ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: psyco skrivet 19 februari 2007 kl. 23:39:24
-
hej jag har precis köpt lite effekthöjande saker. :D
smc rostfria effektblås. 115 munstycke. ock öppet luftfilter.
en jävla skillnad på ljudet, (mullrar gött)
men märker mycket lite skillnad på efekten :(
och den vill gärna ha lite choke hela tiden????
e det bara jag som tycker att filtert passar dåligt eller ( fick trycka till det för att det skulle passa)
undrar över en sak. på höger sida av förgasaren sitter tomgångsskruven.
men under förgasaren mot cylindrarna siter en skruv är det luftskruv eller.
skruva lite på den o då tyckte jag att den gick lite jämnare. svår att komma åt :evil:
någon som har gjort samma sak hur tycker ni att det märks på effekten eller tror man det bara fär att den vrålar lite mer.....
-
du lär öka munstycket til 140 då får den nog tillräckligt med bränsle, sen kan du t :D esta o köra utan locket till luftfiltret o kolla skillnaden
-
jag har ombestyckad och med effektsystem och den är skillnad mot orginal i botten draget.
har inga problem med att den vill ha choke, har iofs inte öppetfilter på vintern, många motorer mår inte bra av öppetfilter då det är kallt ute eftersom den får för kall luft och för tunn blandning och går inte riktigt bra, iallafall är det då så på många bilar, jag fick ta bort mitt öppnafilter när det kröp ner mot -10 på bilen,vet inte om en förgasarmotor reagerar på samma sätt. men du kan ju testa att köra med orginalfiltret nu när det är kallt och se om du märker någon skillnad
-
jag har ombestyckad och med effektsystem och den är skillnad mot orginal i botten draget.
har inga problem med att den vill ha choke, har iofs inte öppetfilter på vintern, många motorer mår inte bra av öppetfilter då det är kallt ute eftersom den får för kall luft och för tunn blandning och går inte riktigt bra, iallafall är det då så på många bilar, jag fick ta bort mitt öppnafilter när det kröp ner mot -10 på bilen,vet inte om en förgasarmotor reagerar på samma sätt. men du kan ju testa att köra med orginalfiltret nu när det är kallt och se om du märker någon skillnad
-
dubbelpost,vad hände nu då
-
använd ett större huvudmunstycke, 140.
Den får för snål luftblandning, det är därför den går bättre på choken.
Choken är juh ett spjäll som stänger luftintaget.
Så större munstycke eller sätt tillbaka locket till luftburken & borra 6-7st 13mm hål.
-
Vad exakt åker du på?
Tycker inte du skall borra sönder burken,lägg emellan 2 muttrar istället.Har du flyttat nålarna? ev bytt lågfartsmunstycket?
Prova att flytta nålarna och justera luften till att börja med
-
Ett tips kör inte me dom där j-vla öppna filterna ifall du inte vill ha in skit i motorn funkar ungeför like bra som en köks sil!!!!! Vet inte hur det e med alla filter men många av dom!
-
tack för alla svar fattar inte varför det inte står vad jag har för maskin har fylt i den spalten i min profil... jag har en 300. 07 orange.
Jag har inte testat o ändra nålen. skall göra det i helgen.
Är det skit med öppetluftfilter 8O
trodde det skulle bli bra.. Jag har ju tagit bort hela luftburken. skurit till en plastskiva i samma form som metallringarna o skruvat dit den ( nu kan man förvara saker där luftburken sutit) jag funderar på att skaffa filterklister till filtert. som man har till crossar vad tror ni om det då...
skall beställa flera munstycken.. så jag kan prova mig uppåt (dom e ju inte så dyra) men ingen som vet vad det e för munstyke som sitter under förgasaren
-
de öppna filtrena blir alldeles för utsatta för lersprut och dyligt om du har tänkt att köra på lite kul ställen