ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Barn Quad & andra ATV's => Ämnet startat av: pålamalm skrivet 31 januari 2007 kl. 19:25:51
-
vill veta mer om cf 500 ...vad tycker ni som kör den ..det borde finnas några som kör den,,,,,,,, :?: :?: :?: :?: :D
-
Har inte hunnit köra så mycket med min hoj än, men tycker den är helt ok, bra drag, stadig på vägen, lågväxeln kunde varit lite lägre utväxlad, elektrisk diffspärr fram, i och urkopplingsbar 2/4 drift, motorbroms, och bra bromsar, lagom hårda stötdämpare, inga som helst problem att ta passagerare, (märks inte att man har någon med sig), kanske lite törstig på bränsle, men det går kanske att justera med trottelnålen, är helnöjd med hojen annars. :wink:
-
Har klarat av ca 30 mil med min demo CF 500 b.l.a kvälls körning kolsvart med Zacka o tintin har fungerat kanon bra. :D
Har inte fått rapporter om några problem heller.
Kom gärna och prov kör i Enhörna Södertälje. :lol: :lol:
Hälsningar
Peter Centerholt
www.fyrhjulingar.nu
-
Har oxå en Cf-moto. Tycker den funkar kanon. är hel nöjd med den.. Enda som jag har som inte e helt 100 är att tanklocket verkar vara för tätt så den dör ibland men då e det bara att lossa lite och starta igen. Nån mer som varit med om detta?? Annars tycker jag det är en kanon maskin. har varit ute en hel del i skog och mark men har inte lyckats köra fast än iallafall..
-
Jag har monterat låsbart tanklock, funkar kanon,(samma lock som till smc)
-
Har oxå bara hunnit med ett par mil med min, satt mig i ett par kniviga situationer, men i med diffspär och gasa iväg, både frammåt och bakåt. Kanske är svängradien inte helt vad man önskar, men som föregående talare sagt, man tar sig fram överallt. Åkte med polaren och hans Linhai 300, nu är inte jag någon expert, men man märker att med delad bakaxel samt diffspärr komer man långt. Drar som Turbo sa kanske lite mycket, men det får man leva med, om inte annat.
Kanske lite trögt att få i växlarna, särskilt när man åkt på Låg ett tag, och om man inte "trycker" i Lågväxeln ordentligt, så har den en tendens till att hoppa ur och till Hög, när man börjar åka. Men enligt ÅF går detta att fixa vid service. Annars kan jag som renodlad nybörjare bara säga att den klättrar där jag vill här i bergslagens skogar!! Klart rekomenderbar, mycket maskin för pengarna.
Satt även på handtagsvärme, såndär som ser ut som en hagelpatron och stoppa in i styret, jämförde med polarens på Linhaien, kan säga att det tog typ 5-10 min körning, sedan brännde det nästan igenom handskarna...ganska gött!!
Mvh Mart
-
Har oxå bara hunnit med ett par mil med min, satt mig i ett par kniviga situationer, men i med diffspär och gasa iväg, både frammåt och bakåt. Kanske är svängradien inte helt vad man önskar, men som föregående talare sagt, man tar sig fram överallt. Åkte med polaren och hans Linhai 300, nu är inte jag någon expert, men man märker att med delad bakaxel samt diffspärr komer man långt. Drar som Turbo sa kanske lite mycket, men det får man leva med, om inte annat.
Kanske lite trögt att få i växlarna, särskilt när man åkt på Låg ett tag, och om man inte "trycker" i Lågväxeln ordentligt, så har den en tendens till att hoppa ur och till Hög, när man börjar åka. Men enligt ÅF går detta att fixa vid service. Annars kan jag som renodlad nybörjare bara säga att den klättrar där jag vill här i bergslagens skogar!! Klart rekomenderbar, mycket maskin för pengarna.
Satt även på handtagsvärme, såndär som ser ut som en hagelpatron och stoppa in i styret, jämförde med polarens på Linhaien, kan säga att det tog typ 5-10 min körning, sedan brännde det nästan igenom handskarna...ganska gött!!
Mvh Mart
var finns handtagsvärmen att köpa?
-
köpte min handtagsvärmare på "stefans skog och fritid" i lindesberg. Tror det är DUELLs märke, såg att den fanns på deras hemsida.
art nr. 92-166 Handtagsvärmare 12 volt 36W (18W element) tror jag betalade typ 340 spänn. Relativt enkelt att sätta in med hjälp av grannen :D som precis gjort samma på sin Linhai.
Blir kanonvarmt......gött i kylan. Finns nog och få tag i lite överallt...
MVh Mart
-
Jag är lite intresserad jag med av denna och läste denna recention:
http://www.atvsweden.com/pdf/atv_quad.pdf
Det jag inte fattar är detta:
Eftersom den här maskinen är avsedd
för terrängkörning har man möjlighet
att välja mellan två eller fyrhjulsdrift (är
den vägreggad och utrustad med två- eller
fyrhjulsdrift är maskinen helt låst till
att enbart driva på alla fyra hjulen samtidigt
för att uppfylla lagkraven). Även om
du har en knapp för att välja mellan de två
alternativen hjälper det aldrig så mycket
att du trycker på det ena eller andra valet,
fyrhjulsdriften ligger alltid i på en som är
vägreggad. Som vi påpekat vid tidigare
körningar vi gjort är det en stor fördel att
kunna välja mellan dessa två alternativ allt
beroende på var man är och kör. Skall man
ut i skogen skall det var fyrhjulsdriftsmöjligheter
vill vi påstå. Puttrar du runt hemma
på gården räcker det säkert gott och väl
med tvåhjulsval. Ute i terrängen gäller det
att med den här maskinen lägga vägvalet
rätt, för att inte ställa till det och bli fast.
Vad menas? Har man inte möjlighet att få tvåhjulsdrift om man väljer en vägreggad?? 8O
/B
-
De är samma med Can-Am och Bruteforce har jag för mig, men jag tror de bara är att sätta tillbaka en sladd så ska de funka.
-
Va löjligt sånt där e asså.... :D
-
Min maskin, som nu är typ en vecka gammal i min ägo, så är det INTE konstant fyrhjulsdrift. Enligt en ÅF så är detta ett skrivFEL i TESTET av något slag.
har ivf kollat på min, och fyrhjulsdriften hoppar i när jag vill, annars är det bakhjulsdrift. Plus att den ej var strypt ifrån början, så typ 30-32 hk.
Är som sagt helnöjd!
-
Min maskin, som nu är typ en vecka gammal i min ägo, så är det INTE konstant fyrhjulsdrift. Enligt en ÅF så är detta ett skrivFEL i TESTET av något slag.
har ivf kollat på min, och fyrhjulsdriften hoppar i när jag vill, annars är det bakhjulsdrift. Plus att den ej var strypt ifrån början, så typ 30-32 hk.
Är som sagt helnöjd!