ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => SMC => Ämnet startat av: orre250cc skrivet 15 februari 2007 kl. 10:49:34
-
Hej är lite sugen på att skaffa en sådan men är det nått att ha?
http://www.batterilagret.se/SORTIMENT/OVRIGT/crosscart.htm
-
Har kört PGO buggster 250cc, den ser likadan ut...dom är lite väl trötta för att vara skoj på sommarn, men nu när de är halt så kan man ha roligt!
PGO har en 500cc på gång som är riktigt grym, men sen kostar den ju ca 100.000:-...och riktigt så rolig är den nog inte.
Då är en ATV ett bättre köp skulle jag tro!
-
Har redan 2 ATV idag. Tänkte att det kan vara skönare att åka 2 i denna.
-
Säger som BIGBAD..den är lite trött och seg och man kan inte få ut så mycke av den..men en pendlarmaskin till och i från jobbet så är den säkert bra..men föredrar hellre en ATV eller en QUAD som man kan ha mycket roligt med...men allt är ju tyckt och smak...lycka till
Ingemar på
WWW.NORRLANDSATV.DINSTUDIO.SE
-
Googla lite efter film på dessa så får du se. "Kalle Rosenbald" (bl.a. STCC förare) provkörde åt Motorjournalen och han var helt lyrisk, ett ända stort leende. Jag är alldeles för stor och lång så för mig blir det djavulskt obekvämt, Men har provat 150cc och visst är det rent ut skitkul. en 250 torde ju inte vara fel. Fartkänslan är total ungefär som karting.
-
Kolla bilderna på 500:an.. Den ser mycket mycket mycket ballare ut.
-
Du har rätt 500:an ser mycket ballare ut.....
-
Maratontest
Skratta du bara! Det gjorde vi också i tre dagar och 45 mil!
PGO är företaget säljer och marknadsför en del udda produkter, ATV eller inte så kan man köra dessa på vägen!
Vi fick tre stycken fordon med fyra hjul på! två stycken 250cc och en 50cc Eu-moped för två, skickade till oss dagen innan vår safari resa.
De såg onekligen annorlunda ut och självklart ska vi testa dem. Vi tog med oss 250kubikarna på maraton test, 45 mil på tre dagar. Helt nya ur kartongen från Danmark kom maskinerna till oss, ingen hade tidigare testat de nya PGO 250 Bugrider vi skulle bli först.
â€Joppe†på Kanal5 testade en 150cc PGO för cirka ett år sedan, ni som såg programmet vet vad han tyckte.
Ni kanske kan lista ut hur kul det är att köra de nya 250cc, den ensitsiga med AGA-diff.
Vår testförare!
Niklas Söderholm fick bli förste testförare av Bugrider 250 den ensitsiga modellen.
Nu skulle den ut på något som ingen av oss visste slutet på, ATV-QUAD safari 45 mil på tre dagar.
Som tur var började resan lugnt för att sedan öka på svårighetsgraden successivt. Efter ett par mil gjorde vi första stoppet. Hur går det frågade vi Niklas? Han bara skrattade och vi kan meddela att de var allt vi fick till svar de andra gångerna vi ställde samma fråga!
När vi skulle ut och köra i terrängen så föreslog jag att Buggen kunde åka efter följebilarna.
ALDRIG fick jag till svar, sa inte Jens på PGO att vi skulle testa dem? Jo det sa han men inte vart!
Så vi fattade vinken Niklas skulle köra samma väg som vi andra gjorde på ATV, vill du det så är det bara att hänga på.
Ut i skogen och då menar vi skogen inte någon 3meter bred skogsväg, hur skulle det här sluta?
Vi första stoppet letar jag mig nyfiket fram och frågar, går det bra eller ska du åka den andra vägen? Jag är ju här före dig eller? Så det ska nog gå bra RESTEN OCKSÅ.
Som du vill Niklas skrattar bäst som skrattar sist! Det blev ännu tuffare terräng och brantare backar efter resans gång, men det enda man kunde höra var ett Skrattande ljud från â€Buggen†så fortsatte det resten av resan.
Det spelade ingen roll var och hur fort vi körde så var den skattande Bugridern med Niklas bakom ratten med.
Så var det från start till mål den dagen, 12mil i tuff terräng och inte ett fel på maskinen. Vad ska man säga???
Testdag två är det lite lugnare åkning och vi låter flera testa Bugrider maskinerna, med oss hade vi ensitsig och en tvåsitsig PGO Bugrider 250. Större delen av dagen körde vi på kurviga grusvägar med ett stopp på endurobanan. Nu hade alla vant sig, att överallt där vi kom fram kom även Bugridern fram. Huruvida det beror på föraren eller maskinen får förbli en fråga att grubbla på om ni själva testar en Bugrider 250 I.
Ute på industriområdet där vi gjorde en del av testerna, lät de små vara med och köra lite på deras egna maskiner som vi hade på trailer. Under tiden vi stannade till så passade några till på att prova Buggarna.
Efter en stund är Willman fram och känner lite på den ensitsiga, är det OK om jag tar en sväng säger han.
Sen försvinner han en stund och tillbaka kommer han, men inte på fyrahjul. Andreas Willman som normalt kör tvåhjuling av något slag, exempelvis Kawasaki ZX9med ett T på slutet. Huruvida det är normalt eller inte så â€Willhan†nog helst åka på tvåhjul, i fullfart kom han in på området körandes på 2-hjul.
Ja att det är kul och köra dessa maskiner råder det ingen tvekan om. Och de verkar som de håller ihop även då vi helt gått över gränsen för hur man ska testa en PGO Bugrider 250.
Men, kom ihåg att killarna på bilderna är proffs, det är inget man bör prova hemma.
Det vi vill visa med det här är att vår testpersonal har kunskap att testa vad grejerna går för, så slipper ni göra det själv med en olycka som följd.
Efter 56mil brutal körning har inte maskinerna svikit oss, mer än ett tappat kedjelås.
Den tvåsitsiga Bugridern kördes dock inte i skogen eftersom den har en diffad axel bak och är lite bredare än den ensitsiga. Att ta sig en tur i den tvåsitsiga är en upplevelse för två, där den mötande trafiken blir en trafikfara. Alla bilar man möter vänder sig förarna och tittar inte på vägen, med andra ord det blir det en trafikfara.
PGO bugrider finns i tre modeller, en ensitsig 250kubikare och en tvåsitsig 250 kubikare samt som världens coolaste EU-MOPPE för två. OBS! Alla borde testa en bugrider det liknar inget annat det är roligt., fråga Niklas som skrattade i tre dagar och 42 mil.
Fakta: Bugrider 250cc I/II
Motortyp:4-takt 250 cc, vattenkyld
Toppfart: 85 km/t
Växling: CTV-automat med back
Torrvikt 280/ 290 kg
Tankvolym: 8 liter
Broms fram/bak: skiva/skiva
Däck fram/bak: 19x7-8 - 22x10-10
Pris: 49900:- och 54990:-
Fakta: Bugrider 50 2-sits â€Euâ€
Motortyp:2- takt 49 cc, luftkyld
Toppfart: 45 km/t
Växling: CTV-Automat med back
Torrvikt: 260 kg
Tankvolym: 8 liter
Broms fram/bak: Skiva/skiva
Däck fram/bak: 19x7-8 - 255-60/10
Pris: 29900:-
Importör: C.Reinhardt Telefon: 0045-44 83 09 10
Av Ted Honkala TMC. mera info och artiklar på www.atv-quadx.se
-
WOOW vilket test nu vart man ju hel tokig.... tack för mycket info.