan ju oxå va problem med att generatorn inte laddar alt. att säkringen till denna gått. Kollade säkringarna och ingen av dom verkade ha brunnit!?!
-
Allt berodde på ett dåligt laddat batteri. Nu när jag åkt lite med den så funkar elstarten finfint! Trodde allt möjligt...vem trodde att det skulle va så enkelt. Ladda era batterier om ni dagligen kör lite kortare sträckor, då generatorn inte hinner ladda.
-
På min var det batterikabeln till minuspolen på batteriet som glappade, då hördes bara ett högt klick från reläet. Det var bara att dra åt skruven/muttern till kabelskon så startade den som vanligt igen...