ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: XINAIR skrivet 1 februari 2007 kl. 15:33:39
-
Hej igen!!
Det blev en Ltz 400 för mig iaf.
Men nu undrar jag det där me strypningarna som man vill ta bort, vilka och vad som ska bort.
Tack för svar, kanske med bild
// X
-
prova o sök...den frågan har kommit upp några gånger så det borde finnas nån tråd... 8)
-
Ljuddämparens bakre del, främre avgasröret innan kröken, trottelstopp osv.
Sök på forumet, finns många trådar om det i Suzukidelen.
-
Glöm inte bestyckning av förgasare sedan!
-
Glöm inte bestyckning av förgasare sedan!
Hur skall den bestyckas då och går den dåligt utan att bestyckas om
-
Då går motorn för magert. Kan skada motorn! Avgassystemet ska inte glöda (avgastempen stiger när motorn går magert)!
Sen får du ju inte ut något av grejerna som är gjorda, förrän soppan ökas.
-
Vad jag vet så skall det inte behövas bestycka om bara för att du tar strypningarna. Kolla bara soppaskruven så den inte är dragen i botten tror den ska vara 1 1/2 varv ut , och om du tycker den går lite ryckigt på låga varv så byt lågfarten till 27,5.
-
Vad jag vet så skall det inte behövas bestycka om bara för att du tar strypningarna. Kolla bara soppaskruven så den inte är dragen i botten tror den ska vara 1 1/2 varv ut , och om du tycker den går lite ryckigt på låga varv så byt lågfarten till 27,5.
Håller med föregående talare.
Det finns inget att hämta med att ta bort strypningarna.
Bestyckningen från fabrik är perfekt inställd och man kan inte göra bättre själv.
Likaså är luftburken i det närmaste hermetiskt tillsluten, vilket medför att den garanterar helt ren luft och inget damm in i förgasaren.
Avgassystemet består i en del helt öppet rör, inte mycket att hämta här, plus en liten dämpad del för att få ner ljudvolumen litet grann.
Ger väldigt lite att ta bort ljuddämpningen.
Så kör som den är tänkt, ta inte bort några strypningar.
Du kommer bara att inse vilket onödigt arbete det var.
-
Corba, så du menar att originalavgaset med dess trånga ände, och plugg i främre är det som gäller? Varför har då DRZ (2-hjulingen med samma spis) inte dessa strypningar??
-
absolut.
(ett tips, kolla min info) :wink:
ok, kanske för långsökt....
Här kommer en förklaring till vad jag egentligen menade.
Håller med föregående talare. - Inte mycket att kommentera, bortsett från ironin.
Det finns inget att hämta med att ta bort strypningarna. - Återigen lite ironi, kolla min egen info.
Bestyckningen från fabrik är perfekt inställd och man kan inte göra bättre själv. - Bestyckningen från fabrik är så snålt inställd (miljöskäl) att tar man bort strypningen blir den anorektisk.
Likaså är luftburken i det närmaste hermetiskt tillsluten, vilket medför att den garanterar helt ren luft och inget damm in i förgasaren. - Faktiskt sant, den ynka lilla luft som faktiskt passerar är ganska ren
Avgassystemet består i en del helt öppet rör, inte mycket att hämta här, - om man inte byter ut det helt förstås, plus en liten dämpad del för att få ner ljudvolumen litet grann.
Ger väldigt lite att ta bort ljuddämpningen. - att ta bort dämpningen ger inte mycket, att byta ut gör däremot stor skillnadSå kör som den är tänkt, ta inte bort några strypningar. - Den är tänkt för att piska grusvägar och mx
Du kommer bara att inse vilket onödigt arbete det var. - Ta inte bort strypningarna i avgas, byt istället