ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: josi_57@hotmail.com skrivet 25 januari 2007 kl. 19:37:57
-
hej jag ska köpa en till quad. jag ska köra ca 50% crossbana och 50% grusvägar. maxpris ligger runt 50 000kr. vi har en raptor 660 just nu men den e lite för stor te mig och vill ha en lite mer lämpad crossmaskin. jag vet att yfz är ganska liten men hur stor är en dvx? som jag fattat det är en dvx mer lämpad som crossmaskin en en raptor.
-
dvx är väl en artic o det är samma maskin som suzuki ltz o kawa kfx...bra maskiner... :lol: yfz är oxå riktigt bra maskin... :lol:
-
hej jag ska köpa en till quad. jag ska köra ca 50% crossbana och 50% grusvägar. maxpris ligger runt 50 000kr. vi har en raptor 660 just nu men den e lite för stor te mig och vill ha en lite mer lämpad crossmaskin. jag vet att yfz är ganska liten men hur stor är en dvx? som jag fattat det är en dvx mer lämpad som crossmaskin en en raptor.
hur mkt pengar har inte du då ??? :lol: kan man få låna :wink:
köp en dvx:P drar på bra på crossbanan tycker jag :)
-
ja det får nog bli en dvx. blir för dyrt med en yfz med service och sånt.
quadmaster hur mycket köpte du din dvx för och vilken årsmodel är den.
hur lång en du sj e jag 170 men tyker att raptorn är lite för stor.
-
du kan nog aldrig gå fel på en yfz när det gäller crosskörning....det är ju den mest framgångsrika maskinen av alla så nått måste dom gjort rätt hos Yamaha.
-
ja det får nog bli en dvx. blir för dyrt med en yfz med service och sånt.
quadmaster hur mycket köpte du din dvx för och vilken årsmodel är den.
hur lång en du sj e jag 170 men tyker att raptorn är lite för stor.
köpte min för 38 000 årsmodell 2004, fick en massa extra prylar :D kolla min signatur o bilder :) jag är ca 175cm lång o den passar mig bra :D köp köp köp !! ;)
-
vrf är en dvx,ltz mer lämpad för crossbana en en raptor?
-
vrf är en dvx,ltz mer lämpad för crossbana en en raptor?
undrar om du har läst rätt i hans fråga..!? jag vill nog påstå att yfzán är nog strået vassare än LTZ mm .. inte för att det är dåliga maskiner det heller..!!! :D
-
Dämparna är lite bättre, chassit är mer stryktåligt men LTR och YZF 450 är ännu bättre.
-
Här finns en YFZ. Tror det är ganska rätt pris.
http://www.blocket.se/vi/10691427.htm?ca=2_s
-
kollade lite på blocket och såg dena. http://www.blocket.se/vi/10423174.htm?ca=13_s . tar den en dvx på crossbana? eller ska jag köpa en dvx.
-
tar den en dvx på crossbana? eller ska jag köpa en dvx.
Det beror nog rätt mycket på vem som sitter på...
-
jo men är predatorn mer lämpad för crossbana en en dvx?
eftersom dvx och ltz är samma maskin så kan man ha samma resärvdelar eller?
-
Jepp tror allt e samma utom plasten
-
predatorn är en ren crossmaskin...ska du köra bana är det ett bra val... 8)
-
dvx, ltz, kfx är alla likadana och är allround fyrhjulingar, går att köra i princip överallt och är väldigt fina maskiner ! :D Men yamahas 450 yfz däremot är mer gjord för bana och har mer serviceintervaller än dvx, ltz och kfx. Tror de brukar ligga på mellan 10-15 h.
-
vill du ha en bra cross maskin som inte kräver så mycket service som en YFZ så är det en predator du ska ha, vill du ha en grym cross maskin så är det YFZ du ska satsa på
LTZ/DVX/KFX är samma maskiner som är bra på cross banan också, men YFZ o predatorn är snäppet värre