ATVForum, allt om fyrhjulingar
Allmän diskussion => Köpa en ATV => Ämnet startat av: Bamse- skrivet 19 januari 2007 kl. 16:22:36
-
tänkte byta fyrhjuling har i dag en linhai 2x4 04a
vill ha en atv som är 4wd och går hyffsat på vägen
blir nog inte nå arbete med den utan bara lite
teräng körning för skojs skull+en del ren transport
så vad tror ni KYMCO 500 eller CAN-AM 400
-
can-am såklart... Det behöver du inte ens fråga! :D
Vad är prisskillnaden då?
-
själv klart outlandern ..har haft en sån
-
cymco mxu 500 ny 79995
can-am outlander 400xt demo 06a 6mil pris 84000
-
can-am en tror jag du ska välja
-
Jag skulle köpa Can Amen, enligt tester mindre vibrationer samt en grym Rotax motor. Delad bakaxel är inte helt fel vid terängkörning. :wink:
-
hallå vet inte så mycket om kymcon men själv kör jag en outlander 400.och är brutalt nöjd med den har verkligen testat den i djupa lerhålor å kollat vad den tål å det har inte vart några problem.å då kör jag djupt,har vart tvungen å snorkla den :)
-
okej!
får väll bli en can-am!!
vad har den för topp fart?
när man pillrat bort gas spärren?
-
har pressat upp den i 97km enligt mätaren då
-
Kan bara uttala mig om Kymcon!
En riktigt fin arbets ATV,med lika hög kvalite som tex honda. vi har hårdtestat, utan några problem.
Personligen gillar vi Kymcon starkt. Mycket Prisvärd!
-
Lite fakta...
Kymco:
Teknisk data
MXU 500 MC 4X4, teknisk data
Motortyp/kylning 4T vätska
Cylindervolym cc 498,5
Effekt hk (ca) -
Vrid nm/rpm -
Bränslesystem Förg. med manuellchoke
Tändsystem CDI
Koppling/drivning auto/variator/kardan/4x4
Längd mm 2206
Bredd mm 1224
Höjd mm 1195
Vikt kg 300
Broms fram Skivor
Broms bak Skiva
Däck fram 25/8-12
Däck bak 25/10-12
MXU 500, standardsutrustning
2 års KYMCO-garanti
Elektroniskt i och urkopplingsbar 2 eller 4-WD
Hög och lågväxel
MC-registrerad
Kardandrift
Kraftfulla dämpare fram och bak
Kraftfullt halogenljus
Skivbromsar fram
Klara blinkersglas
Omfattande instrumentering
El/manuell start
Boxhållare
Vätskekyld motor
Blinkers med summerton
Varning oljetryck
Reservtank
Skivbroms bak
Förberedd för dragkrok
Can-am 400:
Engine 400cc, 4-stroke, single, liquid-cooled, 4-valve OHC
Bore x Stroke 91 x 61,5 mm
Torque 32 Nm @ 5,500 RPM
Carburetor Mukini BSR 33
Starting System Electric w/ auxillary recoil
Fuel Capacity 4.2 US gal. (16L)
Transmission
Transmission CVT, sub-transmission w/high, low, park, neutral and reverse
Drive Train Selectable 2 WD/4WD shaft driven w/Visco-Lok front differential
Chassis
Suspension Front McPherson, 7.0 in. (178 mm)
Suspension Rear TTIâ„¢ independent 8.0 in. (203.2 mm)
Brake Front 2 inboard hydraulic disc
Brake Rear 1 inboard hydraulic disc
Tires Front 25 x 8 x 12 in. (635 x 254/279(XT) x 305 mm)
Tires Rear 25 x 10 /11 (XT) x 12 in. (635 x 254/279(XT) x 305 mm)
Dimensions
Length 86 in.
Width 46 in.
Height 45 in.
Length 2,184 mm
Width 1,168 mm
Height 1,143mm
Wheelbase 49 in. (1,244 mm)
Dry Weight 607 lb. (276 kg.)
Ground Clearance 9.3 in. (236 mm)
Seat Height 35 in. (877 mm)
Rack Capacity 100 lb. (45 kg.) 200 lb. (90 kg.)
General Information
Frame SSTâ„¢
Towing Capacity 1,100 lb. (500 kg.)
Det som sedan tillkommer är att Kymco är godkänd för 2 personer i grundutförande, medans can-am är godkänd för 1 person.
Endast max modellen är godkänd för 2. blir ca 10.000 extra då...
Skulle jag välja, så skulle det bli en can-am
-
Kan bara uttala mig om Kymcon!
En riktigt fin arbets ATV,med lika hög kvalite som tex honda. vi har hårdtestat, utan några problem.
Personligen gillar vi Kymcon starkt. Mycket Prisvärd!
har ju svårt att tro att kymco är lika bra kvalitet som Honda, hur länge har ni testat dom? Kymcon har ju knappast funnits så länge att det ska gå att uttala något om kvalitet, det är efter 5 år man märker vad kvalitet är.
-
har samma fundering, men måste tillägga, mitt krav är att få åka 2pers lagligt, jag har fått pris på en CanAm max 400 vägreggad 86900kr enligt nuvarande kampanj, kymcon har jag blivit erbjuden för 72000 med 12" alu och 27"grovmönstrade däck.
helt plötsligt blev det 15000kr skillnad + vad däcken/fälgarna är värda (?+5-7000kr),
-
cymco mxu 500 ny 79995
can-am outlander 400xt demo 06a 6mil pris 84000
Kymco kostar 76,995 kr som vägregad ofta så har leverantören någon slags erbjudande nu är det väll monsterhjul.
Honda ägde delvis Kymco fabriken till för något år sedan så det kan väll vem som helst räkna ut att dom är lika.
Men det viktigaste är att du tycker om den själv prova dom du är intresserade av och som passar i pris.
Kan själv rekommendera Kymco 500 som ja har nu men ja är alltid sugen på att byta
Mats
http://www.kymcoatv.se/kymco_mxu500mc.html
-
Jag har själv kört en 500cc Can-Am Outlander i väntan på levernas av min Outlander MAX 650 XT. 500cc modellen var riktigt stark. Rent ut sagt ett förbannat drag! Mycket bekväm att köra! Kommer bli kanon med MAX 650 XT =)
-
nu har jag bestämt mig i allafall! Kommer att stå en Kymco MXU 500 i Härnösand nästa vecka, den är MIN! vad avgjorde? ja en fin maskin, verkar inte varit någon som haft några större problem som variatorremmar(ursäkta can-am ägare) vid en längre landsvägskörning, min morfar som är 85år (ja det är sant)har sin 2:a kymco(kxr250/mxu300) och har varit väldigt nöjd med dom. men framförallt en kunnig trevlig övertygande försäljare nära mig!
(kan väl erkänna att jag fått ett väldigt bra pris också)
-
Hoppas du blir nöjd med ditt köp! =)
Fick du tillfälle att prova köra marknadens olika modeller; Can-Am, Polaris, Yamaha etc.?
Själv fick jag också ett fint pris - efter lite prut.
1. Can-Am Outlander MAX 650 XT vägreg - Listpris 126,400 kr
2. Handtagsvärmare & tumvärmare - Listpris ~2,000 kr
3. 2x Cross-hjälmar - Listpris 1,200kr/st
Mitt pris: 120,000 kr (sammanslaget listpris: 130,800 kr)
Prutat: 10,800 kr
:lol:
-
har idag en speedmoto 250, provade nu can-am 400, en kawazaki 360, samt kymcon, väldigt avgörande blev priset, men även närheten till ÅF, hade det blivit en can-am som var alt2, då hade det skenat i pris eftersom en MAX XT var den enda tänkbara, ska vara reggad för 2, ( vinsch och alu det förstår väl alla att uppskatta)
fick nu en mxu 300 reggad för 2personer, 1:a servicen gratis, alu med 27" enligt kampanj och orginalhjul(mera lämpliga för väg) samt lite små tjafs/krafs, detta till priset 77000kr vinchen vart utanpå priset men den betalade jag inte mycket för.
jag känner mig helnöjd!
-
Jag går i samma tankar. ( Vad skall jag köpa..)
Hoppas du blev nöjd.. Jag får nog vänta tills jag har kollat lite mer :idea: .
-
45 mil nu på min mxu 500, hel nöjd! tills nu har det inte varit några problem alls med den, har provat lite varierande körning har inte varit något att anmärka på alls. vilken kraft! kommer att bli riktigt skoj att dra med den i skogen framåt hösten.
Prova en, det brukar vara gratis, det är när amorteringarna tar vid som det börjar kosta. du blir knappast besviken.