ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Polaris => Ämnet startat av: Palm skrivet 21 februari 2007 kl. 16:18:28
-
Hej!
Har hittat nåra ställen med riktit bra priser, tror ja ialf. Men ni kanske vet ställen med ännu bättre priser!?
Här hade dom en Polaris 800 EFI vägreggad för 106´000: http://funride.jetshop.se/
Och här för samma peng: http://www.fourbyfour.se/ Kolla på "veckans erbjudande".
I det senare fallet så är det ju iofs flyttrea, men inte hos funride. Dom värkar ju hålla deta priset som "standard"...
Nån som vet om det fins fler säljare som har dessa priser?
Mvh/ Palm
-
Det du ska veta är att det inte är "äkta" Polaris dom säljer utan ombygda och omtypade USA modeller, med namn Dresel...
..dvs att du tex missar Polaris 2 åriga garanti...
-
Det du ska veta är att det inte är "äkta" Polaris dom säljer utan ombygda och omtypade USA modeller, med namn Dresel...
..dvs att du tex missar Polaris 2 åriga garanti...
tycker ändå inte att det är värt 25000:- mer som en "äkta" kostar!
-
tycker ändå inte att det är värt 25000:- mer som en "äkta" kostar!
Nä, det kan så vara... Bara du som kund vet vad det är du köper/jämför vilket inte alltid är fallet.
-
Tack!
Det va mycke bra att veta!
Synd att dom inte är så "ärliga" att dom skriver det, så att man vet...
/Palm
-
Hej "Palm"
Det stämmer att dessa maskiner är registrerade som Dresel.
Absolut inget som vi undanhåller, en affär i denna prisklass innebär alltid kundkontakt där vi tillsammans går igenom exakt vad du köper och hur det går till.
Vi har tagit bort möjligheten att köpa dessa makiner i Web-shopen, vi vill alltid ha kundkontakten så vi kan göra affären trygg.
Gällande garanti så har vi ett års Europa garanti inräknat i priset, denna garanti kan man nyttja på närmaste verkstad oavsett vart man bor.
Vill du ha 2 års garanti så löser vi det också.
Det är ALLTID garanti på produkterna, men denna garanti är mer flexibel då du kan nyttja den där du bor.
Vi har mycket långväga kunder som uppskattar denna garanti.
Mvh
Patrik // funride.se
-
denna garanti kan man nyttja på närmaste verkstad oavsett vart man bor.
Hur menar du att det funkar, Patrik? Om kunden köper hos dig och vill göra garantiåtaganden hos mig, betalar du mig för jobbet då? Eller hur tänker du?
-
Hej "Palm"
Det stämmer att dessa maskiner är registrerade som Dresel.
Absolut inget som vi undanhåller, en affär i denna prisklass innebär alltid kundkontakt där vi tillsammans går igenom exakt vad du köper och hur det går till.
Vi har tagit bort möjligheten att köpa dessa makiner i Web-shopen, vi vill alltid ha kundkontakten så vi kan göra affären trygg.
Gällande garanti så har vi ett års Europa garanti inräknat i priset, denna garanti kan man nyttja på närmaste verkstad oavsett vart man bor.
Vill du ha 2 års garanti så löser vi det också.
Det är ALLTID garanti på produkterna, men denna garanti är mer flexibel då du kan nyttja den där du bor.
Vi har mycket långväga kunder som uppskattar denna garanti.
Mvh
Patrik // funride.se
Hej Patrik!
Det var kanske lite förutfattat av mej att skriva så... Att ni skulle dölja detta menar jag :oops:
Det värkar ju jättebra det där med närmsta värkstad! Det gör ju att man kan överväga att handla hos er även om man bor en bra bit bort som sagt! Jag kommer förmodligen höra av mej till er frammåt våren :wink:
Mvh/ Palm
-
och om en maskin är reggas som dresel så kommer knappast polaris att ta i maskinen. Det är ju inte en polaris längre.. Vad jag hört så är de "stora" bolagen inte så glada i att dresel reggar deras maskiner så jag tvivlar på att du kommer få hjälp av dem. För att kunna regga en maskin så måste man ha ett COC dokumnet. Detta kan endast tillverkaren göra. Så dresel gör igentligen en lite bluff och säger att de är dom som gjort maskinen. och kan sedan skriva ut sitt eget coc dokument. Men detta betyder även att maskinen inte längre är en polaris,yamma,honda eller what ever. Du kommer ALDRIG att kunna gå till dem och få garanti rep. Kan kanske till och med bli svårt att få annan typ av verkstads hjälp med. Utan är hänvisad till dresdel... Jag kan tycka att det är lite fult att äns kalla dessa reggade maskiner för något annan är dresel. Många här kör tex reggade yamma raptor 700:a... Detta är inte en yamma längre.. borde kallas Dresel Raptor 700:a, Dresel Brutforce, Dresel LTZ:a etcetc. Så mitt tipps är att köpa en maskin som reggads av tillverkaren för att få tillgång till allt som de kan ge dig. Vilket i dags läget är (om vi pratar de stora "fina" märkena) Can-AM, Yamma raptor 300.... Men vad vet jag.. åker ju fortfarande på min linhai som bara går och går.
-
Även om Dresel monterar blinkers, e-märkta lampor, kopplar om bromsar och stryper ner motorerna så är det ju fortfarande Yamaha som tillverkar dom. Därför kommer jag "alltid" åka gatreggad Yamaha Raptor inte en Dresel Y7.
Vad det gäller service och reparationer har jag änsålänge inte stött på någon Yamahahandlare som inte vill tjäna pengar på att serva/reparera min Yamaha, och jag har frågat 3 stycken här i min närhet. Garantiärenden exkluderat så klart.
Jag har själv en affär med verkstad för service och reparationer av symaskiner och jag är bara glad om jag kan tjäna några extra kulor ner det kommer in någon med ett konkurerande märke. Då har jag ju även möjlighet att visa att mina maskiner är bättre. 8) Kommer man däremot in med en kinatillverkad lågprismaskin som inte fungerar så tackar jag nej till att reparera eftersom dom är kass redan när dom är nya. Ska jag ta betalt ska det bli bra när jag lämnar tillbaka till kunden. Det problemet kan ju knappast Kawasaki, Yamaha, Suzuki också vidare ha bara för att hojen på pappret heter Dresel, eller??
-
"Även om Dresel monterar blinkers, e-märkta lampor, kopplar om bromsar och stryper ner motorerna så är det ju fortfarande Yamaha som tillverkar dom. Därför kommer jag "alltid" åka gatreggad Yamaha Raptor inte en Dresel Y7."
-Det var en yamma men blir en dresel. tror inte yamma skulle vilja sätta sitt namn på en maskin som inte går som det var tänkt och inte ser ut som den var tänkt att se ut.
"Vad det gäller service och reparationer har jag änsålänge inte stött på någon Yamahahandlare som inte vill tjäna pengar på att serva/reparera min Yamaha, och jag har frågat 3 stycken här i min närhet. Garantiärenden exkluderat så klart."
-Självklar vill handlarna göra pengar. Men har du frågat Yamma själva inte bara en av deras handlare? att hitta en verkstad som är villig att hjälpa till att repa en hoj är väl inte så svårt...
"Jag har själv en affär med verkstad för service och reparationer av symaskiner och jag är bara glad om jag kan tjäna några extra kulor ner det kommer in någon med ett konkurerande märke. Då har jag ju även möjlighet att visa att mina maskiner är bättre. 8) Kommer man däremot in med en kinatillverkad lågprismaskin som inte fungerar så tackar jag nej till att reparera eftersom dom är kass redan när dom är nya. Ska jag ta betalt ska det bli bra när jag lämnar tillbaka till kunden. Det problemet kan ju knappast Kawasaki, Yamaha, Suzuki också vidare ha bara för att hojen på pappret heter Dresel, eller??"
- Känns inte som vi ännu en gång skall gå in på kina Vs "kvalite" maskiner ännu en gång så jag lämnat din kommentar om det där hän. Låt oss anta att du jobbar för symaha. Så kommer någon med en kawasyski. Så är det klart att du försöker repa maskinen. MEN.. om kunden går direkt till symaha med sin kawasyski tror jag inte heller de skulle hjälpa kunden. Men om nu symahas maskiner så snabba att de är olagliga för vanligt folk att använda, men så kommer dressman och bygger om dem. Byter "gaspedal", tråd förare, låser så man bara kan sy rak stygn så finns det väl ändå en risk att symaha INTE vill röra denna maskin för OM de skulle det och byter till sina orginal delar så blir ju maskinen olaglig...
Det jag pratat om är tillverkarna och garanti rep. Men att hitta någon som vill skruva på hojen för en bunt pengar är nog inte så svårt oavsett om man kör en "fin kvalitetsmaskin" eller en simpel kina...
-
"Även om Dresel monterar blinkers, e-märkta lampor, kopplar om bromsar och stryper ner motorerna så är det ju fortfarande Yamaha som tillverkar dom. Därför kommer jag "alltid" åka gatreggad Yamaha Raptor inte en Dresel Y7."
-Det var en yamma men blir en dresel. tror inte yamma skulle vilja sätta sitt namn på en maskin som inte går som det var tänkt och inte ser ut som den var tänkt att se ut.
På pappret blir det en Dresel. Är Din hoj inte en Linhai längre för att du har klippt av kabel till varvstoppet och satt på vägdäck? För inte var det så som Linhai hade tänkt sig att den skulle gå eller se ut...
Nja det håller inte för mig.
"Vad det gäller service och reparationer har jag änsålänge inte stött på någon Yamahahandlare som inte vill tjäna pengar på att serva/reparera min Yamaha, och jag har frågat 3 stycken här i min närhet. Garantiärenden exkluderat så klart."
-Självklar vill handlarna göra pengar. Men har du frågat Yamma själva inte bara en av deras handlare? att hitta en verkstad som är villig att hjälpa till att repa en hoj är väl inte så svårt...
Skulle tro att dom flesta Yamahahandlarna är egna och inte några dotterbolag till Yamahakoncernen. Det är ganska ointressant vad importören tycker, för mig är det självklart att prata med den som ska göra jobbet. Jag åker inte med min Volvo till Gent för service och reparationer.
"Jag har själv en affär med verkstad för service och reparationer av symaskiner och jag är bara glad om jag kan tjäna några extra kulor ner det kommer in någon med ett konkurerande märke. Då har jag ju även möjlighet att visa att mina maskiner är bättre. Kommer man däremot in med en kinatillverkad lågprismaskin som inte fungerar så tackar jag nej till att reparera eftersom dom är kass redan när dom är nya. Ska jag ta betalt ska det bli bra när jag lämnar tillbaka till kunden. Det problemet kan ju knappast Kawasaki, Yamaha, Suzuki också vidare ha bara för att hojen på pappret heter Dresel, eller??"
- Känns inte som vi ännu en gång skall gå in på kina Vs "kvalite" maskiner ännu en gång så jag lämnat din kommentar om det där hän. Låt oss anta att du jobbar för symaha. Så kommer någon med en kawasyski. Så är det klart att du försöker repa maskinen. MEN.. om kunden går direkt till symaha med sin kawasyski tror jag inte heller de skulle hjälpa kunden. Men om nu symahas maskiner så snabba att de är olagliga för vanligt folk att använda, men så kommer dressman och bygger om dem. Byter "gaspedal", tråd förare, låser så man bara kan sy rak stygn så finns det väl ändå en risk att symaha INTE vill röra denna maskin för OM de skulle det och byter till sina orginal delar så blir ju maskinen olaglig...
För att förtydliga mig lite då, lågprissymaskiner runt 1000-lappen är till 99,9% tillverkade i Kina. Och när det gäller symaskiner så för den som tänkt sy så håller dom inte måttet. Liknelsen var mer för att jämföra skillnaden på en Dresel och Yamaha. Kvalitén är inte sämre på en Dreselraptor. Och det är fortfarande inte tillverkaren/importören/generalagenten som sköter service och reparationer. Jag som reparatör skulle gärna skruva i den och ev. sälja reservdelar, strypt eller inte.
Det jag pratat om är tillverkarna och garanti rep. Men att hitta någon som vill skruva på hojen för en bunt pengar är nog inte så svårt oavsett om man kör en "fin kvalitetsmaskin" eller en simpel kina...
Du kommer ALDRIG att kunna gå till dem och få garanti rep. Kan kanske till och med bli svårt att få annan typ av verkstads hjälp med. Utan är hänvisad till dresdel...
Garantiärenden exkluderat skrev jag medans du har både hängslen och livrem, i det ena inlägget är det svårt att hitta någon som ens vill ta i en Dresel och nästa så är det inga problem alls. :?
Back to topic...
-
Om du byggt en symaskin som någon sedan ströp men fortsatte att sälja under ditt namn. Hade du som tillverkare då inte sett en viss risk att personer som köper din ombyggda strypta modifierade symaskin tror att alla dina maskiner går lika illa?
Tänker inte gå in i en diskussion vad en maskin som en privatperson modifierat för sitt egen skull skall kallas...
Jag vet inte hur det är med yamma eftersom den jag ägde var för gammal för garantier och repade den gjorde jag själv. Men Hondan vi hade åkte vi till några i stan med, som iofs inte var honda själva men som endast gjorde service på honda (och självklart var auktoriserade). Men det kanske finns ett annat utbud i stockholm vilket gör att man som service verkstad kan specialisera sig på ett märke och ändå överleva. Men då är de även väldigt tätt knutna till tex honda som i detta fallet. Dessutom fick man vänta ett par månader på att få en tid. Så jag är tveksam till att verkstäderna här har lite att göra som att det förmodligen inte vill "chansa" på att göra en sin generalagent irriterad. För tappar de titeln som auktoriserad honda verkstad så ligger de lite illa till... Men att få en generell mek att skruva på din hoj är nog inte så svårt. Jag var väl lite oklar och därför kan det tolkas som jag i enasekunden sa att det inte var några problem och i den andra säger att det är "omöjligt". Sorry.
Förmodligen ligger väl "sanningen" någonstans i mellan de senarior vi målar upp. Men att köpa en yamma Raptor 300 eller Can-Am så slipper man alla dessa eventuella "problem". Sedan har vi en del personliga åsiker om vad saker skall/borde kallas eller inte men det känns kanske lite som det kvittar...
Back to topic.