ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Suzuki => Ämnet startat av: klotsvenne skrivet 18 februari 2007 kl. 00:20:32

Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: klotsvenne skrivet 18 februari 2007 kl. 00:20:32
är det nån som vet vad tps:en gör på ltz...ställer ner tändningen eller höjer på låga varv.... :?:
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: zacka skrivet 18 februari 2007 kl. 03:35:59
klipp av kabeln så få du se  :roll:
minst 5 hk till :lol:
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: klotsvenne skrivet 18 februari 2007 kl. 10:51:41
zacka sommna om !!! så nån som vet får ordet.... :lol:
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: Libba skrivet 18 februari 2007 kl. 11:18:00
Svenne. Kasnek du borde tänka på själv. ATT NÅN SOM VET FÅR ORDET!!!!!
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: PEPPE skrivet 18 februari 2007 kl. 11:24:14
Vem är Kasnek? :wink:
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: klotsvenne skrivet 18 februari 2007 kl. 11:24:51
URSPÅRNING......mobbas bara gör det... 8)
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: Mekken skrivet 18 februari 2007 kl. 11:27:23
På bilar brukar väl "spjälllägesgivaren" ange när spjället är stängt (tomgång) respektive helt öppet (fullgas) och feta på blandningen lite extra i dom lägena...
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: Libba skrivet 18 februari 2007 kl. 12:38:53
Citat från: "PEPPE"
Vem är Kasnek? :wink:


Svennes nya smeknamn:P
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: klotsvenne skrivet 18 februari 2007 kl. 21:02:07
ingen som vet???? 8O
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: Fx2 skrivet 18 februari 2007 kl. 21:17:24
Den ökar förtändningen vid hastigt gaspådrag, med andra ord så märker du ingen skillnad i effekt men den är något rappare på gaspådrag med den inkopplad mot om den är urkopplad.
Titel: throttle position sensor...
Skrivet av: benring skrivet 19 februari 2007 kl. 11:03:50
Vill bara förtydliga:

Den ser till att förtändningen blir senare lagd, dvs förtändningen blir lägre.
Motorn tänder alltså senare, vid hastigt gaspådrag.

Däremot, vid högre varvtal och lite gas, så ställer den tändningen så den tänder tidigare.

Detta ger en motor som går renare och finare än om man skulle köra utan. Bättre effektkurva.