ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: Al_Bundy skrivet 28 februari 2007 kl. 14:56:37
-
tänkte bara kolla och jämföra hur mycket ni har betalat för eran första service på eran 300,jag har precis servat min och dom bytte alla oljor (castrol trans.olja+mobile motorolja) och justerade backen och bromsarna och kollade alla skruvar och muttrar och monterade min bullbar och ställde åt bakfjädringen, betalade 500:- för alltihopa
-
Du fick nog inget kvitto va? ;)
-
Det är nog vad de flesta ÅF tar för första service på hojen.
Jag betalade samma för min 500 4x4.
Blir nog ett annat pris "nästa" service, då det skiljer sig litegrann, ang, sort av hoj, motortyp, oljefilter eller inte oljefilter, m.m.
-
Du fick nog inget kvitto va? ;)
jodå det fick jag faktiskt :lol:
-
grymt billigt.
-
En bra olja kostar ju över hundringen /liter och sen har du fått på bullbar och lite andra justeringar. Den servicen har de inte tjänat en spänn på.
-
när jag betalade bullbaren så ingick montering, såg på kvittot att dom endast tagit betalt för oljan, så jag fick nog inget normalt pris tydligen,men det e ju bara att tacka och ta emot
-
ja d e bara att tacka....schysst pris
-
jaha, så var det dax för 100 mila servicen då,skall in denna vecka,har nu kört 96 mil,skall bli intressant att se vad denna komemr att kosta
-
Jag fick betala 1200:- för den servicen på min SMC 300 :?
-
Jag betalade 750kr för första servicen. Kollade vad dom hade gjort när jag kom hem. INGENTING. Lurad så det skrek om de. Dom hävdar att allt är gjort, så vad gör man :x
-
På min så byttes olja, filter, fettning av nipplar, efterdragning av skruvar och lite små inställningar gjordes oxå 8) Om det är så som du säger att "dom" inte gjorde nått så skulle jag prata med "dom" och försöka få reduserat pris till nästa service åtminstonne, skulle det vägras så skulle jag skita i det och göra service själv (o spara lite pengar.) För jag kan tänka mig att din hojj inte är helt orginal så garantin gäller ju inte hur det än är. (är den orginal så är det ju klart att du har garanti 1 år)
-
Jag kommer att göra servicen själv i fortsättningen. kan tänka mej att det ändå är svårt att få något lagat på garantin om något händer.
-
Jag betalade 750kr för första servicen. Kollade vad dom hade gjort när jag kom hem. INGENTING. Lurad så det skrek om de. Dom hävdar att allt är gjort, så vad gör man :x
Man kan ju alltid hänga ut dem på detta forum så kanske några till slipper att göra samma misstag + att de inte kan lura några fler.
-
Jag lämnade in hos motala scooter. Det tog dom 1 tim att göra hela servicen. Alla andra som jag pratat med behöver minst 3tim. :?
-
Jag betalade 750kr för första servicen. Kollade vad dom hade gjort när jag kom hem. INGENTING. Lurad så det skrek om de. Dom hävdar att allt är gjort, så vad gör man :x
Förlåt en dum fråga, men hur vet du att de inte gjort något??
/johan
-
Jag lämnade in hos motala scooter. Det tog dom 1 tim att göra hela servicen. Alla andra som jag pratat med behöver minst 3tim. :?
Kan kanske bero lite på hur noga man är ? :)
-
Jag betalade 750kr för första servicen. Kollade vad dom hade gjort när jag kom hem. INGENTING. Lurad så det skrek om de. Dom hävdar att allt är gjort, så vad gör man :x
Förlåt en dum fråga, men hur vet du att de inte gjort något??
/johan
Jag kollade på motorn när jag hämtade den och all lera fanns kvar på
skruvarna till kåpan. Så jag kollade ventilspelet själv. Inte justerat. oljepluggen var inte rörd.
-
Roligt o betala för ingenting :? Jag håller med gör servicen själv så vet man vad som e gjort o inte 8)
-
Dålig stil, lägg gärna ut namnet på firman så kanske andra slipper råka ut för samma sak
-
Dom heter Motala scooter.
-
Ja helt rätt häng ut dom :P
-
nu har jag fått tillbaks min kära maskin, och helvete vad den går, är ett jävla acc i den och ett helt annat bottendrag sedan dom ombestyckade den och tog bort strypningen samt drvade om den, tyvärr hade jag min jävla nöt pajjat bakbromsen, så jag fick byta belägg :evil: brukar lägga upp mitt högerben på skärmen när jag får on och använda bara bakbromsen till att bromsa med.
ombestyckningen och munstycke osv ingick i priset när jag köpte helsystemet
fick betala 1600:- för dessa saker.
service 100 mil 0:-
mobil 10w40 olja 150:-
transmissionsolja 100:-
bakdrev 295:-
bromsbelägg 149:-
arbete byte bromsbelägg/bakdrev 2timmar x 495:- = 990:-
inte så farligt pris tycker jag. dessutom tvättade dom den och polerade upp den så den såg ju nya ut när jag kom och hämtade den
8)
-
nu har jag fått tillbaks min kära maskin, och helvete vad den går, är ett jävla acc i den och ett helt annat bottendrag sedan dom ombestyckade den och tog bort strypningen samt drvade om den, tyvärr hade jag min jävla nöt pajjat bakbromsen, så jag fick byta belägg :evil: brukar lägga upp mitt högerben på skärmen när jag får on och använda bara bakbromsen till att bromsa med.
ombestyckningen och munstycke osv ingick i priset när jag köpte helsystemet
fick betala 1600:- för dessa saker.
service 100 mil 0:-
mobil 10w40 olja 150:-
transmissionsolja 100:-
bakdrev 295:-
bromsbelägg 149:-
arbete byte bromsbelägg/bakdrev 2timmar x 495:- = 990:-
inte så farligt pris tycker jag. dessutom tvättade dom den och polerade upp den så den såg ju ny ut när jag kom och hämtade den
8)
-
"Tog bort strypningen" ?
Finns det nåt mer än att ombestycka och helsystem ? :o
-
Kul att det vart skillnad... :P
Vilka munstycken vart det ?
Vilken Strypning menar du ?
-
man skall ta bort den lilla plastkröken på insuget, den som sitter under sadeln och går till filterburken, den stryper tillförseln av luft,man måste öppna upp där så att den får mera luft.
hmm jag glömde bort att fråga vilket munstycke det blev, vet att dom provade 4 olika innan dom hittade ett som funkade genom hela registret lixom,
det blev ett jävla drag när man accelererar
-
Verkar inte göra nån skillnad när man tittar men jag får väl testa o ta bort den :)
-
ja dom tog då bort den och sa att den stryper lufttillförseln,sen bytte dom och provade in rätt munstycke åss drevade dom om den, helsystem hade jag sedan tidigare, skall svänga in och höra vad han satt dit för munstycke när jag har vägarna förbi, han sa ju det till mej men jag kommer inte ihåg vad det var, var så ivrig att få dra iväg därifrån och testa hur den gick 8)
-
Har oxå helsystem och annat lågfartsmunstycke samt drevat till 32, märker nu att det skulle gå att köra med ännu mindre drev.
Enligt "min" mekaniker så räcker det med att öppna upp luftburken utan att behöva byta högfartsmunstycket eftersom den redan får mycket bensin, har skruvat bort kröken nu och ska testa till jobbet imorgon. :)
-
Körde lite efter jobbet idag och tyckte att den verkade axa lite slöare, möjligen blev toppfarten något bättre.
Kan kanske bero på att jag bara bytt lågfartsmunstycke...
Nu sitter struten på igen i alla fall :wink:
-
Hmm verkar ju skumt att den går sämre när han får mera luft...
-
Kanske bara inbillning för att den "blurrade" högre än innan, låter mer än den går :lol:
-
Provade att ta bort snorkeln igen och idag tyckte jag att den gick lite bättre, kanske bara inbillning :lol: