ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Linhai => Ämnet startat av: Thomas skrivet 16 maj 2005 kl. 10:12:06
-
Tjena !
Funderar på at köpa en atv och var inne på en Lifan 250 först men funderar nu på en Allroad 300.
Tänkte främst använda maskinen till plogning(stockholmsområdet) och drag (trädgårdsarbete).
Sedan kanske även ta den till affären då frugan tagit bilen.
Fördelen som jag ser är att Allroaden har lågväxel medan Lifan har manuell. Vet inte vad som är bäst. Självklart skulle jag gärna köpa en 4x4 men dom pengarna finns inte.
Vad tycker ni som har erfarenhet skulle passa?
-
Självklart ska du ha en ALLROAD 300,om du ska välja, har en själv som går mycket bra stark o robust, till ett vettigt pris, klart att det finns andra
fabrikat, men då blir prisbilden nåt helt annat
-
Trust me on this one: Allroad 300. Inget snack!
Med de förutsättningar som du beskriver, om du väljer en Lifan så kommer du att gråta varje dag över varför du var dumsnål på de sista 10.000...
-
Orkar den ploga eller komer det bli problem med fästet.
Vi snackar ju inga direkta mängder eftersom jag bor strax utanför Stockholm.
Hur är det med reservdelar och serviceställen. Finns det att få tag på?
Tack för tipsen by the way.
-
Håller med föregående. En klockren maskin till ett vettigt pris! Vi har delar och tillbehör till Linhai.
Kom förbi och testa!
08-560 443 74
-
Orkar den ploga eller komer det bli problem med fästet.
Vi snackar ju inga direkta mängder eftersom jag bor strax utanför Stockholm.
Hur är det med reservdelar och serviceställen. Finns det att få tag på?
Tack för tipsen by the way.
Allroaden är en "fullstor", "fulltung" ATV (tyngre än Kawasaki Brute Force!) med rejält mönstrade däck. Orken är det inga problem med!!
Tvähjulsdrift är lite trisst när det blir ordentligt halt/lerigt, oavsett maskin, dock är Allroaden den som hanterar detta bäst. (Tycker jag!)
Kedjor hjälper mot halka, men vid djup snö får alla ATVer problem...
En detalj som är kul med Allroaden: Köpte en Warn 2,5 vinsch och blev förvånad när jag upptäckte att den passade direkt på utan dyr fästplatta el. dyl., förborrade hål som passade för vinsch fanns. Lysande!
Eftersom du bor i Stockholmsområdet måste du ta en sväng in till fyrhjuling.se på Ekerö. Testade en Allroad hos dem och beställde en omgående!! Mycket bra killar där som tar sig tid och har ett genuint eget intresse! Kan rekommendera dem varmt! De har även plogar och annat skoj till Allroaden.
Mvh,
Torbjörn
-
Verkar som det blir en Allroad 300 om någon månad eller så.
Är det någon som vet om det är något mer som skiljer mellan 2wd och 4wd modellerna förutom hur många hjul dom driver på och några kg extra i vikt?
-
Äntligen har man kommit till kritan och investerat och jag är grymt imponerad. Går skitbra men jag har dock inte testat några andra märken så jag kan inte gämföra direkt. Den uppfyller alla mina krav och jag rekommenderar den varmt med tanke på vad man får för pengarna.
Tack till er som höll mig undan från andra mindre bra märken för en billigare penning.
Det är bara en sak jag är fundersam över och lite orolig.
Efter att ha kört den några mil upptäckte jag att det var en del olja utanpå växellådan mot bakhjulen och på bottenplåten, brukar det bli det?
Tycker inte det borde vara så. Det rör sig inte om några mängder kanske en matsked.
Sedan hade någon luftingsslang som går från motorn upp till luftfiltrets låda (under sittsen) hoppat loss från motorn, vad den hade för fuktion vet jag inte men den var bara att sätta dit igen.
Tacksam om någon mer insatt vet något om dessa två fenomen.
-
Troligtvis är det från vevhusventilationen. Slangen som går till luftburken är från vevhusventilationen och hade den hoppat av är säkert oljan därifrån.
Så länge det inte blir några större mängder efter en körning är det normalt och inget att bry sig om.
/J
-
Tjena !
Funderar på at köpa en atv och var inne på en Lifan 250 först men funderar nu på en Allroad 300.
Tänkte främst använda maskinen till plogning(stockholmsområdet) och drag (trädgårdsarbete).
Sedan kanske även ta den till affären då frugan tagit bilen.
Fördelen som jag ser är att Allroaden har lågväxel medan Lifan har manuell. Vet inte vad som är bäst. Självklart skulle jag gärna köpa en 4x4 men dom pengarna finns inte.
Vad tycker ni som har erfarenhet skulle passa?
Klart du ska ha en allroad 300 har en själv började med en PGO 150 sedan en COBRA 220 men allroaden är roligast och du kommer från så gott som överallt bara att lägga i lågen har dragit bilsläp med min inga problem alls(lycka till)
-
Tjena !
Funderar på at köpa en atv och var inne på en Lifan 250 först men funderar nu på en Allroad 300.
Tänkte främst använda maskinen till plogning(stockholmsområdet) och drag (trädgårdsarbete).
Sedan kanske även ta den till affären då frugan tagit bilen.
Fördelen som jag ser är att Allroaden har lågväxel medan Lifan har manuell. Vet inte vad som är bäst. Självklart skulle jag gärna köpa en 4x4 men dom pengarna finns inte.
Vad tycker ni som har erfarenhet skulle passa?
Klart du ska ha en allroad 300 har en själv började med en PGO 150 sedan en COBRA 220 men allroaden är roligast och du kommer fram så gott som överallt bara att lägga i lågen har dragit bilsläp med min inga problem alls(lycka till)